Fäst

Chattrummet

24 augusti 2015Senaste svar: 159 842 visningar2422 svar
Det här var en tråd som saknades, den självklara chatt-tråden 😃 Ordet är fritt! Säg god morgon, fråga hur vädret är runt om i vårt avlånga land, berätta om dagens planer, tipsa om spel eller verktyg. You name it!
Du kan få en mot porto, vilka värden är det? Om jag har dvs :p

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
det hade varit kanon

är 680 uF, 25V (105°)
Kikar senare, lite kaoset hemma atm

Låter bra 🙂

Nu verkar min skrivare funka igen iaf 🤓 Fullödde ett par trådar, tydligen vanligt problem att just strömmen till printbädden blir kassa efter ett tag på wanhao duplicator 4x. Så drog ett par tjockare trådar utanför kontakten (samt kopplade bort de gamla ström-trådarna).

EDIT: mitt "fina" plåster syns med efter att jag lyckades få ett jack i fingret när jag kladdade med TVn, sjukt vad det blödde
Hade ingen 680uF 😞
@KML har kanske?

ok synd, tack ändå

Eller kanske man skulle ta och beställa ett kit med olika kondningar när man ändå behöver en. Fast känns som risken är stor att hur stort kit man än köper så kommer nästa kondning man behöver ej finnas med...
Llurx#2347
En liten fågel viska i mitt öra att det behövdes lite komponenthjälp

@lindholm hittar du det du behöver på electrokit så skicka artikelnr så köper jag på måndag och skickar upp det för fraktkostnaden

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Underbart lurx, du har pm 😃
Llurx#2349
Funkar teven nu lindholm 😉?

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
varit borta några dagar så har precis testat den med nya kondningen. Tack för hjälpen än en gång lurx.

Tyvärr så hjälpte det inte 😡 verkar vara något mer som är galet. Får bli att skruva isär den någon annan dag och felsöka vidare
Passar på redan nu och önskar alla en God Jul!

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Desamma! 🙂

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Detsamma bois!

Edit: Glömde vilken mobil, en nexus 5x via tapatalk skrev jag detta
Bbilly#2354
God jul alla från Thailand! 🙂

Sent from my iPhone using Tapatalk
Bbilly#2355
God jul alla från Thailand! 🙂

snotcrow skrev: Edit: Glömde vilken mobil, en nexus 5x via tapatalk skrev jag detta

😂 😂 😂
öööh vad har hänt med forumet, har ryssarna tagit över det????
Bbilly#2358
Ja man skulle kunna tro det! Jag är på långresa just nu så kollar inte av forumet så mycket som jag borde, ska bli skärpning på det 🙂

Ett fint forum som man glömmer att skriva saker på. Det gäller bara att en eller två personer skriver regelbundet så kommer alla springades tillbaka 😃
Tror väl att de flesta av oss fortfarande gillar att "modda" och vill gärna skriva om det bara det finns ett aktivt forum.
Fy, återhämtar mig från njursten. Traumatisk upplevelse, verkligen.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
FöregåendeSida 118 av 122Nästa

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in