Fäst
Chattrummet
24 augusti 2015Senaste svar: 159 844 visningar2422 svar
Llindholm#2361
Låter inte så skoj mrT
Funderar på om man skulle sätta in en fläkt i hyllan där mitt xbox one s står, blir lite småvarmt där efter några timmar (hade ps4 pro i liknande utrymme innan, men det blev galet varmt efter bara någon timme).
Vill nog ha någon fläkt som är temperaturstyrd, funderar på en Rpi zero + enviroPhat (har det hemma) kopplat till en fläkt på 5 volt och att det då ska drivas via usb på xbox one. Men hur får man ihop det? Gissar på att man behöver något relä som slår till vid en viss temp, vore nice att enbart behöva "en mojäng"+fläkt inkopplat utan någon extern strömkälla.
Någon som har tips?
EDIT: skulle visserligen funka med att köra en 120 mm fläkt konstant med låg fart, men är ju roligare att bygga ihop...
Funderar på om man skulle sätta in en fläkt i hyllan där mitt xbox one s står, blir lite småvarmt där efter några timmar (hade ps4 pro i liknande utrymme innan, men det blev galet varmt efter bara någon timme).
Vill nog ha någon fläkt som är temperaturstyrd, funderar på en Rpi zero + enviroPhat (har det hemma) kopplat till en fläkt på 5 volt och att det då ska drivas via usb på xbox one. Men hur får man ihop det? Gissar på att man behöver något relä som slår till vid en viss temp, vore nice att enbart behöva "en mojäng"+fläkt inkopplat utan någon extern strömkälla.
Någon som har tips?
EDIT: skulle visserligen funka med att köra en 120 mm fläkt konstant med låg fart, men är ju roligare att bygga ihop...
MmrTentacle#2362
Skulle nog satsa på en större fläkt med låg rpm som får ström från konsolen, känns enklast 😛
Nu på morgonen kom, vad som verkar som, ett enkelt verktyg för att lägga in fler spel på nes classic
http://gbatemp.net/index.php?threads/456256/

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Nu på morgonen kom, vad som verkar som, ett enkelt verktyg för att lägga in fler spel på nes classic
http://gbatemp.net/index.php?threads/456256/

Llindholm#2363
enklast är inte alltid roligast ;-) Men kommer troligtvis bli att ta den lätta vägen, iaf som start...
Läste det om Nes mini inatt, blev ännu mer sugen på en då. Smidigare än vanligt nes att ha med när man ska ut och resa, och grymt att kunna lägga in fler spel
EDIT: var tydligen inte samma som jag läste om i natt, detta verkar bättre/lättare. Någon som har koll på hur många spel man kan lägga in?
Läste det om Nes mini inatt, blev ännu mer sugen på en då. Smidigare än vanligt nes att ha med när man ska ut och resa, och grymt att kunna lägga in fler spel
EDIT: var tydligen inte samma som jag läste om i natt, detta verkar bättre/lättare. Någon som har koll på hur många spel man kan lägga in?
Llindholm#2366
ja luftflödet den ger på 5V (är 12V fläkt) räcker mer än väl, xbox one S blir inte så himla varm. Och ja, har man skrivare hemma så kan man ju lika gärna använda den, när den funkar...
Upptäckte dock ett stort problem nu med min lösning, konsolen ger ström till USB-utgångarna även när den är avstängd :-/ Så den simpla lösningen funkade ej, vill inte ha en fläkt igång konstant (även om den inte hörs)
Upptäckte dock ett stort problem nu med min lösning, konsolen ger ström till USB-utgångarna även när den är avstängd :-/ Så den simpla lösningen funkade ej, vill inte ha en fläkt igång konstant (även om den inte hörs)
Llindholm#2370
har funderat på att dra sladd till TVn, störiga då är ju att det blir ännu en sladd 😞 Men får nog bli något sådant, alternativt att koppla in en nexa brytare till konsolen.
Yes lurx hylla har jag sett, känns lite för avancerad för enbart en fläkt
Yes lurx hylla har jag sett, känns lite för avancerad för enbart en fläkt
MmrTentacle#2371
Jobbar hemifrån idag, fy så skönt!
Förutom njurstenen då 😛
Förutom njurstenen då 😛
MmrTentacle#2373
FK, det kinesiska nyåret börjar snart, 27 Jan till 1 Feb i år
http://www.chinahighlights.com/travelgu ... o-2020.htm
http://www.chinahighlights.com/travelgu ... o-2020.htm
Llindholm#2374
Någon som har tips på var man kan köpa datordelar till vettigast pris? Söker en fyrkärning i5 processor, moderkort, 8gig minne, ett inte allt för dyrt grafikkort, och möjligtvis nätagg/hårddisk osv... I princip allt utom chassi, då jag ska ha det i ett nytt projekt.
Smidigast att köpa ett "uppgraderingskit" på komplett och sedan lägga till de delar jag behöver som jag ej hittar i källaren?
Smidigast att köpa ett "uppgraderingskit" på komplett och sedan lägga till de delar jag behöver som jag ej hittar i källaren?