Lödstation?
8 augusti 2015Senaste svar: 16 402 visningar39 svar
Den här använder jag
http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/verktyg/lodning/lodkolvar/dibotech-analog-lodstation-48-w-p40065
Har fungerat väldigt bra hittills, tyvärr är kabeln ganska styv.
Funderar på att byta ut den mot en kabel i silikon.
http://www.kjell.com/sortiment/hus-halsa-fritid/verktyg/lodning/lodkolvar/dibotech-analog-lodstation-48-w-p40065
Har fungerat väldigt bra hittills, tyvärr är kabeln ganska styv.
Funderar på att byta ut den mot en kabel i silikon.
Bbilly#2
Har funderat fram och till i ett år nu om jag ska slå till på detta paket med 2 extra lödspetsar http://www.batterfly.com/shop/bundle-fr300-fx888d
Då kan man ju göra "allt" förutom sånt som kräver varmluft och det kommer nog inte behövas om man bara gör repros och moddar retrokonsoler 🙂
Då kan man ju göra "allt" förutom sånt som kräver varmluft och det kommer nog inte behövas om man bara gör repros och moddar retrokonsoler 🙂
Bra pris på stationen måste jag säga! men att avlödningspistolerna ska vara så dyra..
skulle verkligen behöva en sån framöver
skulle verkligen behöva en sån framöver
Bbilly#4
Såg att Batterfly.com skriver en del på EEVBlog.com\'s forum och det verkar som om de ger ut rabattkoder om man frågar. Jag skickade ett PM och fick följande svar:
"yes we would love to help you! please send an email to [email protected] listing what you like to buy and we will come back to you asap with a discount code."
Skickade precis ett mail och sa att jag vill köpa bundlen med både lödstation och avlödningsstation samt spetsar för dragsoldering så får se vad de säger. Hoppas på att få iaf 10% så blir det nog en beställning.
"yes we would love to help you! please send an email to [email protected] listing what you like to buy and we will come back to you asap with a discount code."
Skickade precis ett mail och sa att jag vill köpa bundlen med både lödstation och avlödningsstation samt spetsar för dragsoldering så får se vad de säger. Hoppas på att få iaf 10% så blir det nog en beställning.
Bbilly#6
Mycket! 🙂 haha. Resonerar som så att jag har haft min nuvarande station sedan jag var liten, fick den faktiskt i julklapp. Så detta kommer bli något jag alltid kommer ha användning för.
Ska bli nice att löda bort eprom på typ 5 min istället för 30 😛
Ska bli nice att löda bort eprom på typ 5 min istället för 30 😛
6min för mig med lödfläta 😉
Men sjukt tröttsamt när man gjort 10.
Måste vara skönt att kunna hålla kortet i ena handen och avlödningspistolen i andra och bara köra.
Skrivet som hastigast via Tapatalk
Men sjukt tröttsamt när man gjort 10.
Måste vara skönt att kunna hålla kortet i ena handen och avlödningspistolen i andra och bara köra.
Bbilly#8
Fick svar från Batterfly, tråkigt men inte otippat:
"Hello Billy, sorry for keep you waiting.
This is a discounted bundle already but we will add one more T18 for free.
Please let us know what is you preference.thanks."
Men schysst att bjuda på lite andra spetsar om man köper något för 4kkr 😉
"Hello Billy, sorry for keep you waiting.
This is a discounted bundle already but we will add one more T18 for free.
Please let us know what is you preference.thanks."
Men schysst att bjuda på lite andra spetsar om man köper något för 4kkr 😉
Bbilly#12
Just nu står jag mellan att köpa det här paketet: http://www.batterfly.com/shop/bundle-fr300-fx888d och inget annat, fast få lite mer spetsar så som de skrev i mailet eller att köpa någon av de billigare pistolerna och kanske avvakta med lödstation.
Känner att de bör finnas en garanti iom att det är ett stort märke. Sedan så är detta bara en pistol, dvs "stationen" ska vara inbyggd istället för separat. Planerar inte att köpa extra filer.
Med dagens växelkurs (EUR) så blir totalpriset 3,989.29SEK inkl frakt och moms (insåg först inte att deras priser är utan moms).
Känner att de bör finnas en garanti iom att det är ett stort märke. Sedan så är detta bara en pistol, dvs "stationen" ska vara inbyggd istället för separat. Planerar inte att köpa extra filer.
Med dagens växelkurs (EUR) så blir totalpriset 3,989.29SEK inkl frakt och moms (insåg först inte att deras priser är utan moms).
MmrTentacle#13
Just ja, så var det.
Det är rätt mycket pengar, du får fyra billiga avlödningspistoler för det priser, iof får du en duktigt bra lödstation på köpet men ändå..
Det är rätt mycket pengar, du får fyra billiga avlödningspistoler för det priser, iof får du en duktigt bra lödstation på köpet men ändå..
GGamemoddart#16
Jag använder detta lödstation från Kjell o co mycket nöjd upp till 350° och 5 olika spetsar , och så använder jag fläta och sug för att avlöda. 
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

GGamemoddart#17
Mjuk och fin kabel , och blir varm inom sekunder, fick den på farsdag 🙂 av svärmor , hhhh
Rrakapparat#19
Vad använder ni som underlägg när ni löder för att skydda? Tips på var man ska köpa mottages gärna med 🙂
MmrTentacle#20
Ja du, helst ska man väl ha en sån värmetålig antistat matta... Jag har en A3 skär matta från Panduro hobby, smälter som smör 😉
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk