[GB/GBP] Backlight

24 oktober 2015Senaste svar: 7 247 visningar29 svar
Har någon satt i backlight i en Gameboy eller Gameboy pocket? Vilken modell är att föredra?

Vet att följande säljer:
Kitsch Bent
Handheld legends
Nonelectronics

Sent from my iPhone using Tapatalk
Här finns kit att köpa
http://www.gameboymods.co.uk/

Tittade på instruktionsvideon för GB pocket, ser riktigt knepigt ut.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Det är på den sidan jag kollat med, men inte beställt något ännu.
Köpt på handheldlegends innan till ett GB men det var det var första version som nu är utgående ur sortimentet.

Ett nytt kit är beställt (V2) inklusive en biverter som bör komma under nästa vecka.

Biverter:
Vad jag har förstått så inverterar den LCD:n
Ska se bättre ut på en backlight gameboy

Har beställt orange backlight samt ett orange transparent skal (ebay) kommer se riktigt fränt ut 😉 återkommer med resultat när modden är utförd ^^

Första versionen var för övrigt en barnlek att installera i ett GB

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Kunde inte hålla mig blev en beställning från Handheld legends på en grön backlight.
haha ja så kan det gå 😉 tog du också en biverter?
Japp
Ett litet fint paket trillade in nyss (väldigt tidigt för övrigt)

Så fort de nya skalen har trillat in så testar jag den nya versionen av handheldlegends backlight mod ^^

Men det ser rätt fint ut 🙂

Kanske blir beställning på två till mig också 🙂
Jag har för övrigt flera Gameboy dmg att sälja om någon är sugen, skicket är lite sisådär men det speglas på priset 😉
Ser ut att vara samma / lika som GB mods UK säljer.

Märker man stor skillnad i batteritid med en sån här mod?
Dvs är det värt att bygga in ett LiPo batteri och laddningskrets?

billy skrev:Jag har för övrigt flera Gameboy dmg att sälja om någon är sugen, skicket är lite sisådär men det speglas på priset 😉

Jag kanske är intresserad av en om den fungerar, skicket spelar ingen roll då jag isåfall tänkt byta skal, knappar och skärm.
Tevey: Jag kollar upp de om 1 vecka när jag är hemma igen 🙂
@Billy: Du får kolla upp ett master system II till mig då också! Vilka spel fanns det att välja mellan som var inbyggda?

mrTentacle skrev:Ser ut att vara samma / lika som GB mods UK säljer.

Märker man stor skillnad i batteritid med en sån här mod?
Dvs är det värt att bygga in ett LiPo batteri och laddningskrets?

Tycker inte att man märker någon skillnad egentligen dock så kan det vara skönt att ladda gameboyet istället för att byta ut batterierna hela tiden 😛

Non electronics släpper v6 av sin backlight http://nonelectronics.com/v6
Har nu satt in grön backlight från handheldlegend ser riktigt bra ut, köpte en biverter också men den har jag inte satt in ännu.
Blev även liten stripe målad och målade även om knapparna till svart. Och ett rosa skärmskydd.
Var svårt att fånga skärmen bra, den är bättre i verkligeheten än på bilderna.

Riktigt snyggt! 🙂

Snyggt tevey! Väntar fortfarande på chinaleverans av nya skal till gb sen är det dags här med ^^

Nya skal damp ner i brevlådan idag!

Höger GB har blå backlight sen innan ska bara installera biverterchip i nytt svart skal med blå glasram

Vänster GB ska få orange backligt samt biverter chip i orange transparent skal med svart glasram

Hur känns plasten på dom här skalen?
Kanske behöver egen tråd om det iof..

Ja du dem känns helt okej eller vad menar du? Vad vill du att jag ska känna på och jämföra med?

Jämfört med original så är dem lika "knottriga" och typ lika styva

Orangea skalet hade dock lite svart "stänk" på sig runt nintendotexten på framsidan men inget som jag lider av 🙂

Nä, tänkte på kvaliteen på plasten, gött att det dom nya inte känns som en billig, knakig, fjärrkontroll 🙂

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in