Pokémon
26 februari 2016Senaste svar: 8 319 visningar27 svar
Har vi en tråd för Nintendo så kan vi väl ha en för Pokémon? Framför allt när vi har en del fanatiker här 🙂
Jag började på X tidigare i veckan och gillar det verkligen. Har även köpt black till Nds som jag ska plocka upp nästa vecka.
Såg dessutom på Nintendo direkt idag vilket förvisso var ett skämt och de sa att det två nya spelen Moon och Sun kommer senare i år (detta läckte dock häromdagen 😛).
Vad tror ni blir annorlunda i de spelen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag började på X tidigare i veckan och gillar det verkligen. Har även köpt black till Nds som jag ska plocka upp nästa vecka.
Såg dessutom på Nintendo direkt idag vilket förvisso var ett skämt och de sa att det två nya spelen Moon och Sun kommer senare i år (detta läckte dock häromdagen 😛).
Vad tror ni blir annorlunda i de spelen?
Llurx#1
Ja men klart det måste vi ha ^^
Kommit långt på pokemon X då?
Ja du nya pokémon kanske? xD kanske någon länk till pokémon GO typ så som heartgold och soulsilver hade till den medföljande poketravelern? De pokemon man möter ute i världen samt items kunde man plocka ner till spelet 😛
Jag har velat ha ett 2DS nu ett tag och lagom till 20års jubileet släppte nintendo pokémon limitedkonsolerna med inbyggda spelen så det blev ett blått ex!

Värt att notera är att man fick 3st digitala pokemon blå ett på engelska, ett på franska och ett på ännu ett språk 😛
Kommit långt på pokemon X då?
Ja du nya pokémon kanske? xD kanske någon länk till pokémon GO typ så som heartgold och soulsilver hade till den medföljande poketravelern? De pokemon man möter ute i världen samt items kunde man plocka ner till spelet 😛
Jag har velat ha ett 2DS nu ett tag och lagom till 20års jubileet släppte nintendo pokémon limitedkonsolerna med inbyggda spelen så det blev ett blått ex!

Värt att notera är att man fick 3st digitala pokemon blå ett på engelska, ett på franska och ett på ännu ett språk 😛
Bbilly#2
Snygg! Var lite sugen på den gula 🙂 vad har den för version på operativet? Är det 10.4 eller under så kan den hackas 🙂
EDIT:
Så himla långa har jag inte kommit, ska iväg och väcka snorlax (?) med flöjten jag precis fick :p
Bara tagit 1 gym badge och hittat typ 60 pokemons.
EDIT:
Så himla långa har jag inte kommit, ska iväg och väcka snorlax (?) med flöjten jag precis fick :p
Bara tagit 1 gym badge och hittat typ 60 pokemons.
Jag har inte spelat något efter generation 2, tycker det blev för många Pokémon\'s sen!
Vill någon mötas i en match någon gång (GBC) så ska jag visa hur man vinner!
Vill någon mötas i en match någon gång (GBC) så ska jag visa hur man vinner!
Llurx#5
alla pokemon glada missa inte mythical pokemon nr 2! celebi
http://www.pokemon20.com/en-us/mythical.html#mar
http://www.pokemon20.com/en-us/mythical.html#mar
KKreese#12
Jag fick precis hem tre Pokemonspel! Blå, Röd och Gul. Ska bli skoj att spela dem lite. Spelat lite på emulator, men det var ju typ 18-19 år sedan kanske. 🙂
Vad skulle ni rekommendera att spela dessa klassiker på? Jag har ett GBA SP (101), antar att det är bäst. Borde skaffa två sådana enheter till så kan jag och mina grabbar spela varsitt av spelen och sedan byta pokemons med varandra. 🙂
Är dock lite sugen på en vanlig GBA som är moddat till en 101 SP skärm. De är nog skönare att hålla i!
Vad skulle ni rekommendera att spela dessa klassiker på? Jag har ett GBA SP (101), antar att det är bäst. Borde skaffa två sådana enheter till så kan jag och mina grabbar spela varsitt av spelen och sedan byta pokemons med varandra. 🙂
Är dock lite sugen på en vanlig GBA som är moddat till en 101 SP skärm. De är nog skönare att hålla i!
Llurx#13
billy skrev:Jag har en liten fråga! För att "klara ut spelet" dvs se creditskärm, räcker det med att då alla badges då? Eller måste jag ha sett alla pokemons? Och framför allt, måste jag FÅNGA alla också?
För att klara ut spelet behöver du klara av pokemonligan dvs ta alla gym + ligan ^^ then youre done
Att fånga alla är bara extra 😛
@kreese jag skulle rekomendera att köra på moddat klassiskt gba med 101 skärm det är lätt bästa konsolen alt köpa vars en 2ds till dig och pojkarna ett blått, ett rött och ett gult (kan ju bara köpa titlarna för 100kr i eshopen också och spela på befintliga 3ds/2ds)
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk