Dremel

12 februari 2016Senaste svar: 5 451 visningar14 svar
En Gång i tiden ägde jag en kopia på dremel men som "försvann" och nu är jag sugen på att köpa originalet.

Någon som har en sådan? Vilken modell? Batteridriven? Tankar?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det borde man ta och skaffa sig. Universalverktyg nr #1.
Intresserad av vad svaren blir här också 🙂
Jag har också länge varit sugen. Men man vill ju köpa de feta paketen med en jävla massa tools. Men smakar det så kostar det :/

Skickat från min telefon via Tapapatalk
har clasohlsons variant, funkar okej.
Lite tung kanske
Jag har detta kitet minus lilla dockan som den ligger i på bilden. http://www.clasohlson.com/se/Multiverkt ... 00/40-9771
Har varit mycket användbar. Generelt brukar väl bateridrivna vara lite svagare?
Jag köpte en på Kjell o co 170 kr typ inte Dremel men ett annat märke .liten och smidig .Mycket mindre än Dremel.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Jag har en Dremel 800 inköpt på clasohlsson för några år sedan. Riktigt smidig och skönt med batteriedriven, känns som man inte klarar sig utan en dremel.

Har även en billig kopia, som funkar, dock funkar den inte bra...
Jag har både dremel och någon biltema variant, kör man med flex förlängningen tycker jag båda fyller sin funktion. Priset på Dremel är dock löjligt jämfört med alternativen och så mycket bättre är den inte i min mening

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag använder borr och fil de gånger jag vill ta upp hål 😛
Det känns som om det blir en Dremel 3000 eller den trådlösa 4000. Eftersom jag bara ska kapa och slipa lite i plast så känns det som om jag bör klara mig på den batteridrivna rätt bra. Så skönt att slippa sladdar 🙂
En sån här har jag

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Den där har ju fått rätt så adliga betyg på classes hemsida. Tydligen vanligt att den pajar efter en eller två användningar :/

Och med adliga menar jag dåliga.

Synd! Jag hade velat ha en Von Dremel, eller en Af Dremel..

Sent from my iPhone using Tapatalk
Använde den när jag byggde dräkter och använder den fortfarande.

Tillbehören är skit men köper man den och har som grund till dremels kapskivor/borr mm så funkar det hur bra som helst 😃

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in