Voxhol

25 februari 2016Senaste svar: 71 visningar11 svar
Hej.

Spel har alltid varit ett gigantiskt intresse för mig, och fortsätter att vara det såhär i 25-års åldern.
Nästa termin påbörjar jag min kandidatexamen i Japanska, med tolk/översättarutbildning.
Således så är jag ganska intresserad av att även på fritiden översätta, och vill absolut ge mig in på "translation"-scenen.

Jag kan tänka mig att översätta spel på nytt från originalspråket till svenska för reproduktioner, men helst översätter jag spel som inte blivit översatta.

Mvh
Välkommen 🙂 här hittar du säkert det du letar efter .
Åh vad kul med en som kan japanska på forumet.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Välkommen! Kul med någon här som kan japanska 🙂

Skickat från min telefon via Tapapatalk
Som vi har väntat på någon som dig! 🙂 översätt gärna spelen från japanska till engelska vet jag! 🙂

VARMT välkommen hit 🙂

Sent from my iPhone using Tapatalk
Välkommen! Får jag fråga var du ska läsa din kandidatexamen?
Välkommen!
Välkommen!

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Välkommen
Välkommen!
billy skrev:Som vi har väntat på någon som dig! 🙂 översätt gärna spelen från japanska till engelska vet jag! 🙂

VARMT välkommen hit 🙂

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tackar allihopa!

Så länge ingen översättning redan existerar kan jag absolut tänka mig att tackla projektet. Men även för sådana som finns, som kanske inte är riktigt så bra som de borde vara.
聖剣伝説3 (Seiken Densetsu 3) är ett sådant exempel, av vad jag har sett. Den engelska översättningen är fruktansvärd.

Men främst är jag intresserad av att översätta icke-översatta spel. Ni är alla varmt välkomna att lämna förslag på spel via PM!
Dock kommer jag behöva någon som kan extrahera texten ur spelets data, då jag inte kan lägga ned tiden på att spela igenom spelet och översätta "on the go", så att säga!

DarkLink skrev:Välkommen! Får jag fråga var du ska läsa din kandidatexamen?

Antingen vid det universitetet jag studerar vid här i Sverige, eller ett systeruniversitet beläget i Yokohama. Jag har inte riktigt bestämt mig ännu.
Välkommen 🙂
Välkommen!

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in