Lurx

13 augusti 2015Senaste svar: 95 visningar9 svar
Tjenare,

Jag heter Adnan och är 24år gammal! Jag har alltid brunnit för spel i alla dess former, dock så köpte mor och far alltid mariorspel (inget illa om våran lilla rörmokare men jag tröttnade kort och gott)
när jag till sist sparade ihop mina slantar och köpte mig min första egna konsol så blev det första xboxet i bundle med midtown madness + halo och där var jag fast. Nu senast flyttade vi till radhus och jag fick mig en egen nerdcave med tillhörande verkstad och här har samlingen bara exploderat (ska sammanställa allt en vacker dag)

Under gymnasietiden så arrangerade jag diverse xbox lan i kommunen Landskrona under namnet OriginalGamers (OG) och det gick rätt bra om jag får säga det själv.
Tror det är rätt sällsynt att se 16st xbox 360 uppkopplade på samma gång men det är lika mäktigt varje gång, många fina band har knyts genom åren tack vare lanen och halo .

Nu på sistonde har jag börjat restaurera/laga och fixa allt som går egentligen samt bygga och designa prylar från grunden (lär mig allt eftersom).
Håller för tillfället på med en tvkonsolshylla som så småningom kommer upp under projekt men tanken är att ha 16 fack med individuell strömförsörjning samt individuell LED belysning och allt kommer styras med hjälp ett 16portars reläkort kopplat till RPi B+ via en hemsida på en surfplatta.

Kommer kanske börja att modda lite konsoler för de som är intresserade men detta ligger fortfarande på provstadiet då jag har lite oavslutade projekt atm.

Jobbar som servicetekniker på neXus i södra sverige och rör mig en hel del mellan västra götaland/skåne/blekinge, jag går på pappaledighet i oktober så hoppas få undan lite av backloggen då men det får vi se hur det går!
Wow! Mycket kul läsning!
Jag planerar också att bygga en konsolhylla, försöker bara komma på en bra design.

24 år och radhus, coolt! Inget man gör i Stockholm bara sådär tyvärr, en nerdcave gör mig avundsjuk.

När du säger individuell strömförsörjning vad menar du då? Jag skulle nämligen vilka ha en transformator med en kabel till varje konsol för att få lite bättre ordning och slippa massor av 230->12v transformatorer som blir varma.

Ser att du skrev detta mitt i natten, har barnet redan kommit? Grattis isåfall! Min tjej och jag väntar ivrigt på vår som bör komma om 2-3 veckor 🙂

Sent from my iPhone using Tapatalk
Välkommen!
Kul läsning, är i ungefär samma läge som dig, fast jag går tillbaka till jobbet i oktober :-)

Skrivet som hastigast via Tapatalk
Välkommen hit, Lurx! 🙂

Skickat från min gamla slitna telefon med tapatalk
Välkommen!
Blir extremt avundsjuk såfort jag ser ordet nördcave, bor med sambo i en 1.5a på 43m2 så ingen nördcave för mig 😞
Måste lämna Stockholm snart så man kan köpa större.
Välkommen in i värmen lurx 🙂
Välkommen hit! 🙂
Hej och välkommen! 🙂

Grattis till barnet, ska på pappaledighet nu i oktober, har två små döttrar. Laddade bössan och la den under sängen samma dag min äldsta flicka föddes 😃
billy skrev:Wow! Mycket kul läsning!
Jag planerar också att bygga en konsolhylla, försöker bara komma på en bra design.
24 år och radhus, coolt! Inget man gör i Stockholm bara sådär tyvärr, en nerdcave gör mig avundsjuk.
När du säger individuell strömförsörjning vad menar du då? Jag skulle nämligen vilka ha en transformator med en kabel till varje konsol för att få lite bättre ordning och slippa massor av 230->12v transformatorer som blir varma.
Ser att du skrev detta mitt i natten, har barnet redan kommit? Grattis isåfall! Min tjej och jag väntar ivrigt på vår som bör komma om 2-3 veckor 🙂
Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag använde mig utav IKEAS gamla expedithyllor och delade av hyllplanen på mitten så 8st 33x33cm fack blev 16st 15x33cm fack.
Nej jag har förstått det, du får flytta ut på "landet" som ni stockholmare säger 😉
Med individuell strömförsörjning menar jag:
alla 16 fack i konsolhyllan kommer att ha ett uttag som går genom ett reläkort med 16 reläer som jag kan styra via en raspberry pi B+ och gpio portarna på denna.
Jag ska därefter fixa iordning en webbserver och en hemsida som hostas utav samma raspberry pi och genom detta "GUI" styra AV och PÅ ut till uttagen.
Jag kommer mer eller mindre slippa att alla transformatorer står och är igång och drar ström konstant,
ett enkelt touch på den väggmonterade surfplattan kommer att slå till strömmen på den valda konsolen (detta kommer att indikeras utav att en röd ledstrip ovanför konsolen sätts på)
sedan är det bara att plocka tillhörande handkontroll från väggen och plugga in och kötta valfritt spel!

mer info och dokumentation kommer under projekt 🙂

Ja våran dotter kom för 9 månader (tack så mycket) sen men det är inte hon som håller mig uppe om nätterna det är ett gammalt xbox 360 som jag håller på att J-taga 😉
ojoj det är så pass alltså? då får jag önska er grattis och lycka till i förskott!

Delahk skrev:Hej och välkommen! 🙂
Grattis till barnet, ska på pappaledighet nu i oktober, har två små döttrar. Laddade bössan och la den under sängen samma dag min äldsta flicka föddes 😃

tackar tackar, ja jo det är smart det! jag och min chef fick döttrar typ samtidigt så vi har bestämt oss för att ta jägarexamen en vacker dag, du kanske ska haka på där 😉?

tack till alla er andra för det varma välkomnandet!
tevey skrev:Välkommen!
Blir extremt avundsjuk såfort jag ser ordet nördcave, bor med sambo i en 1.5a på 43m2 så ingen nördcave för mig 😞
Måste lämna Stockholm snart så man kan köpa större.

Lite OT, regga er i ikanosbostadskö, vi fick lägenhet på 3mån :-)

Skrivet som hastigast via Tapatalk

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in