Billy

4 augusti 2015Senaste svar: 71 visningar6 svar
Först ut!

Billy heter jag och det är jag som har startat det här forumet i hopp om att få ihop en svensk moddingcommunity.
På dagtid så jobbar jag som programmerare, främst i språken objective-c och swift, vilket för er som inte är så insatta är språk skapat av Apple för att kunna göra program och appar till OS X, iPhone, iPad och numer även Apple Watch.

När jag kommer hem från jobbet så tar jag gärna fram lödkolven och reparerar trasig elektronik som jag tydligen är duktig på att samla på mig 😛
Min spelsamling sträcker sig till kanske 100 spel och "alla" spelkonsoler från NES till PS4 (dock ej Xbone).
Målet är att modifiera alla konsoler till att få bästa möjliga bild, göra dem regionsfria samt andra "nödvändigheter".

Sedan några månader tillbaka så har jag blivit väldigt intresserad av reprokasetter och produktionen av dessa, vilket jag självklart kommer att prata mer om på det här forumet! 🙂

Modifierar jag inte spelrelaterade prylar så installerar jag gärna en custom firmware på min router (som numer är utbytt till pfSense), forskar i hur jag skulle kunna koppla up min kaffebryggare till nätet samt försöker hitta en ursäkt till att få prova att bygga min första möbel.
Tråkiga med att vara först ut, ingen som välkomnar en.
Så nu får du ett välkommen i efterhand 🙂
Ja men vad fasen.. Välkommen till din egen kreation, Billy! 😃
Haha tackar tackar! Kul att någon läser min presentation iaf 😉 🙂

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hjärtligt ihjälkommen ska du våras! Till din egen skapelse och allt 😃
Amen gud ja välkommen "hem" blir det för din del iallafall!
En riktigt bra presentation också! Du har verkligen en framtid av nöjen med alla dessa hobbys 🙂

Välkommen 🙂

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in