Räddningspatrullen 2

10 december 2015Senaste svar: 283 visningar18 svar
Har arbetat på denna ett tag, kände att jag kunde gå ut med den nu och få lite hjälp med korrekturläsning osv.

Projektet just nu: testcart beställd från Kina. kommer väl om ca 2 veckor.

Vad jag behöver hjälp med: Korrekturläsa texten på boxen och instruktionsboken

Boxen: http://reprobox.illusionoftime.com/?id= ... pe=NES_BIG
Instruktionsbok: Om ni kan tänka er att korrekturläsa så hör av er för länk

Vad tror ni om boxen? Något som ska förändras?
Har bara snabbkollat lite, men spontan tanke är att texten på baksidan är lite svårläst most bakgrunden.
Gillar boxen, men den halvt genomskinliga loggan i bakgrunden på baksidan har en jobbig kontur runt sig som jag tycker du bör ta bort 🙂

I övrigt så har ju jag och billy planer (notera att detta är högst osäkert när och om det blir av) att vad det lider göra egna piff & puff 2, då målet är att ha alla disneyspel till nes på svenska i en galet jäkla lyxig samlarbox 😃

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Konturen åker bort! Och texten ska jag göra tydligare på något sätt..

Vad kul med en fet Disneybox 🙂 men mycket jobb 🙂

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Du vet va jag tycker @kunta men återigen riktigt fet:)

Tack 🙂

Manualen är fetast! 😉

Borde vara "ökände" med e, iom att Svinpäls är av manligt kön. "under" deras flykt vore nog bättre än "på" också.
Kul att se ännu en svensk översättning 😃!

Gillar framsidan med piff och puff där på kanten.

Detta måste vara det tredje "vita" spelet på kort tid (MM6, Metroid och nu puff och puff)
Cart och manual kommer vara vita dem med 😛?

Uppåttrend på de vita spelen 2016 gogo

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Efter "detektiverna" på första raden är det ett mellanrum före "," som borde tas bort.
Tack för er input, har ändrat allting.

Carten kommer tyvärr inte vara vit utan grå. Men manualen är vit.

2 av spelen (nummer 1 & 25) kommer ha en guldcart och även en liten specialare ska ingå till dom. Jag avslöjar detta när det närmar sig.
Jag tror det är standard att ha sidotexten åt andra hållet. Om du förstår vad jag menar:

Alltså uppifrån och ner tvärtom som du gjort.
förstår vad du menar och det är fixat!
Idag kom testcarten fram! Fungerade perfekt!
Snyggt! Vart beställde du testcarten ifrån, någon länk? 🙂
Tänkte att frågor på din översättning kan vi ju ta här istället för din säljestråd.

Har jag förstått dig rätt så har du bara tagit översättningen från romhacking.net och paketerat den fint?

Killen som gjorde översättningen är själv inte nöjd med hur den blev då han inte ville lägga ner så mycket tid på ett piff och puff spel.
http://www.romhacking.net/translations/nes/patches/988readme.txt
Den är inte helt på svenska då han inte kunde översätta allt samt buggar.

Är det färdiga kretskort från aliexpress som du kör på?
En annan forummedlem här på modda har fått pris på 18dollar/st (dagens växlingskurs: 153,69SEK) och då gör dem allt jobb åt dig, du får en färdig cart hemskickad.
Jag ser det väl nästan lite som en förolämpning faktiskt.
Här lägger man ner enorma mängder tid och översätter spel, (Oinbjuden tog ett halvår) och skäms nästan lite när man begär 1500:- för det. Och sen kan andra göra en box och manual samt packa allt, externa personer gör resten, och begära lika mycket? Det är så klart upp till var och en att ta betalt den summan man vill. Men du förstår säkert att det smakar lite surt.
Modda.se är väl om jag förstått det rätt ett forum för entusiaster. En monetär vinst på våra projekt är en välkommen bonus, men här känns det mest som att det är hela drivkraften bakom projektet.
Jag är inte ute efter att bli ovän med någon, men kände att detta behövde sägas. Speciellt nu när översättningar sprutas ut var och varannan vecka måste vi se till att kvalitén är hög. Om det nu är så att det används The translators översättning i denna tycker jag uppriktigt sagt synd om de som betalar 1500:-. Men boxen och manualen är något av det snyggaste jag sett i reproväg! Bra jobbat där.
Håller helt och hållet med föregående skribent!

Angående boxarten så visste jag att jag hade sett det där innan någonstans:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51YZRCBPZFL._SY300_.jpg

Finns att köpa på coop i landskrona 😛
59 kronors hyllan bland dvderna ^^

Det är inte ens nästan en kopia :/
Förstår att ni reagerat på priset. Jag är ny på området och bara kollat på vad andra gjort. Jag har tänkt om kring priset. Kommer dock inte säljas här inne.

Boxarten härstammar från postern ja, men det ligger mycket tid bakom både Box och manualen..

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in