[GBA] - Backlight AGS-101 modd [AVSLUTAD]

4 november 2015Senaste svar: 10 466 visningar44 svar
Såja fick äntligen tummen ur och la herr. gimmick åt sidan en natt!

idag med posten så kom min 40pin gba adapter och jag blev lite lyrisk!

köpte ett paket på tradera för en tid sen med 4 gba skärmar (2 ags 101 och två 001), defekt snes, ett par handkontroller (xbox och n64)
ags 001 skärmarna blev perfekta frontlight till GBC men båda ags 101 skärmarna hade trasiga ribbon cables (den ena mer än den andra)
jag lagade den enklaste och försökte koppla in den i ett gab sp med ags 001 moderkort (detta funkar inte man måste ha ett ags 101 moderkort på sitt gba sp)

thats the story!

nu så följde jag rosecoloredgamings tutorial lite snabbt mest för att koppla skärmen och se så den verkligen funkar (väntar på ett skal till mitt GBA som jag ska utföra den fulla modden på)
allt var frid och fröjd skärmen lyser upp och visar det den ska vida ^^ en chansning som gav en del tillbaks! för dryga 300 spänn fick jag ett fullt fungerande snes, nya xbox handkontroller, 2 frontlight modds till gbc och ett ags 101 moddat GBA! kan fan inte bli bättre

jag postar en bild längst ner på den andra ags 101 skärmen om någon tror sig kunna laga den så kan dem få den vill bara ha frakten betald isåfall!

ags 101 modd:
allt är hooked upp och redo för sin första start!

framsidan

lagningen - två spår var av mitt på kabeln, använde mig av hörlurskabel då den är tunnast och leder ingenting om man inte bränner bort isoleringen (gjorde det på ändarna)
jag fick skrapa fram kopparspåren på ribbon kabeln för att kunna lödda på spår 1 och 2! inte den snyggaste lödningen men ingen kortis och skärmen funkar (Y)

ITS ALIVE!

ags 101 skärm nr 2:
som ni ser så är kabeln av hela vägen in mot skärmen (metallhöljet finns här också var tvungen att ta av det för att visa skadan)
om någon tror sig kunna laga detta så får ni jättegärna skärmen (behöver inte mer än ett ags 101 gba 😉) jag vill bara ha betalt för frakten isåfall!
Ja, man behöver en 32-40 pins adapter 🙂
Kan jag trycka in en i min vanliga sp så är jag också sugen om priset är ok

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Smart! Tänkte inte ens på att man kunde göra det också

Sent from my iPhone using Tapatalk
tevey skrev:Kan jag trycka in en i min vanliga sp så är jag också sugen om priset är ok

Borde gå alldeles utmärkt, intressant att se om dimmings knappen fungerar som den ska.
Såg en video för ett tag sen, tydligen blir batteritiden bättre med den här skärmen 😃

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Jag är lätt på om vi köper ett paket tillsammans kommer dock inte funka att sätta in en sådan i ett vanligt sp man måste ha ett ags 101 moderkort för att det ska funka det är annorlunda pinout till skärmen (adapter funkar till GBA dock inte på SP)

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Oj. Jag vill ha en 101-skärm i min SP. Den som hjälper mig fixa det är bäst!

Skickat från min telefon via Tapapatalk

Edit: lurx krossade min dröm. Men en bakbelyst taco gba skulle jag vilja ha!
Haha är jag drömkrossaren 😞? Vill man ha det i sin sp så får man köpa ags 101 moderkort och isåfall har man redan den skärmen ;P men sagt jag är på tentakeln! Kan du få 10st så splittar jag mer än gärna om ingen annan hakar på ^^

😳

Dem där priserna kommer droppa rejält när den tredjeparts lcd:n blir mer känd ^^

jag tar gärna en fast det inte funkar på sp, får köpa en taco och modda heltenkelt.
Jag köper gärna en färdigmoddad taco av någon av er då jag inte kan göra ett Skit själv 😉

Skickat från min telefon via Tapapatalk
Jag köper lätt en skärm om någon vill smacka in den i min taco för en slant 🙂
(du får inte citera mig där Aynez) 🙂
lmao
Hahaha

Jag är definitivt intresserad! Vad blir priset för skärmarna st? Ett par stycken skulle jag kunna tänka mig.

Splitta gärna denna tråden så blir det en separat tråd för detta. Eller?
Har inte fått några svar än, det lilla man kan se verkar dom ligga på runt 200kr, blir antagligen billigare desto fler man köper, känns inte avlägset att beställa 20st 🙂

Inga svar, verkar kört 😞

Såja ^^ hittade dem här härligheterna på aliexpress, liiite väl dyrt tycker jag.

http://s.aliexpress.com/iuEFR7Vv

Köper man 10 st så blir det 68dollar per skärm men kostar 70dollar per skärm -.-\'

Det där kan man köpa ett gba sp för känns det som (eller är dem dyrare än 550kr?)
hur stor är chansen att skärmen från en sån här passar i en taco-GBA? http://www.aliexpress.com/item/GameBox- ... 02a3d20f55
Läste kommentarerna lite. Var en snubbe/snubbette som postade denna sida vid sida jämförelse :

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in