Nytt spamfilter på prov!
12 januari 2017Senaste svar: 65 visningar9 svar
Ttevey#6
Kom en till bot inatt, har bannat och städat nu. Du kan ju även lägga till en egen fråga som folk måste svara på vid regestrering, som dom har på tex sndb "Skriv in tre första och tre sista bokstäverna i speltiteln (The Goonies):". Det är mycket svårare för en bot.
lite från en sida jag hittade:
Reducing spam registrations
Since most spam comes in the form of registrations and not spam posts, generally tightening up the registration process can reduce or eliminate these registrations. Many admins require administrator approval for each registration, but this becomes labor intensive. Most CAPTCHAs have been thoroughly hacked and are to be avoided. Here are some better alternatives:
lite från en sida jag hittade:
Reducing spam registrations
Since most spam comes in the form of registrations and not spam posts, generally tightening up the registration process can reduce or eliminate these registrations. Many admins require administrator approval for each registration, but this becomes labor intensive. Most CAPTCHAs have been thoroughly hacked and are to be avoided. Here are some better alternatives:
- Tighten up your CAPTCHA to something more likely to work, like the question and answer one. ACP > General > Board configuration > Spambot countermeasures[/*:m]
- Under Available plug ins, select Q&A and press Configure
- Create a question that is unique to the focus of your forum and won’t be guessed with a Google search. Create as many questions as you want. All must be successfully answered to complete registration.[/*:m]
- Go back to Spambot countermeasures, select Q&A again and press Submit. This will change the countermeasure.[/*:m][/*:m]
- If this stops the spam, it’s probably safe to change it so the admin doesn’t have to approve every registration. An email verification is a good approach. ACP > Board configuration > User registration settings > Account activation > By user (email verification)[/*:m]
- As a best practice or whenever you start to notice spam registrations again or quarterly change the registration question(s)[/*:m]
- Create a question that is unique to the focus of your forum and won’t be guessed with a Google search. Create as many questions as you want. All must be successfully answered to complete registration.[/*:m]
Ttevey#7
Upptäckte nu att boten RobertSemn som hade spammat nu idag har varit registerad i typ 2 veckor så finns säkert reggade botar som itne börjat spamma ännu. OM jag får tid kan jag gå igenom memberlisten och banna alla med signatur på ryska.
Edit:
Gjorde det direkt bannade 14st uppenbara botar med ryska eller spamlänkar i signaturen, finns fler med konstiga namn men är inte säker på att det är botar så vågar inte banna dom
Edit:
Gjorde det direkt bannade 14st uppenbara botar med ryska eller spamlänkar i signaturen, finns fler med konstiga namn men är inte säker på att det är botar så vågar inte banna dom
Bbilly#9
Härligt Tevey! Jag svarade på detta men tapatalk verkar ha slarvat bort mitt inlägg.
Jag satte igång Q&A från första början men det fungerande inte så bra, tills att jag såg att det aldrig blev aktiverat 😛
Nu hoppas vi att vi kan få vara ifred idag!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag satte igång Q&A från första början men det fungerande inte så bra, tills att jag såg att det aldrig blev aktiverat 😛
Nu hoppas vi att vi kan få vara ifred idag!
Sent from my iPhone using Tapatalk