Vilka avdelningar är vettiga att ha?
4 augusti 2015Senaste svar: 75 visningar10 svar
Jag har tänkt något liknande:
Översättningar
Spel
Boxar/Kartonger/Grafik (eller något liknande)
Reproduktioner
Rom hacks (här pratar vi om ROMs, dvs det som sedan ska läggas på chip, eller spelas på emulatorer)
Mjukvara (Program för att göra ROM hacks, patcha ROMs osv)
Hårdvara (Donor carts, programmerare osv)
Spelkonsoler
Hårdvarumoddar
Mjukvarumoddar
Projekt
Pågående projekt (Flyttar man kanske projekt till respektive kategori när dessa är färdiga? Tänker på översättningar, om någon kommit på en ny modd eller liknande)
Allmänt
Jag är osäker på vad avdelningarna här ska heta men jag tänker att hack som inte är spelrelaterat hamnar här. Custom firmwares till Tvapparater, routers, modifierade kaffeapparater osv osv 😛
Verktyg (Lödstationer, multimeters osv)
Skulle va trevligt att få lite feedback på detta och gärna lite tips på sånt jag glömt.
// Billy
Översättningar
Spel
Boxar/Kartonger/Grafik (eller något liknande)
Reproduktioner
Rom hacks (här pratar vi om ROMs, dvs det som sedan ska läggas på chip, eller spelas på emulatorer)
Mjukvara (Program för att göra ROM hacks, patcha ROMs osv)
Hårdvara (Donor carts, programmerare osv)
Spelkonsoler
Hårdvarumoddar
Mjukvarumoddar
Projekt
Pågående projekt (Flyttar man kanske projekt till respektive kategori när dessa är färdiga? Tänker på översättningar, om någon kommit på en ny modd eller liknande)
Allmänt
Jag är osäker på vad avdelningarna här ska heta men jag tänker att hack som inte är spelrelaterat hamnar här. Custom firmwares till Tvapparater, routers, modifierade kaffeapparater osv osv 😛
Verktyg (Lödstationer, multimeters osv)
Skulle va trevligt att få lite feedback på detta och gärna lite tips på sånt jag glömt.
// Billy
Tycker det ser bra ut!
Tänker att man skriver under Projekt medans man jobbar och lägger färdiga/nya versioner under Översättningar
Tänker att man skriver under Projekt medans man jobbar och lägger färdiga/nya versioner under Översättningar
Bbilly#4
Jag tror nog det kan bli lite krångligt, till en början iaf.
Vad jag däremot tycker att vi ska ha är en köp och sälj-avdelning.
Jag antar att du hänger på AssemblerGames? Där finns det vissa personer som har säljtrådar som är som butiken.
Ta denna t.ex http://assemblergames.com/l/threads/zer0-2k11s-mod-chip-and-installation-shop.43131/
Du skulle kunna starta "mrTentacle\'s reprobutik!" och lista alla spel och etiketter du säljer där?
Vad jag däremot tycker att vi ska ha är en köp och sälj-avdelning.
Jag antar att du hänger på AssemblerGames? Där finns det vissa personer som har säljtrådar som är som butiken.
Ta denna t.ex http://assemblergames.com/l/threads/zer0-2k11s-mod-chip-and-installation-shop.43131/
Du skulle kunna starta "mrTentacle\'s reprobutik!" och lista alla spel och etiketter du säljer där?
Ah, det funkar.
På min etsy butik har jag ganska många utlänska besökare och en del försäljning, tror det kan vara ett hinder att behöva regga sig för att handla.
Men det är väl inget stort problem, man kan ju alltid ha dubbla 😛
På min etsy butik har jag ganska många utlänska besökare och en del försäljning, tror det kan vara ett hinder att behöva regga sig för att handla.
Men det är väl inget stort problem, man kan ju alltid ha dubbla 😛
Bbilly#6
Ska vi slopa idéen med "pågående projekt" och bara döpa om den till "projekttrådar" istället? Och inte flytta ett färdigt projekt till "vettig avdelning"?
Och eventuellt byta ut namnet "Rom-hacks" till något annat. Jag har exempelvis skapat två trådar som gäller reproduktioner men som inte är hacks men handlar om spel som ska reproduceras. Ett bättre namn kanske kan va "spel", "allmänt" eller bara "Roms".
Sent from my iPhone using Tapatalk
Och eventuellt byta ut namnet "Rom-hacks" till något annat. Jag har exempelvis skapat två trådar som gäller reproduktioner men som inte är hacks men handlar om spel som ska reproduceras. Ett bättre namn kanske kan va "spel", "allmänt" eller bara "Roms".
Sent from my iPhone using Tapatalk
AAynez#7
Projekttrådar låter vettigt, och när projektet är klart och man vill starta ett nytt projekt kan man skriva att det är klart i rubriken och sen skapa en ny tråd.
Anledning att jag kör allt i samma är att det inte känns så troligt att någon vill se steg för steg-bilder av hur jag sitter och klantar mig i Photoshop 🙂
Skickat från min gamla slitna telefon med tapatalk
Anledning att jag kör allt i samma är att det inte känns så troligt att någon vill se steg för steg-bilder av hur jag sitter och klantar mig i Photoshop 🙂
Skickat från min gamla slitna telefon med tapatalk
Ska vi ha en auktioner / annonser del?
Tipsa om spel som passar för Repro och lagomt trasiga konsoller.
Eller är det kanske bara är jag som är intresserad av sånt?
Skrivet som hastigast via Tapatalk
Tipsa om spel som passar för Repro och lagomt trasiga konsoller.
Eller är det kanske bara är jag som är intresserad av sånt?
Skrivet som hastigast via Tapatalk
Bbilly#10
alltså tipsa om andras annonser och auktioner? Tycker det låter kanon!
Vad tycker du vi ska kalla den?
EDIT: Skapade "köptips" http://www.modda.se/viewforum.php?f=27
Vad tycker du vi ska kalla den?
EDIT: Skapade "köptips" http://www.modda.se/viewforum.php?f=27