Tillverka Nesboxar?

8 oktober 2015Senaste svar: 6 314 visningar15 svar
Tjena

Premiär idag med mitt första inlägg förutom presentationen 😮

Tänkte kolla om det finns någon utförlig guide om hur man gör en nesbox? Hade fundering om att göra de i smallbox i originalutförande men vet inte riktigt än. Hade varit riktigt snyggt på hyllan i mitt förhoppningsvis blivande retrogamerum NÄR frun tillåter 😎

Jag är helt ny på det här och vet inte alls hur man skall göra. Jag har kollat den grymma guiden här om hur man monterar ihop boxar, tummen upp för den 😃 Jag har så många frågor och funderingar angående detta så jag vet inte riktigt vart jag skall börja. Läste att vissa av er använder tryckpunkten på nätet. Är dem bra och lätta att ha å göra med? De kanske har koll på materialval av kartong å så eftersom ni redan har beställt därifrån?

Vi börjar lite lätt såhär och ser vart det tar vägen.

Tack på förhand för er hjälp 😃
Tryckpunkten har full koll på papperstyp och tjocklek 🙂 väldigt bra att ha att göra med också.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Det finns en vektor template för smallbox att ladda ner på min site http://reprobox.illusionoftime.com/ där du även kan previewa din box i 3D.
Tack så mycket. Är i full gång å lär mig photoshop 🙂
Jag började även med detta nyligen 🙂. Det är ju helt klart ett plus om man kan använda photoshop. Annars får man använda sig av färdiga bilder från t.ex. Nintandbox. Jag tankade deras Zelda bigbox och gjorde om den i Photoshop så den såg ut som våran scn utgåva. Skrev ut på 270g papper från Clas ohlson. Hel nöjd med resultatet 🙂20160107_050047.jpgreceived_10153444640498666.jpeg

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
Lägg till något så man ser att det inte är original.
Håller med segasonic, gör något kul med den! 🙂

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Håller med båda föregående talare, du har all frihet till att göra något alldeles eget. Varför bara göra en kopia på ett original?

Jag förutsätter att ni pratar om min repro. Jag hade helst velat ha en original box i nyskick, men dom pengarna finns inte riktigt. Så det var helt enkelt därför jag gjorde en kopia. Jag håller på att jobba på en annan egen design oxå. Men det är liksom helt skilda grejer. Hade jag sålt något så hade det självklart varit tydligt uppmärkt repro. Men denna ska bara stå i min hylla

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
Gött!
Finns så himla mycket snygg digital konst att låna i ämnet men framför allt kan man göra en renare design utan all smallprint 🙂

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Vet inte riktigt vilken av alla trådar jag ska skriva detta.
Men jag kände lite snabbt på lurx gimmick box igår. Och den kändes lite robustare och inte lika glansig som den som tevey använde till zelda.
Vet inte vilken som är mest likt orginalet. Men den kändes riktigt bra.
Använder ni olika sorts papper är då min fråga?
Vet inte exakt vad det är för papper Thim använder mer än att det är 295g halvblankt. Men Lurx trycker ju på annat tryckeri så antagligen annat papper.
Och jag har ingen aning om vad papper jag använder o.O
Jag gick in till tjejen på det där tryckeriet med en iceclimber originalbox och manual.

Hon tog sedan fram ett papper för box, en för manual och en tredje för etiketten sen kör jag på det ^^

Ta reda på det 🙂 Boxen var awesome iaf. Men då jag inte äger orginal kan jag inte jämföra 😞

Halvblankt ser iofs snyggt ut i hyllan.
Ska känna och titta mer på de boxarna/manualerna jag har hemma ikväll 🙂
Kanske jag gör! ^^
Tackar så mycket, ska bara finlira locket till nästa projekt

Ja men gör det så kan du jämföra lite, kanske göra en ståtävling 1.2 😉?

Haha. i 1.2 introducerar jag en vinkelhake för att kolla om de står i 90 grader.

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in