Wasabi Mango 4k tv utan tv-mottagare

10 april 2016Senaste svar: 6 035 visningar18 svar
Någon som hört om dessa innan?
Verkar tydligen vara populär bland nördar pga IPS-panel och freesync.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Off topic direkt, men är inte en TV utan tv-mottagare en monitor? Eller vad definierar en tv?

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Monitor som du säger 🙂 men tänkte direkt tv för att den är så stor och har 4 HDMI plus fjärr.

Kan inget om PC-marknaden längre men freesync verkade nice?

Då behöver man intr betala tv-license 🙂
Freesync är fantastiskt men kräver en del av hårdvaran.
kort kan man säga att grafikkortet väntar på klartecken från skärmen att den är klar med förra bilden innan den skickar på en ny, all slags tearing försvinner 🙂
Har sett gsync, typ samma, irl det var magiskt.

Edit. Är det värt med 4k? känns som jag missat den grejen.
Vill man spela med vettig fps ska man nog inte spela i 4K om man inte vill köra typ dubbla 980 kort

Ganska bra idé ändå, i ett studentrum eller lagom trång etta i Stockholm

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Tycker idéen är underbar, att slippa tv-mottagare och smarttv är ju bara de värt en del 🙂

Jag ser alltså denna som något man sätter i vardagsrummet för att avnjuta tv-spel och film.

4K kan var ju vara lite overkill, men ändå nice att ha inför framtiden?

Kommer inte köpa en själv just nu, men är inte omöjligt att de händer inom några år.

Ja man kan ju spela i lägre upplösning fast att den klarar 4K. Kommer ju komma mer film/serier i 4K med inom några år känns det som

Netflix är på gång med 4k. Så det kommer komma material att se på snart iaf
En "Owners club"-tråd om 55tummaren http://www.overclock.net/t/1574057/offi ... wners-club

Man kan tydligen lägga till 100usd för att försäkra sig om inga döda pixlar. Annars är policyn att de kan vara upp till 3-4 döda pixlar utan att räknas som defekt

Jag skulle nog inte bry mig om 3-4 döda pixlar på en 4K tv på 55 tum. Risken att man ens kan urskilja dem är sjukt liten 😛

En rolig grej från nör jag jobbade med att Sälja TV är att det är sjukt många apparater som har trasiga pixlar (gäller lcd). En klar majoritet har döda pixlar, men vääääldigt få användare lyckas se dem 🙂

Skickat från min telefon via Tapapatalk
Det kanske man har på tv/moniterorerna hemma. Ska inte leta, för då kommer man väl störa sig på det i så fall 🙂
Jag gillar att den är så jäkla slimmad.
Vad kostar denna mongo monitor? 😉
Tror den går på 10000kr med frakt, moms, tull osv för en "pixel perfect" dvs med garanti för att den kommer utan döda pixlar.

Kollade lite på ebay och den la strax under 10k typ inkl frakt 😛

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Oj, sweet!
Det som gör den speciell då är att det är en billig, bra, stor datorskärm med 4K?

Lite sugen nu! Den är snygg men antar att den kommer utan högtalare? Spelar iofs ingen roll då vi kör allt utom TV-kanalerna via förstärkare.
Jag har bara lusläst lite i den tråden jag länkade till, men de verkar som om de här företaget köper paneler av LG som kan vara av förra årets modell eller liknande. De flesta verkar rekommendera att man köper pixel perfect för att slippa behöva skicka tillbaka skärmen till Korea om något är fel 😮

Grymt!
Vad är prisskillnaden utan och med pixel perfect?
Inte för att jag kommer chansa och köpa utan men bara nyfiken.

Nu när Tevey tipsade om DIY Hyperion Ambligt så öppnas fler dörrar för andra TV-apparater ööh förlåt... monitorer 😉
Folk har den till att se på film också eller?

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in