Fäst

Chattrummet

24 augusti 2015Senaste svar: 159 831 visningar2422 svar
Det här var en tråd som saknades, den självklara chatt-tråden 😃 Ordet är fritt! Säg god morgon, fråga hur vädret är runt om i vårt avlånga land, berätta om dagens planer, tipsa om spel eller verktyg. You name it!
Här var inte mycket action!
Nä du! Tror dom flesta är bortresta 😛

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Här är första kretskortet, blir en import adapter för snes, super cic chip för att hantera regions låset 🙂

Lite offtopic gubbs, har vart lite mkt det sista med tävlingar och gravid tjej så fått va lite offline här:) men i lördags så skedde det vi väntat på länge, Lexie dök upp här i vårat liv:):):) så nu kör vi:)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Grattis Olsson! 😃

Ttevey#2226
Stort grattis Olsson! Ja lite downtime nu under sommaren men drar väl igång mer sen i höst igen när man sitter inne och meckar

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Grattis olsson! 🙂
Grattis!
Grattis Olsson!
Tack gubbar:) redan trött och sliten haha hur fan ska detta gå bjuder på en bild till sen får jag nog lugna ner mig med bäbis pics;)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
AAynez#2231
Stort grattis, Olsson! 🙂

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Bbilly#2232
Grattis Olsson!
Trött och sliten kommer du förbli en tid framöver, det vill jag lova 🙂

Har själv checkat ut från nätet lite halvt såhär över sommarn, inte spelat mycket spel utan mest fixat i trädgården, renoverat möbler och byggt lite repros av de sista kretskorten jag har kvar.

Har även börjat programmera på lite småprojekt under den lilla tiden som blivit över. Dags för jobb igen i september, sjukt vad fort föräldraledigheten har gått!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Snart dags för höst och spelpyssel :-)

Min senaste loot från USA

Oj, dom är så sjukt fina toploaders 😃
Är det förresten stor skillnad på amerikanska och japanska? Har sett att dom ser lite olika ut

Well since you asked ;-)

Samma bild juuu

kopierade fel länk, kolla nu igen 🙂
Asså, vilken märklig redesign, ser ju nästintill exakt likadana ut eller är det kansle för att amerikanska kassetter är högre?

Edit. är det någon funktionell skillnad?
Precis, nes-kassetterna sitter högre, så den har fått den där "kupolen" för att stödja upp.

USA toploader har bara RF-ut, vilket är rätt märkligt. AV Famicom fick en SNES-multiout kontakt, som skickar ut komposit.

Jag moddade AV Famicomen med en NESRGB för ett par år sedan och har även beställt en sådan till USA Toploadern samt en 3D-printad baksida som har en SNES-multiout :-)
KKreese#2240
Jag håller ju på med musiken till "Alwa\'s Awakening". Nu har vi beslutat att släppa Soundtracket på NES-cart:

YouTube video

Vore himla trevligt med box och manual till, då detta är det enda fysiska man kommer få till spelet.
Kollat lite på: http://www.uncletusk.com/ - Användes till Lille Nemo och Krut.Rök, men han är så dyr!

Någon som har tips på folk som kan göra typ 50 ex av kartong, label och manual?
Kanske rent av någon här som kan tänka sig att göra det mot betalning. 😉

Ni kan väl dra iväg ett pm till mig, eller kanske rent av ett mail till kungkreese (snabel-a) gmail.com
FöregåendeSida 112 av 122Nästa

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in