Fäst

Chattrummet

24 augusti 2015Senaste svar: 159 825 visningar2422 svar
Det här var en tråd som saknades, den självklara chatt-tråden 😃 Ordet är fritt! Säg god morgon, fråga hur vädret är runt om i vårt avlånga land, berätta om dagens planer, tipsa om spel eller verktyg. You name it!
AAynez#2161
mrTentacle skrev:Spelade just första timmen i nya Doom, fifan så bra! 😃

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Testade multiplayer demo på ps4. Was not impressed

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Singleplayer kampanjen är guld 🙂

AAynez#2163
Plockar nog upp det när det gått ner lite i pris. Ska bli kul att spela något utan story 🙂

Tja, varning för långt inlägg! Någon som har erfarenhet av icke samarbetsvilliga telefonoperatörer? (läs detta som Tre) Skaffade en Nexus 6P hos dem i Januari, som i April fick en fläck på kameran, invändigt. Skickades in som garantiärende där verkstaden konstaterade att den skall skrotas och jag får plocka ut en ny telefon. När jag skulle göra så har Tre slut på denna i lager och kommer inte få in den igen, så de tycker nu att jag skall välja en Galaxy S6 Edge istället, då det är en likvärdig mobil enligt dem. Försökt med det mesta, men tyvärr verkar detta vara resultatet, har ni någon ide? (Tre\'s senaste ide är att jag får S6an upplåst och att jag får sälja den och köpa en Nexus 6P löst)
Låter som du pratat med en kreativ säljare, eller är det kundtjänsts lösning?
Kan vara olika nämligen.

AAynez#2166
Känns spontant som att du kan kräva att häva köpet om de inte kan leverera den telefon du betalar för

mrT, Detta var en kreativ säljares förslag, problemet är ju bara att S6 Edge är värd 5500kr medans 6P är värd 5300kr, svårt att motivera en köpare att bara betala 200kr mindre 😞

Aynez, har försökt och personalen på Tre har försökt, men icke, men håller med dig om att det är fel!
AAynez#2168
Testa att kontakta konsumentvägledningen i din kommun 🙂
http://www.hallakonsument.se/sok-din-ko ... erksamhet/

Det gjorde jag en gång när jag köpte en telefon (länge sedan, innan iphone lanserades) som jag inte tyckte höll måttet. De hjälpte mig häva köpet.

Edit:

annars kan man gå direkt till bödeln och prova sin sak:
http://www.arn.se/
Tyvärr kunde inte konsumentrådgivningen komma med något vettigt svar, mer än att det verkade handla om ett garantiärende.

Bödeln kunde ta ca 6månader, då jag behöver telefonen för ca 1 månad sedan valde jag att kontakta Telekområdgivarna (tips på ARNs hemsida).
Börjar där så får vi se vad de kommer fram till!

Tack för tipset Aynez 🙂
Idag kom det första (av tå beställda) Rpi zero hem, galet va litet det är 😃

Nu ska man bara komma på vad man skall ha dem till... Lutar åt att bygga en handhållen mame-maskin
AAynez#2171
Kan någon/några här ta en bild på er PAL SNES power supply? Tycker inte min ser ut som på bilderna jag kan googla mig till.

Ska det vara en output på 9,8V 1,3amp?
Det räcker bra det Aynez 🙂
Kan du tyda om det är AC (alternating current) eller DC (direct current)?
Är det AC är det bara att köra, så länge det är PAL maskin

AAynez#2173
Det är växelström. Annars hade den väl inte startat alls? :O det är en nintendo, tänkte mest om den var till nes eller något. Långsökt felsökning 😛

Efter lite hjälp från Firebrand, så har jag med gjort en cart med "Happily ever after" nu 🤓

Funkade kanon på första försöket

EDIT: och jäkla vad smidigt det gick att löda bort mask-rommarna med lite flux och uppvärmd tennsug från kjelle
KKreese#2175
Avlödning är oftast smidigt efter att man tränat på det en del. Det är dock lite svårare med pinnarna som är kopplade till jord. Då krävs nästan att man värmer samtidigt som man suger.

Vad var det för tennsug du menade som värmer? Ah denna

https://www.kjell.com/se/sortiment/el-v ... 0-w-p40359
Llurx#2176
Aynez skrev:Det är växelström. Annars hade den väl inte startat alls? :O det är en nintendo, tänkte mest om den var till nes eller något. Långsökt felsökning 😛

Den som är till snes har en blåfärgad plugg och tror den heter något i stil med 002 på slutet jämfört med NES 001 och svart plugg

Det är samma sak i grund och botten ^^
hängde bara med till olika konsoler

Najs där lindholm kul spel ellerhur 😉?
Den här har jag till mitt SFC. Funkar bra på SNES står det

http://japanspelshop.se/index.php?route ... uct_id=183
Kreese: ja, var den jag menade. Helt klart värd sitt pris

Lurx: det verkar trevligt, hann bara spela lite igågr, tog ett tag innan jag fattade hur man får fram blomman vid sjön... Men till slut så. Förhoppningsvis hinner jag med att spela lite mer idag
Bbilly#2179
Min strömdel som jag fick med mitt SNES SCN hade svart plugg, tror till och med beteckningen är densamma faktiskt.
En kompis har en tysk konsol dock och den har en blå plugg.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Bbilly#2180
Morrn morrn!
Kul att man får läsa den här nyheten på DI, det måste väl tyda på att man har bra distans till jobbet under ledigheten? 😛
http://digital.di.se/artikel/bloglovin- ... tt-kapital
FöregåendeSida 109 av 122Nästa

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in