Vilket operativsystem använder du?

31 augusti 2015Senaste svar: 2 636 visningar8 svar
Som titeln säger, vad använder du dig av för operativsystem?
Vi håller flamewar borta från detta forum, anledningen att jag frågar är för att få en bild av om det skulle finnas ett intresse för romhackingprogram till OS X 🙂
Kör Mac, och ja, det vore fint om det fanns lite mer romhacking-tools för det 🙂
Kul! Samma här, sedan 10 år tillbaka. Tips på vilka tools du vill ha? 😃
Some 10 år för mig med. Jadu.. jag har ju inte ens börjat lära mig än 🙂 så jag vet inte. Men någon som gör det smidigt att göra översättningar vore fint 🙂

Skickat från en telefon med en app...så det så
Kör windows 10 till vardags samt windows xp på en gammal häck med inbyggda paralell och serieportar mest för att slippa allt krångel med virtuella skrivbord om det nu skulle behövas ^^
Kör Windows 7 hemma och Windows 8.1 på jobbet, väntar med att uppdatera till W10 något halvår till så alla andra får upptäcka buggar och program som inte är kompatibla så hoppar jag på tåget sen.
Kör Windows 10, uppgraderade alla burkar för ett tag sen. Fungerar utmärkt!

Om det nu pratas nya verktyg finns det fortfarande ingen hex editor som gör allt jag vill 😉

Splitscreen
Copy/paste
Stöd för tbl filer
Och framförallt Inte anpassat för Dos

Skrivet som hastigast via Tapatalk
Normalt sett använder jag Sublimetext till allt som har med kod att göra, finns en Hexeditor plugin till det, vet dock inte om den är bra.
Sublime har stöd för split screen inbyggt därför jag kom att tänka på det.

Länk till pluginen: https://github.com/facelessuser/HexViewer
Får kolla upp det!
Det som är kruxet är det där med stöd för tbl filer, inte sett nån standard hexeditor som har det inbyggt, annars finns det massa fina hexeditorer typ hex workshop som klarar allt annat och lite till.

Skrivet som hastigast via Tapatalk

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in