[Xbox360] - vad gör man med en extra RF modul?

15 februari 2016Senaste svar: 1 631 visningar3 svar
som så många andra så ville jag kunna spela med mina 360 handkontroller på datorn och få "samma" känsla som på boxen
dock så ville jag inte lägga ner ett par hundralappar på ett original tillbehör från microsoft

köpte mig en sån här:
xbox 360 wireless adapter

men shit vilket skräp - disconnectar hela tiden det var inte alls kul

lösning på problemet? ett gammalt trasigt 360 som förövrigt är billigare att köpa nu än det är att köpa en ny originaladapter till datorn.
sen så får man en massa reservdelar till framtiden också!

DIY reciever

hittade denna guiden (Y) sen var det bara att kötta

verktyg + delar

skalad samt förtennad USB kabel

lödde dit dioden

lödde sedan dit kablarna i följande ordning - RÖD - VIT - GRÖN - SVART

då var du klar!

lägg dit en liten klick smältlim så allt håller sig på plats och hitta en passande låda till härligheten
man behöver inte röra denna mer då man synkar nya handkontroller med hjälp av ett play & charge kit till datorn

Du kan koppla in din skapelse till datorn nu.

---------------------

installera följande drivrutin:
Drivrutin
jag använde mig av windows 7 drivern (x64) till windows 10 (x64) och den funkar klockrent!

efter installationen så går du till Enhetshanteraren

i windows 10 - högerklicka på startmenyflaggan och välj enhetshanteraren

väl inne i enhetshanteraren så har du nu fått upp en okänd enhet, högerklicka på denna och välj uppdatera drivrutin

i det nya fönstret som öppnas välj det nedersta alternativet

välj åter igen det nedersta alternativet

skrolla längst ner till xbox kringutrustning och markera detta valet, tryck på nästa

i nästa fönster väljer du den senaste versionen av drivrutinen som är installerad på datorn

tryck bara ja på varningsmeddelandet som dyker upp

färdig!
tryck på stäng och stäng ner dina öppna fönster - ber windows dig att starta om datorn så gör detta

---------------------

koppla nu in ditt play & charge kit till datorn så synkas din handkontroll mot din RF modul.
Från och med nu behöver du bara starta kontrollen så kopplar den allt per automatik och du behöver inte ta fram ditt play & charge kit fler gånger

funkar hur bra som helst och viktigast av allt det bryts aldrig - funkar lika bra som ett originalxbox 360 såklart ^^

köp aldrig kina varianten av detta kitet de är riktigt dåliga.
Bra jobbat!
Skulle vilja skaffa en mini-itxdator endast på grund av detta 😛

Sent from my iPhone using Tapatalk
Smooth!
Riktigt smidigt, enkelt och stabilt framförallt! Fixa det där billy ^^ jag kör allt på speldatorn som står inne i verkstan med 10m hdmi kabel till tvn 😃

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in