Snes och nes spem
13 februari 2016Senaste svar: 1 817 visningar4 svar
Hoj. Har 2 små problem med två spel.
Problem 1: star wars på NES, det startar inte.
Det jag har gjort är: rengjort med isopropylalkohol och suddgummi. Ytorna ser nästan nya ut nu men händer inget.
Testat på 2 olika NES varav 1 är regionsmoddad(bara klippt ben iofs)
(Bild kommer)
Problem 2: Super mario world 2 yoshi island. Startar inte, 2 gröna linjer horisontellt som sakta åker mot varann.
Rengjort men vet inte riktigt mer.
Kretkortet ser lite mörkare ut på baksidan direkt bakom FX chippet.
(Bild kommer)
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Problem 1: star wars på NES, det startar inte.
Det jag har gjort är: rengjort med isopropylalkohol och suddgummi. Ytorna ser nästan nya ut nu men händer inget.
Testat på 2 olika NES varav 1 är regionsmoddad(bara klippt ben iofs)
(Bild kommer)
Problem 2: Super mario world 2 yoshi island. Startar inte, 2 gröna linjer horisontellt som sakta åker mot varann.
Rengjort men vet inte riktigt mer.
Kretkortet ser lite mörkare ut på baksidan direkt bakom FX chippet.
(Bild kommer)
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Bbilly#1
När du säger att de inte startar, blir spelet vitt? Jag har en video som snart kommer upp på youtube när jag felsöker ett NESspel.
Det lär inte vara cicchippet i spelet med tanke på att du har en regionsmoddad enhet.
Testa att gå med lödkolven på alla ben, på alla chip, och se om de löser något.
Gällande super mario så skulle jag göra desamma, löd om alla Chippen och hoppas på att något ben har släppt eller något liknande.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det lär inte vara cicchippet i spelet med tanke på att du har en regionsmoddad enhet.
Testa att gå med lödkolven på alla ben, på alla chip, och se om de löser något.
Gällande super mario så skulle jag göra desamma, löd om alla Chippen och hoppas på att något ben har släppt eller något liknande.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jobbigt med YI, bara ytmonterade kretsar.
har inte sett någon som felsökt FX spel, men ja standard är ju att kolla volt och sen motstånd.
Har ett fungerande YI som jag kan mäta på om det behövs 🙂
har inte sett någon som felsökt FX spel, men ja standard är ju att kolla volt och sen motstånd.
Har ett fungerande YI som jag kan mäta på om det behövs 🙂