Petsson

4 augusti 2015Senaste svar: 39 visningar1 svar
Andre man ut att presentera sig via några rader här på forumet. Petsson var namnet, kallas även för Linus. Eller var det tvärtom? Hur som helst...

Jobbar till vardags som grafisk designer på marknads- och annonsavdelningen på tidningen i min hemstad Borås. Där pysslar jag både med kreation av annonser och kampanjmaterial samt tidningslayout. Har varit där sedan 2011 och trivs som fisken i vattnet.

Utanför jobbet spenderar jag min tid tillsammans med min sambo och mitt stora spelintresse. Både samlandet och spelandet är lika stora delar av nöjet. Jag fokuserar i dagsläget på Nintendos storslagna spelutbud, och NES är det som har förtur på mina hyllmeter i retrospelsrummet. Medans modernare maskiner som WiiU är förpassade till vardagsrummet, tillsammans med en PS4. Alla spel står under ständig vakt av mina katter, och min dedikerade Yoshi-samling. En grön och skön samling som stadigt växer och frodas. Mycket spel blir det, men när det väl kommer till kritan blir det att jag plöjer ner mest antal speltimmar på min 3DS, som jag alltid ser till att ha nära till hands.

Har under de senaste åren sysslat med en del spelrelaterade projekt. Allt från t-shirts, affischer, Blu-Rays och manualer till logotyper. Men framför allt, mina egendesignade NES-kartonger till de få stackars titlar som inte kom i riktig kartong när det begav sig. Super Mario Bros/Duck Hunt, Athletic World, Super Mario Bros/Tetris/Nintendo World Cup och Baseball har alla fått en ny kartong á la Petsson.

Är alltid öppen för nya utmaningar och uppdrag, och det ska bli otroligt kul och se vilka eldsjälar och projekt som kan blomma ut från detta forum. Vill ni se mer av mig är jag allt som oftast aktiv på Instagram under mitt nick Petsson

/P
Välkommen!

Kul att ha dig här, jag hoppas vi kommer få till en härlig samling kreativa människor här och skapa tuffa grejer!

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in