snotcrow

18 augusti 2015Senaste svar: 89 visningar18 svar
Tja!

Pelle heter jag, 28 år ung. Bott i stockholm nu i 6 år snart. Ursprungligen från gotland.
Jobbar som Teknisk testare på Thomas Cook(Ving), och stormtrivs med det. För tillfället är jag föräldraledig till grabben som är 1½ år. Dock börjar inskolningen nästa vecka och 7 månaders föräldraledighet är över.

Spelat sen brosan fick en NES och farsan köpte en 386. Så har pendlat mellan PC och konsol gaming genom åren. Nu blir det mest konsol, och då på WiiU samt retro.
Förutom spel växer intresset för att filma och editera. Främst är det editeringen som är rolig, men man behöver ju filma för att få material till det 🙂
Så försöker filma så mycket olika saker som möjligt för att träna och bli bättre på det. Försöker kombinera det med intressen som träning, spelande, Arkadbygge(kommer seperat tråd om det) och många resefilmer/familjefilmer.

Jag reggar mig här för att dels skriva av mig om pågående projekt och kommande som jag har. Och dels för att lära mig något som jag inte har en susning om, vilket är allt som involverar en lödkolv 🙂 Har aldrig hållit i en sån ens.

Ska bli trevligt att titta igenom forumet!

Väl mött
Välkommen! 🙂

Skrivet som hastigast via Tapatalk
Välkommen, kul att ha dig här! 🙂

Ving har sitt kontor vid DNskrapan va? Har en kompis som också jobbar där som webbredaktör (tror jag), Sebbe heter han iaf 🙂
Välkommen, ska bli kul att se arkadbygget 🙂
Välkommen! Jag blev nyfiken på vad det är för tekniska tester du gör 😃

Skickat från min gamla slitna telefon med tapatalk
Tack 🙂

@billyboi: Japp, DNskrapan it is. Känner inte igen på rak arm vem det kan vara. Ska kika på intranätet om 2 veckor och se 🙂
Välkommen in i värmen 🙂
Hej och välkommen!
Tjenare och välkommen!
Tycker samma som Tevey, det ska verkligen bli kul att följa ditt arkadbygge 🙂
Tack tack 🙂
Jag skriver även om det på sndb som säkert några av er har sätt. Men det är en bit kvar till färdigt 🙂

Ska fixa upp tråden här inom en snar framtid också 🙂
Ska bli kul att se. Jag har gått lite i tankarna att bygga en bartop efter denna guiden:
http://www.instructables.com/id/2-Playe ... red-by-Pi/

Skulle nog göra en 1-player av den istället dock, kanske ta en USB-SNES-dosa som man kan ha till player 2 ifall att.. Verkar väldigt kul.. Men lite svårt när man bor i en liten lägenhet i stan. Skulle behöva hyra in mig i en slöjdsal eller ett garage eller något 🙂
Det är den guiden jag följer. Han har gjort den ruskigt bra.

Jag sågar på balkongen 🙂

Det finns typ en förening som heter "den gyllene spiken". Tror den ligger i skarpnäck. Det är en slöjdsal man hyr in sig på. Är lite pepp i framtiden att börja bygga lite möbler och dylikt där. Får se, man lever i många år till. Så inget brådskande.
Försöker fortfarande sälja in att vi ska ha en MAME maskin i vardagsrumsbordet. Går så där.

Gyllene spiken lät bra! Hade ingen aning om att det fanns såna föreningar. Tack!

Skrivet som hastigast via Tapatalk
Åå! Möbelbygge måste vi ha en tråd för 🙂

Sent from my iPhone using Tapatalk
Sweet! Måste kolla upp om det finns liknande föreningar här i Örebro 🙂

Skickat från min gamla slitna telefon med tapatalk
Vore vrålfett med MAME i bordet. Du får göra en dold lösning. Där man öppnar/fäller upp kontrollen på något sätt. Men tror säkert du har försökt med alla knep redan för att sälja in 🙂

Hade varit jäkligt ballt att bygga egna möbler helt klart. Synd att man är så kass på det. Så en lång uppförsbacke innan man kan göra något vettigt 🙂
Har du byggt något själv?
Nope, inte ännu. Men byggt altaner, gäststugor och massa annat kul under mina år som hantverkare. Men aldrig möbler. Vill gärna bygga en hylla för alla spelkonsoler så går in på Pinterest ofta för att få lite inspiration 🙂 ett tips är att gå in där och söka på woodworking

Sent from my iPhone using Tapatalk
Finns ju även Stockholm makerspace http://www.makerspace.se/ har aldrig varit där men det låter bra.
@billy. Oj då har du en bra grund att stå på iaf. Ser verkligen fram emot din skräddaraydda konsolhylla. Får titta mer på pinterest helt enkelt 🙂

@tevey. Nice! Då vet man vart man ska vända sig till om man tröttnar på en hobby och får tid för en annan 🙂

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in