Ankliv (DuckTales) - NES - hjälp mottages tacksamt.

10 november 2015Senaste svar: 428 visningar54 svar

Här är något som jag och Billy har på G.
Klassikern DuckTales till NES.

Jag har gjort en box som finns att beskåda/kritisera här: http://reprobox.illusionoftime.com/?id= ... pe=NES_BIG

En svensk översättning finns redan här: http://www.romhacking.net/translations/989/

Dock skulle vi behöva gå igenom den för att kolla språket, samt på något bra sätt fixa en svensk title screen (Prio ett här).
En manual vore ju såklart kul att ha också. Lurx kanske har en bra mall för manual?

Den som känner sig manad att hoppa på projektet på ett eller annat sätt får också väldigt gärna göra så 🙂

Och ja, jag vet att TV-serien inte hette Ankliv i Sverige... men om spelet inte får heta Ankliv så är jag inte med 😃
Ingen battle här inte! Ju fler desto bättre 🙂
Jag har haft fullt upp men nu är det bara 2,5 vecka kvar på jobbet, sen blir det title screen hacking för fulla muggar!
Mitt NES är dock inkopplat och fungerande så kommer att testa att bygga en repro av detta så fort som möjligt 🙂
Göttmos! Glöm inte bort sonen bland alla tiles bara 😉

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Haha! Han glömmer jag inte bort 🙂
Finns själva Ankliv loggan i "rätt" perspektiv nånstans här, jag hittar bara boxen och det är lite svårt att bedömma efter den 🙂
Hur fan går de med denna?

// Olss0n634
Är det ankliv-loggan från box arten du vill ha så kan jag PMa den till dig, firebrand?

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Behöver ni hjälp med något så hojta te bara.
Hjälper gärna till också, kanske en snygg manual:p

// Olss0n634
Do it aynez :-)
Firebrand skrev:Do it aynez :-)

Done! Fan nu händer det grejer. det är ju titelskärmen som är knepigaste biten för oss 🙂
Du måste ju ha med texten till titellåten från svenska serien i manualen så man kan sjunga med. Gärna båda versionerna!
Kreese skrev:Du måste ju ha med texten till titellåten från svenska serien i manualen så man kan sjunga med. Gärna båda versionerna!

Detta är en självklarhet 😃

Hade man varit riktigt hax-kunnig hade man ju lagt in en karaoke-meny i romen 😃
Och en mikrofon!
Ju fler toner man sätter desto fler liv eller poäng får man börja med!

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in