Äventyret om Link (NES)

16 november 2015Senaste svar: 178 visningar19 svar
Vet att jag sa att jag skulle vänta, men kunde inte hålla mig 🙂
Så nu har jag börjat på detta lite smått.

Här är en början på boxen, har inte lagt någon kärlek på baksidan ännu http://reprobox.illusionoftime.com/?id= ... =NES_SMALL

Update 151117:
Jobbat mer på boxen http://reprobox.illusionoftime.com/?id= ... =NES_SMALL
Haha snyggt Tevey 😉 inte lätt att slita sig från nya projekt ju 😃

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Ser fint ut, Tevey! 🙂
Nice, köper gärna en Box löst om jag får! 🙂

Sent from my iPhone using Tapatalk
SKÖPER!! 😃 Fy fan vad najs! Inom en inte allt för avlägsen framtid kommer jag ha Zelda 1-4 boxade 😃 vem fan hade trott?
Snyggt!
Så stilrent att man blir gråtfärdig 🙂
Ett önskemål från min sida är att lägga till ett "Legenden om Zelda" till loggan.

Innebär detta att det borde stå "uppföljare till Links äventyr" på Gudarnas trekraft istället för "äventyret om Link"? :O
Japp 🙂 så går det när man gör spelen i fel ordning 😃 wooooops

Hahaha, så kan det gå!
Men om man skall vara sådan borde översättningen inte vara Gudarnas Trekraft 😛
ztreewox skrev:Innebär detta att det borde stå "uppföljare till Links äventyr" på Gudarnas trekraft istället för "äventyret om Link"? :O

Det är korrekt svenska att säga "Äventyret om Link" även om "Links äventyr" nog är ett vanligare sätt att uttrycka sig på. Jag personligen skulle nog föredra översättning ett pga att loggan då blir liknande originalet samt att man behåller det namn som använts både i en tidigare översättning av spelet samt står på kartongen till Gudarnas Trekraft.
För att vara konsekvent med resten så har jag nu bytt namnet till "Äventyret om Link", det ser även bättre ut på boxdesignen då det blir mer likt min föregående box.
🙂
Uppdaterat första inlägget med ny box, fortfarande work in progress
Vet att detta kanske är upprorsframkallande men... ska jag kanske gör nintendo loggan blå med?
Testa! Det är ju inte en originalprodukt.. så jag tycker inte man behöver följa nintendos guidelines om hur man får hantera loggor 🙂

Tycker inte du ska ändra färg på loggan. Många titlar har annan färg än röd.
Jag fick hem ett stycke donator till denna igår, ska försöka bygga något nästa vecka 🙂
Nice Billy 🙂 Tyvärr har jag haft fullt upp så har inte hunnit jobba med denna något alls nästan, men det kommer.

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in