Aynez customboxar [Just nu: aningen för lat för att uppdatera tråden]

9 augusti 2015Senaste svar: 1 208 visningar202 svar
Tidigare grejer:

Super Metroid - SNES Custom Box
Utan Samus på baksidan | Skjutande Samus | Skjutande Samus med Gravity Suit | Sittande Samus

Dödskallegänget 2 (Goonies 2 - NES)
Box Etikett

Piff & Puff: Räddningspatrullen (Chip \'n\' Dale: Rescue Rangers - NES)
Framsida | Baksida | Etikett

Legenden om Zelda: Gudarnas Trekraft (TLOZ: ALTTP) - SNES UGC-cover
Omslag

Super Mario Bros. 2 - NES Custom Box
Box Etikett

The Legend of Zelda: Parallel Worlds - SNES
Box | Box(alternativt motiv) | Etikett | Etikett(alternativt motiv)

For the Frog the Bell Tolls - GB
Box | Box variant | Box variant 2 | Etikett

Cave Noire - GB
Box | Etikett

Legenden om Zelda: Links Uppvaknande - GBC
Box | Etikett

Super Mario World - SNES Custom box
Reprobox3D | Box

Super Castlevania 4 - SNES Custom box och etikett
Reprobox3D | Box | Etikett

Pokemon Blue Version - GB Custom box
Box | Reprobox3D

Donkey Kong Country - SNES Custom box och etikett
Box | Box variant (svart modda-logga) | Etikett | Reprobox3D

Pokemon Red Version - GB Custom box
Box | Reprobox3D

Pokemon Yellow Version - GB Custom box
Box | Reprobox3D

Starwing - SNES Custom box
Box | Etikett | Reprobox3D

U.N. Squadron - SNES Custom box
Box | Reprobox3D
Får ta och kika runt med lite tryckerier också när allt skall sättas ihop.
Kolla om ni har ett tryckeri som heter JustNu i era kommuner alt i någon närliggande kommun har bara bra att säga om dem, är tillmötesgående och hjälper en på vägen. Rekomenderar dem varmt
Har JustNu typ 5 min från kontoret 🙂
Tackar för tipset! 🙂
Har uppdaterat Super Metroid-boxarna lite och fixat placeringen på loggorna lite bättre och lite annat småfix.

Har även kontaktat ett par lokala tryckerier här i Örebro och frågat om man skulle kunna trycka upp boxar där.
Får man ingen för titt i webbvisaren?

Skrivet som hastigast via Tapatalk
Tyvärr! Den är gjord på en annan mall, så det skulle bli pannkaka av alltihop 🙂

Skickat från min gamla slitna telefon med tapatalk
Amä!

Var och snackade lite med ett tryckeri här i stan nyss.

De skulle ha 350 kronor i startavgift per tryck. Sen höll de normalt sett inte 300g-papper i lager, utan hade 260g som tjockast. De kunde dock ta hem 250st 300g A3-ark, men då skulle jag få stå för kostnaden på 800kr.
Sen skulle det inte kosta mycket per ark, typ 7kr eller något i den stilen.

Är lite tveksam till det där med 350kr startavgift per tryck. Möjligtvis skulle jag kunna trycka olika boxar i samma omgång. Annars blir det svårt om det är en box bara jag själv vill ha en av.. då blir den att kosta en jäkla massa.

Kanske ska testa att höra av mig till flera. Gillade dock bemötandet jag fick, och han jag talade med var väldigt hjälpsam och kunnig. Det är ju bara den där startavgiften som jag tycker ställer till det lite.
Kändes ju helt okej ändå, kör man minst 10 ex i stöten blir det bara 42kr + papper.

Fick du se något exempel på sånt som tryckts i samma maskin?
Det är svårt att få till liten vit text om man inte kan printa med vitt tex.

Edit
Petsson hade väl koll på bra papper?

Edit2
Ingick det figur skärning (through cut)?
Då är det ju riktigt värt, slippa sitta å skära förhand

Mjo, men det tar ändå emot, och det känns inte som att jag kommer göra 10st åt gången så speciellt ofta 🙂 Men jag kanske får göra så att jag trycker upp några extra och säljer när jag väl ska göra något åt mig själv.

Fick se ett tryck de gjort som någon konstnär beställt, och det såg riktigt bra ut.

Lite jobbigt att behöva köpa 250 jäkla A3-ark dock 😛 lägga ut en tusenlapp på det känns lite sådär när man förmodligen inte någonsin kommer använda alla.

Edit:
Ja Petsson hade något papper som han rekommenderade. Och vad jag förstått så är väl minst 300g-papper att föredra

Edit 2: Priserna var exkl moms, så man får ju tänka allt x1,25
Precis, då får du sälja av några, typ göra en ny design till dig själv och fylla upp ordern med sånt du vet går att sälja av.

Vi kan väl dela på arken? Jag och Romraptor kommer ju behöva ett gäng om inte annat. Kan lätt gå in med 200kr på papper mot tryck hjälp i framtiden 🙂

Jag ska höra mig för lite hos andra lokala aktörer först. Annars får jag försöka deala till mig att jag kan få med lite olika orginal på samma startavgift 🙂

Ja, alltid finns det väl någon som vill ha en piff&puff-box. Annars kan man ju alltid göra några gimmickboxar som ser ut extremt lika orginalet.. så kan man scamma in pengarna på ett par-tre stycken 😉

Obs. Skämt

Skickat från en telefon med en app...så det så
Finns ju lite folk där ute med zelda kassetter annars, vill säkert ha en standard edition låda till. Kanske bäst att strunta i ändå, nån skulle säkert bli grinig...

Ville dom bara köra en design per tryck? Borde ju vara skitsamma om det är en lång fil med flera olika, maskiner går ju lika långt i slutändan.

Väntar med spänning!

Edit
Kolla det där med utskärning också

Ja zelda känns bäst att lämna. Annars tar det väl hus i helvete någonstans.

Yes bara en design per tryck. Men han sa att det kan gå bra att köra fler om de följer samma mall.

Utskärningen är jag tvungen att göra själv.. samma med bigning och falsning.

Skickat från en telefon med en app...så det så
Ja ska man trycka upp hos tryckeri så bör det ju vara lite större upplagor just för att det ska vara värt det med tanke på startavgifter och liknande. Det kostar ju ändå lite grann 🙂 Och vill man ha det stansat, alltså utskuret, så blir det snabbt väldigt mycket dyrare. Antingen får tryckeriet ta fram en stansmall, där pratar vi hög startavgift och hög produktionskostnad. Alltså inte värt för mindre projekt. Och om tryckeriet skulle erbjuda sig att skära ut det för hand utan satsns, så blir det timpenning man får betala. Och det kan också vara rätt saftigt 😃

Aynez skrev:Ja Petsson hade något papper som han rekommenderade. Och vad jag förstått så är väl minst 300g-papper att föredra

Yes, den kartong jag kört på för alla mina box-projekt heter Invercote Albato. 300g med halvblank framsida och matt baksida.

mrTentacle skrev:Det är svårt att få till liten vit text om man inte kan printa med vitt tex.

Pratar vi digitaltryck, som det rör sig om vid print på papper och kartong, så kan man ej printa i vitt. Där är det CMYK som gäller. Men så länge man inte går under 6 punkter i textstorlek och texten inte är hårfin så är det inga problem 🙂
Tänker du på en stor metallstans?
Tryckeriet min far jobbat på har en skärmaskin som skär ut genom att följa en linje i originalet som har en särskild färg.

Edit
Lite som en cnc fräs, fast med knivblad

Petsson skrev:Ja ska man trycka upp hos tryckeri så bör det ju vara lite större upplagor just för att det ska vara värt det med tanke på startavgifter och liknande. Det kostar ju ändå lite grann 🙂 Och vill man ha det stansat, alltså utskuret, så blir det snabbt väldigt mycket dyrare. Antingen får tryckeriet ta fram en stansmall, där pratar vi hög startavgift och hög produktionskostnad. Alltså inte värt för mindre projekt. Och om tryckeriet skulle erbjuda sig att skära ut det för hand utan satsns, så blir det timpenning man får betala. Och det kan också vara rätt saftigt 😃

Jo han sa vad det kostade att ta fram en stans-mall, och nej, det blir det inte tal om 😃
Borde ju inte vara jättesvårt att skära det själv för hand eller med en sådan här:
http://www.clasohlson.com/se/Sk%C3%A4rm ... tings=true
De rundade hörnen borde man kunna få till med en kniv eller kanske t.o.m en sax.

Edit: Skärmaskinen kanske inte funkar så bra förresten då den förmodligen är för liten 🙂 men borde finnas större varianter eller liknande grejer med annan konstruktion.

Edit2: dum jag är, det fanns ju en A3-variant där.

Petsson skrev:
Yes, den kartong jag kört på för alla mina box-projekt heter Invercote Albato. 300g med halvblank framsida och matt baksida.

Tamig tusan om det inte var den han rekommenderade? Minns inte exakt men det låter bekant. Bad om ett bra semiblankt papper med matt baksida på 300g 🙂
(redigerat )
mrTentacle: Ja en sådan skärmaskin är ju helt klart föredra! De tryckerier jag har kontaktat och bett om offert från har endast kunnat erbjuda metallstans. Så länge boxens form är en vektoriserad bana så bör den ju kunna följa den banan.
Det blir klurigt med en skärmaskin ändå, till NES och SNES alltså. Det är ju många små vinklar och lite rundade hörn. Jag har testat, det var inget skoj, haha. Har hållt mig till X-Acto blade 😃

Skickat från min iPhone med Tapatalk
FöregåendeSida 4 av 11Nästa

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in