Aynez customboxar [Just nu: aningen för lat för att uppdatera tråden]
9 augusti 2015Senaste svar: 1 206 visningar202 svar
Tidigare grejer:
Super Metroid - SNES Custom Box
Utan Samus på baksidan | Skjutande Samus | Skjutande Samus med Gravity Suit | Sittande Samus
Dödskallegänget 2 (Goonies 2 - NES)
Box Etikett
Piff & Puff: Räddningspatrullen (Chip \'n\' Dale: Rescue Rangers - NES)
Framsida | Baksida | Etikett
Legenden om Zelda: Gudarnas Trekraft (TLOZ: ALTTP) - SNES UGC-cover
Omslag
Super Mario Bros. 2 - NES Custom Box
Box Etikett
The Legend of Zelda: Parallel Worlds - SNES
Box | Box(alternativt motiv) | Etikett | Etikett(alternativt motiv)
For the Frog the Bell Tolls - GB
Box | Box variant | Box variant 2 | Etikett
Cave Noire - GB
Box | Etikett
Legenden om Zelda: Links Uppvaknande - GBC
Box | Etikett
Super Mario World - SNES Custom box
Reprobox3D | Box
Super Castlevania 4 - SNES Custom box och etikett
Reprobox3D | Box | Etikett
Pokemon Blue Version - GB Custom box
Box | Reprobox3D
Donkey Kong Country - SNES Custom box och etikett
Box | Box variant (svart modda-logga) | Etikett | Reprobox3D
Pokemon Red Version - GB Custom box
Box | Reprobox3D
Pokemon Yellow Version - GB Custom box
Box | Reprobox3D
Starwing - SNES Custom box
Box | Etikett | Reprobox3D
U.N. Squadron - SNES Custom box
Box | Reprobox3D
Super Metroid - SNES Custom Box
Utan Samus på baksidan | Skjutande Samus | Skjutande Samus med Gravity Suit | Sittande Samus
Dödskallegänget 2 (Goonies 2 - NES)
Box Etikett
Piff & Puff: Räddningspatrullen (Chip \'n\' Dale: Rescue Rangers - NES)
Framsida | Baksida | Etikett
Legenden om Zelda: Gudarnas Trekraft (TLOZ: ALTTP) - SNES UGC-cover
Omslag
Super Mario Bros. 2 - NES Custom Box
Box Etikett
The Legend of Zelda: Parallel Worlds - SNES
Box | Box(alternativt motiv) | Etikett | Etikett(alternativt motiv)
For the Frog the Bell Tolls - GB
Box | Box variant | Box variant 2 | Etikett
Cave Noire - GB
Box | Etikett
Legenden om Zelda: Links Uppvaknande - GBC
Box | Etikett
Super Mario World - SNES Custom box
Reprobox3D | Box
Super Castlevania 4 - SNES Custom box och etikett
Reprobox3D | Box | Etikett
Pokemon Blue Version - GB Custom box
Box | Reprobox3D
Donkey Kong Country - SNES Custom box och etikett
Box | Box variant (svart modda-logga) | Etikett | Reprobox3D
Pokemon Red Version - GB Custom box
Box | Reprobox3D
Pokemon Yellow Version - GB Custom box
Box | Reprobox3D
Starwing - SNES Custom box
Box | Etikett | Reprobox3D
U.N. Squadron - SNES Custom box
Box | Reprobox3D
AAynez#41
Tusen tack! 🙂
En liten fundering bara, säg att jag har en gigantisk logga. många miljoner pixlar i upplösning, och den ska tryckas på en liten yta på ca 7x7 cm, kommer en vektor-variant av den loggan ändå se bättre ut på tryck? I min hjärna borde man rimligtvis inte kunna se någon skillnad om ppi\'n ändå är väldigt hög?
Jag förstår ju att vektorgrafik alltid är att föredra då den kan skalas i oändlighet, men för väldigt högupplöst material på liten utskriftsyta, gör det någon egentlig skillnad?
Vilken tycker du förresten blev snyggast av de tre FF7-bilderna? Och ser du något annat man kan ändra (om vi bortser från att bilden är byggd av pixlar 😉 😉
En liten fundering bara, säg att jag har en gigantisk logga. många miljoner pixlar i upplösning, och den ska tryckas på en liten yta på ca 7x7 cm, kommer en vektor-variant av den loggan ändå se bättre ut på tryck? I min hjärna borde man rimligtvis inte kunna se någon skillnad om ppi\'n ändå är väldigt hög?
Jag förstår ju att vektorgrafik alltid är att föredra då den kan skalas i oändlighet, men för väldigt högupplöst material på liten utskriftsyta, gör det någon egentlig skillnad?
Vilken tycker du förresten blev snyggast av de tre FF7-bilderna? Och ser du något annat man kan ändra (om vi bortser från att bilden är byggd av pixlar 😉 😉
PPetsson#44
Har du en bild på miljoner pixlar så kommer slutprodukten också väga miljoner megabyte och vara omöjlig att jobba med, typ 🙂 Skämt åsido. Men pixelbaserade objekt är bra mycket tyngre än vektorgrafik vilket kan göra det svårarbetat och tungt om man har stora projekt. Och ppi/dpi som är överdrivet högt är inte heller bra för slutresultatet. Riskerar också att bli knackigt och fult då det blir otroligt mycket data som ska ner på liten yta. Mer än 600 dpi är sällan önskvärt. Och om man nu ska jobba med trycksaker i Photoshop så bör man i alla fall jobba i CMYK-läge.
Om en text och logotyp är vektoriserad kommer det alltid bli knivskarpt och du har full kontroll över färgen jämfört mot en text eller logotyp som är pixelbaserade. Men framför allt önskar 9/10 tryckerier just originalfiler i PDF med vektoriserad text för att dom också ska kunna leverera en produkt 🙂
Bifogat resultat får du aldrig med vektoriserad text
Om en text och logotyp är vektoriserad kommer det alltid bli knivskarpt och du har full kontroll över färgen jämfört mot en text eller logotyp som är pixelbaserade. Men framför allt önskar 9/10 tryckerier just originalfiler i PDF med vektoriserad text för att dom också ska kunna leverera en produkt 🙂
Bifogat resultat får du aldrig med vektoriserad text
AAynez#45
Ja jag förstår 🙂 I ärlighetens namn är jag nog bara rädd för att ta mig an nya mjukvaror 😃 Har mest sysslat med fotoredigering i mina dagar, så därför har jag aldrig behövt lära mig något om vektorgrafik. Vi får se när jag tar tag i det. Kanske kan man börja en kvällskurs på komvux 😉
Och ja, tunga filer blir det, och inte blir det bättre av att det jag sitter och pillar på är en 5-6 år gammal imac 😛
Och ja, tunga filer blir det, och inte blir det bättre av att det jag sitter och pillar på är en 5-6 år gammal imac 😛
MmrTentacle#46
Dags att släppa sargen och komma in i matchen 😉
Sju dagars trial på Lynda.com:
http://www.lynda.com/promo/trial/Default.aspx?lpk35=6605&utm_medium=podcast&utm_campaign=link-description&utm_source=techquickie
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Sju dagars trial på Lynda.com:
http://www.lynda.com/promo/trial/Default.aspx?lpk35=6605&utm_medium=podcast&utm_campaign=link-description&utm_source=techquickie
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
AAynez#51
Fick hem ett par tester jag beställde från dangerousgames på etsy. Piff och puff blev bra i själva printen. Metroid behöver genomgå ett par förändringar (slarvfel). Själva boxarna kändes dåligt vikta och dåligt klippta på något sätt.. mycket sämre än gudarnas trekraft :/
http://imgur.com/a/0zrPQ
Skickat från min gamla slitna telefon med tapatalk
http://imgur.com/a/0zrPQ
Skickat från min gamla slitna telefon med tapatalk
AAynez#57
Ja det kan jag tro 🙂 Då kommer det komma många frågor i din PM-inkorg vill jag lova!
Vad tror du är ett vettigt pris om man ber ett tryckeri trycka upp 5-10st NES/SNES-boxar? Så man inte blir allt för lurad 🙂 Är en hundring per box för mycket måntro?
Vad tror du är ett vettigt pris om man ber ett tryckeri trycka upp 5-10st NES/SNES-boxar? Så man inte blir allt för lurad 🙂 Är en hundring per box för mycket måntro?
Xxeorix#58
Jag betalade 2500:- på tryckeriet för 33st (fick en massa extra, men beställningen sa 33)
Dock fick jag själv skära, biga, vika och limma dem.
Då fick jag också manualerna och kassettettiketterna. Dock var det en kompis kompis som hade tryckeriet så det var väl lite "kompiskompispris"
Dock fick jag själv skära, biga, vika och limma dem.
Då fick jag också manualerna och kassettettiketterna. Dock var det en kompis kompis som hade tryckeriet så det var väl lite "kompiskompispris"
MmrTentacle#59
Tror allt du får ta och bli riktig kompis med den där snubben 🙂
Skrivet som hastigast via Tapatalk
Skrivet som hastigast via Tapatalk
Llurx#60
Ja verkligen det får du verkligen bli o.O det tryckeriet som jag har kontakt med har gett mig ett specialpris på 10kr arket 😛 och då får jag plats med två nes smallbox per 300g ark
Edit: då måste jag beställa minst 10 ark dvs 100kr och ingen startkostnad
(Priset gäller när jag trycker till mig själv)
Edit: då måste jag beställa minst 10 ark dvs 100kr och ingen startkostnad
(Priset gäller när jag trycker till mig själv)