[NES] AVRCICZZ

7 september 2015Senaste svar: 3 673 visningar10 svar
Som UltraCIC och SuperCIC (Key) fast för NES.
Programmeras på ett attiny13 och koden hittar du här http://krikzz.com/pub/support/everdrive-n8/development/avrciczz-v3.zip
Någon som provat denna eller någon liknande för NES?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Va!! Finns det äntligen en genuin 50/60hz mod för NES. Låter för bra för att vara sant. Finns det video på detta?
Tyvärr inte 😞 detta är för chippet som sitter i spelet. Jag har några NTSC-spel jag ska bygga reproduktioner av som jag vill ska funka i icke modifierade PALkonsoler 🙂

Pga hur CPU och ppu fungerar så är en 50/60hz inte möjlig utan att ha två uppsättningar av CPU, ppu och kristall(eller va heter den komponenten på svenska?).

vart kan man hitta info på hur man moddar och kopplar 2 stycken CPU, PPU samt kristall så att man kan få sig en 50/60hz switch till konsolen

har ett NES moderkort som är i två delar som är NTFS hade varit kul att testa ^^
Eller så skickar du de moderkortet till mig 😉 ska kolla om jag hittar guiden igen!

Haha 😞 nästa gång jag köper 2 nes konsoler i befintligt skick och den ena fattas hela innandömmet samt att moderkortet är i två delar så är det ditt 😉

Hade varit kul att se om det är för mycket jobb annars så tänkte jag reparera detta kortet och bygga ett ntsc nes ^^

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Jag vet att Da Bear på sndb erbjöd den funktionen. Bägge CPU:er och PPU:er piggybackade på varandra men fick höra att det inte funkade så bra?
Vi upplevde även sämre bildkvalité när det vi körde NTSC, kanske bara en ovana?

Hursomhelst, 50/60 mod tillsammans med RGB mod vore det ultimata. Den lösningen skulle jag vilja se!
tänkte bara kolla om du fick någon ordning på detta Billy? har själv lite NTSC kassetter som jag hade velat modda med avrciczz

ska man lödda av det gamla cic-chippet först eller låta det sitta kvar och sedan lödda dit detta istället till rätt ställen?
Du tar bort de gamla chippet och ersätter med detta.
Jag kör full fokus på SNES just nu tills alla donors tar slut, sedan går jag in på NES.

Återkom gärna om hur bra de funkar 🙂 jag har typ 30st NESdonors här hemma som ska få nytt liv sen 😃
gött då testar jag i helgen ^^ ska bara få ordning på kodaren och koda lite attiny13

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in