Label material
25 augusti 2015Senaste svar: 19 416 visningar76 svar
Tänkte att denna tråden kunde vara generelt för att diskutera olika material för labels.
Jag beställde ett sample kit från stickerapp.se och upptäkte direkt att vanlig vinyl är aldeles för blank.
Men jag fick med en variant som dom kallar för Satin matte som ser ganska lovande ut, förutom att den var blek i färgerna.
http://www.stickersthatstick.com/materi ... tte-vinyl/
Har mailat och frågat om det beror på trycket eller finishen.
Någon som har koll på denna typ av finish?
Jag beställde ett sample kit från stickerapp.se och upptäkte direkt att vanlig vinyl är aldeles för blank.
Men jag fick med en variant som dom kallar för Satin matte som ser ganska lovande ut, förutom att den var blek i färgerna.
http://www.stickersthatstick.com/materi ... tte-vinyl/
Har mailat och frågat om det beror på trycket eller finishen.
Någon som har koll på denna typ av finish?
Många repro etiketter man kan köpa på nätet är i vinyl och ska vara bara.
Kan man beställa små volymer från dom?
Skrivet som hastigast via Tapatalk
Kan man beställa små volymer från dom?
AAynez#4
Jag har beställt lite stickers där ifrån förr. Bland annat till gudarnas trekraft, men också i rent vandalismsyfte. De jag har fått tycker jag känns aningen för tjocka och lite för glansiga för att matcha NES labels. Men som du säger så kan det matta alternativet vara något. De är i alla fall väldigt bra att ha att göra med!
Skickat från en telefon med en app...så det så
Skickat från en telefon med en app...så det så
Skulle onekligen vara skönt att slippa skära och framför allt laminera etiketter, tar ganska mycket tid
Edit
Var hittar du matt vinyl, ser det inte på deras sida?
Edit
Var hittar du matt vinyl, ser det inte på deras sida?
Ttevey#7
Jag la ändå en beställning på vanliga vinyl labels på stickerapp.se, då kommer dom färdigutskyrna men jag får klippa till runda hörn själv, för deras dom har med rundade hörn verkar inte stämma i måtten på avrundningen. Det blev 176kr för 33st (33st var minimum). Så får se när dom kommer fram om jag tycker att det funkar.
MmrTentacle#16
Nä fy va tråkigt! Hoppades på att det skulle vara bra 😞
Pinsamt dåligt IMO
Pinsamt dåligt IMO
MmrTentacle#18
Det ser ju ut som färgen runnit ut, har dom bara fel inställning på maskinen kanske?