Fäst
Chattrummet
24 augusti 2015Senaste svar: 159 131 visningar2422 svar
Bbilly#42
Långsiktig är det bra att äga aktier, men då ska man köpa kontinuerligt också så man får ett bra genomsnittspris.
Just nu är det väl en del oroligheter (minst sagt) men nu när folk är rädda och säljer tänker jag på Warren Buffetts citat: “Be Fearful When Others Are Greedy and Greedy When Others Are Fearful”. Så dags att köpa på sig lite stabila storbolag snart 🙂
Just nu är det väl en del oroligheter (minst sagt) men nu när folk är rädda och säljer tänker jag på Warren Buffetts citat: “Be Fearful When Others Are Greedy and Greedy When Others Are Fearful”. Så dags att köpa på sig lite stabila storbolag snart 🙂
Ssnotcrow#43
Jag månadssparar i aktier. Köper bara stora bolag som har utdelning. Tanken är att aldrig sälja, men att få igång en penga maskin på utdelningen om 20 år typ. Hade tankarna att utdelningen skulle möjliggöra pension vid 55 år. Men räknade lite på det, och skulle vara tvungen att avsätta minst 5000 varje månad av lönen. Så nu sparar jag mindre och ser det som en fin bonus i framtiden istället 🙂
MmrTentacle#48
Kul!
När jag börjar jobba igen kan vi säkert låna Nacka stadshus nån kväll, rätt dassiga projektorer iof...
Skrivet som hastigast via Tapatalk
När jag börjar jobba igen kan vi säkert låna Nacka stadshus nån kväll, rätt dassiga projektorer iof...
MmrTentacle#52
Japp, går bra 🙂
Första och sista pinnarna är 5v och jord, på båda sidor.
Edit
Alternativt vid närmaste kondensator, brukar vara märkt med + på kretskortet där dom sitter.
Första och sista pinnarna är 5v och jord, på båda sidor.
Edit
Alternativt vid närmaste kondensator, brukar vara märkt med + på kretskortet där dom sitter.
MmrTentacle#54
Tips, installera "Chrome Currency Converter" chrome plugin som konverterar valuta direkt när sidan laddas
MmrTentacle#56
Den här inte misslyckats hittills, ganska imponerande egentligen 🙂