Fäst

Chattrummet

24 augusti 2015Senaste svar: 159 149 visningar2422 svar
Det här var en tråd som saknades, den självklara chatt-tråden 😃 Ordet är fritt! Säg god morgon, fråga hur vädret är runt om i vårt avlånga land, berätta om dagens planer, tipsa om spel eller verktyg. You name it!
Ttevey#221
borde gå ganska fort att få upp strukturen och funktionaliteten, men kommer behöva hjälp att mata databasen 🙂
Vad behöver en sån databas,

serienummer (1A3M)
antal ben på rom chip
eventuella special chip (fx, dsp osv)?

Här är en jag använt, den har ett fält under avancerad sökning för pcb serienummer
http://datomatic.no-intro.org/

Skrivet som hastigast via Tapatalk
Ttevey#223
Senaste kampanjen från jobbet lanserad nu.
Säg inte till om ni skulle hitta någon bugg 🙂
http://hsbblocks.se/
Bbilly#224
Snyggt sida! Bara provat på mobilen men såg bra ut. Dock så verkar inte texten under logon vara gjord för retina?

Vad händer annars bland moddafolket en dag som denna?
Jag ska på massage om 2 timmar sen glo på Appleevent! 🙂 Vem vet, imorrn kanske jag kan börja programmera appar för Apple Tv.
Halv krasslig bebis hemma men har hunnit löda chip, klippa etiketter och budat på japanska donatorer..

Bbilly#226
Låter ju som en helt ok dag ändå 🙂
Ttevey#227
Jobbar på med nästa kampanj.
Trillat ner lite roligt i brevlådan, 20st tsop adaptrar från buyic och en attiny85 programmerare från sparkfun 🙂
Bbilly#228
Hur kommer de sig att du köpte en till programmerare när du har tl866? Den klarar ju också Attiny?
Jag kollade nämligen på lite videos om att programmera till ATTiny igår och såg att den klarar av det.

Dags att börja löda lite spel snart? 🙂
Ttevey#229
Jag beställde den innan jag beställde tl866, var bara lång leveranstid.
Har tidigare programmerat attiny85 via min arduino uno men tyckte det var smidigt med en sånhär liten (https://www.sparkfun.com/products/11801) sticka med pinouts så man kan labba direkt med.
Ja nu borde saker börja komma, hoppas inget tar extra lång tid bara, drygt att vänta på kinaposten.
Bbilly#230
Sjukt smidig sticka!
Jäkla reklam som dykt upp på sistonde i tapatalk. I all hast så trycker jag på dem, för jag är inne i varje tråd och kikar.
Dags att se sig om efter en betalversion
AAynez#232
Här sitter man på jobbet och vill bara hem och lira Super Mario Maker. Men inte fan kommer man ha tid med det ikväll. Ska iväg och träna direkt efter jobbet, sen laga mat och duscha, sen blir det Straight Outta Compton på bio.
Är det så bra alltså?
Jag och grabben chillar och tittar på starwars rebels på Netflix... Mest jag..

Bbilly#234
Spel spel spel.. Så många spel man vill spela men så lite tid 🙂 idag åker vi till BB och ser om det blir igångsättning eller ej. Galet spännande 🙂

Sent from my iPhone using Tapatalk
AAynez#235
mrTentacle skrev:Är det så bra alltså?
Jag och grabben chillar och tittar på starwars rebels på Netflix... Mest jag..

Jag tycker ju att det är väldigt kul att bygga banor, så för mig är det väldigt kul 🙂

Star wars rebels, får du som vuxen ut något av det eller är det mest riktat till barn? Har ingen koll alls, men tycker väldigt illa om den stilen det är animerat i 😛

Billy: Hoppas för er skull att den däringa ungen tittar fram snart så ni får börja föräldra er lite 🙂
Hah "vuxen" 🙂
Jo det är rätt bra faktiskt.

Lycka till billy!
Glöm inte tofflorna

Bästa på BB är att glida runt i strumpor och dricka kopiösa mängder med saft 🙂

Hoppas på kid snart billy boi!
AAynez#238
Så du menar att man inte ens känner sig vuxen när man har ett eget barn? Crap... då är jag körd!
Ttevey#239
Lycka till på BBBilly!
Det är nog just det som är att bli vuxen, att inse att man inte blir det.
Don\'t grow up, grow old!

FöregåendeSida 12 av 122Nästa

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in