[XBOX360] Ej fungerande DVD-läsare + VGA-modd [AVSLUTAD]

19 April 2016Senaste svar: 6,642 visningar21 svar
På jobbet slängs mycket fungerande bra-ha-saker i elektronikskroten. Skärmar, datorer och nu... ett XBOX 360 med massa extra gött?!

Gjorde först ett test och startade Xboxen, funkade!
Testade trådlösa kontrollern, funkade!
Testade dom trådade kontrollerna, funkade!
Öppnade DVD-läsaren och fann ett GTA V, SCORE!

Allt verkade funka så jag skruvade upp konsol och kontrollerna och rengjorde allting:

Så gött och se allting rent och snyggt! Synd bara att man inte har samma driv att städa hemmet lika noggrant 😉

2016-04-13
Testade och köra Xboxet lite mer och fann en spelprofil och ägaren på hårddisken 😂

I samma veva provade jag att starta GTA V men här stötte jag på anledningen till varför Smiskmehard 😂 slängde sitt Xbox.
Jag har nu öppnat upp DVD-läsaren och lasern vill inte läsa skivan.
Den var rätt skitig invändigt så lasern har säkert gett upp. Jag har rengjort den utan framgång och även skivan.

Att byta en DVD-läsare går inte att göra rakt av på ett Xbox 360. Läsaren har en nyckel som måste stämma överens med Xbox:ets moderkortet.
Men att bara byta lasern kanske funkar?
Värt och testa iaf och efter en sökning på Ebay så hittade jag denna för 23 kr 😃
http://www.ebay.com/itm/201548696299?_t ... EBIDX%3AIT

Så nu återstår det att invänta lasern.
Fortsättning följer!

2016-04-15
Försökte mata ut DVD-läsaren utan skiva men märkte att den fastnade varje gång. Efter lite Googlande och Youtube så tipsade folk om att det kunde vara drivremmen till läsaren. Mycket riktigt! Efter att ha rengjort den med lite vatten och tvål så blev den lite mer greppig och drev runt läsaren bättre. Nu öppnar och stänger sig DVD-läsaren som den ska. Har tyvärr inga bilder på detta. Glömde fota under tiden.

Lasern beräknas levereras mellan 25 apr - 25 maj 🤓 Sånt man får räkna med när frakten är gratis ifrån Kina.

2016-04-27
I väntan på lasern till DVD-läsaren har jag nu moddat konsolen med VGA.

2016-05-17
Xboxen lever! Lasern kom äntligen i brevlådan och projeket är nu avslutat.
Grymt!

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in