[WiiU] Haxchi
11 November 2016Senaste svar: 3,826 visningar8 svar
Nu börjar det hända homebrewrelaterade saker med WiiU minsann och en av de senaste skapelserna är "Haxchi" som gör det möjligt att starta homebrewchannel från hemskärmen.
Hacket bygger på att man köper ett av följande VC-spel: Brain Age, Kirby eller Yoshi DS och sedan byter ut en fil inuti spelet.
Detta fungerar eftersom Nintendo inte gör en extra koll om just denna fil är utbytt eller ej.
Mer info: https://github.com/FIX94/haxchi
En film på hacket in action där någon testar en SNESEmulator:
YouTube video
Hacket bygger på att man köper ett av följande VC-spel: Brain Age, Kirby eller Yoshi DS och sedan byter ut en fil inuti spelet.
Detta fungerar eftersom Nintendo inte gör en extra koll om just denna fil är utbytt eller ej.
Mer info: https://github.com/FIX94/haxchi
En film på hacket in action där någon testar en SNESEmulator:
YouTube video
Kan tillägga att jag pressat in Haxchi i mitt wiiu, fungerar utmärkt!
Skulle rekommendera att avvakta om ni fungerar på att köra, verkar som det snart kommer bättre och automatiska versioner 🙂
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Skulle rekommendera att avvakta om ni fungerar på att köra, verkar som det snart kommer bättre och automatiska versioner 🙂
Bbilly#5
Nu har även jag installerat denna på två st konsoler och fr.o.m typ haxchi 2.0 (2.5 är senaste tror jag) så är det suuuuperenkelt att installera.
Nya haxchi ser även till att patcha alla typer av säkerhetscheckar i systemet vilket gör det möjligt att installera homebrew och emulatorer 🙂
Nu finns även cold boot haxchi men där snackar vi en eventuellt risk för brick, så håll er borta om ni inte vet var ni gör.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nya haxchi ser även till att patcha alla typer av säkerhetscheckar i systemet vilket gör det möjligt att installera homebrew och emulatorer 🙂
Nu finns även cold boot haxchi men där snackar vi en eventuellt risk för brick, så håll er borta om ni inte vet var ni gör.
Hej.
Mitt första inlägg blir en fråga 🙂
Kan man softmodda vwii och köra Haxchi med coola booth på sitt wii u? Har försökt hitta svaret men har nog inte tittat på rätt ställe.
Mvh Björn
Mitt första inlägg blir en fråga 🙂
Kan man softmodda vwii och köra Haxchi med coola booth på sitt wii u? Har försökt hitta svaret men har nog inte tittat på rätt ställe.
Mvh Björn
Välkommen!
Har tyvärr inte tittat så mycket på vwii hack. Har fortfarande kvar mitt wii 🙂
Vad är booth?
Har tyvärr inte tittat så mycket på vwii hack. Har fortfarande kvar mitt wii 🙂
Vad är booth?
Bbilly#8
Du kan köra Haxchi och coldboot, även om jag kanske inte tycker det är värt risken att bricka för. Dvs, det finns en risk att du får en brick om du har coldboot installerat men råkar ta bort spelet du installerat haxchi i.
Det finns en app som du kan köra via homebrew launcher (på wiiu) som installerar softmod på vWii. Jag har inte provat den ännu men kommer göra det om 1-2 månader. Hinner du före så får du gärna återkomma med hur lätt det var 🙂
Det finns en app som du kan köra via homebrew launcher (på wiiu) som installerar softmod på vWii. Jag har inte provat den ännu men kommer göra det om 1-2 månader. Hinner du före så får du gärna återkomma med hur lätt det var 🙂