tevey

12 August 2015Senaste svar: 84 visningar12 svar
Hej,
Jag heter Viktor är 29 år från Skåne men bor i Stockholm sedan 7 år tillbaka.
Jobbar som webbutvecklare, men håller även på lite med Arduinos, Raspberry Pi och
allt möjligt annat som innehåller elektronik och programmering.
Jag har ett stort spelintresse och har spelat hela livet.

Hittade hit tack vare mrTentacle som tipsade mig från sndb.
Blev inspirerad av Aynezs och mrTentacles Gudarnas Trekraft,
så nu har jag startat ett eget projekt med en svensk utgåva av
Final Fantasy III med kassett och Box som jag hoppas kan få se dagens ljus om inte allt för lång tid.
Välkommen!!! Vart jobbar du? 🙂

Sent from my iPhone using Tapatalk
Välkommen! 🙂

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
billy skrev:Välkommen!!! Vart jobbar du? 🙂

Tackar
Jag jobbar på Stopp (http://www.stopp.se)
Hjärtligt välkommen hit!
Översätter du FF3 helt alena? Och det är FF3 till NES vi talar om, inte sexan till SNES? 🙂 Final Fantasy måste vara den mest tillkrånglade serien som gjorts 😃

Har du börjat något med design för box och etikett? Vore kul att se 🙂
Det är FF3 till Snes jag talar om. Översättningen av spelet finns redan sedan tidigare. Så det jag gör är att få över det på kassett och designar/översätter boxen och etikett. Har inte kommit så långt ännu men har översatt texten på baksidan av boxen och börjat läsa på och lära mig programmeraren till kassetten.
OK! Ja jag tänkte nästan det. Det vore ett jävla jobb att ta på sig helt ensam att översätta ett final fantasy 🙂 Och FF6/FF3 är ju ändå vida känt som det bästa/näst bästa i serien.

Nu är jag ju själv en glad amatör, men skulle det finnas något jag kan hjälpa till med eller kunna ge input på så är det bara att säga till! Har ju själv pillat en del med gudarnas trekraft (även om MrTentacle gjorde det grövsta jobbet 😃 ).

Kommer du trycka upp flera exemplar?
Är det läge att klämma in att jag aldrig spelat något FF? 🙂

Hehe ne som första repro projekt hade det varit lite väl mastigt att ge sig på att översätta det själv.

När jag kommit lite längre tar jag gärna input.

Första målet är ett exemplar till mig själv. Men blir det bra så blir det nog några ex till. Det är ju alltid kul att kunna dela med sig av det man gör. Och intresse finns det säkert.

Vet inte hur ni brukar göra här men hade uppskattat om mitt projekt inte sprids utanför forumet innan det är klart.
3540 rader bara dialog i ff3 till snes, lagom mycket 😉

Utgår från att ingen kommer säga något, väldigt tråkigt annars.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
billy skrev:Är det läge att klämma in att jag aldrig spelat något FF? 🙂

I mitt tycke har du inte missat så jäkla mycket, men då har jag aldrig fastnat för ett JRPG heller 😛 Just detta FF har jag dock spelat igenom (på svenska t.o.m, och jag tröttnade knappt, vilket måste ses som ett jävulskt bra betyg)

tevey skrev:Vet inte hur ni brukar göra här men hade uppskattat om mitt projekt inte sprids utanför forumet innan det är klart.

Självklart!
Välkommen hit tevey 🙂 Alltid intressant att höra vad andra pillar med. FF finns ju alltid intresse för som sagt 🙂 Och givetvis stannar rykten om pågående projekt här på modda!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Välkommen in i värmen herrn!

Jag har inte heller spelat något FF men kul projekt indeed 🙂

My lips are sealed!

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in