tevey

12 August 2015Senaste svar: 84 visningar12 svar
Hej,
Jag heter Viktor är 29 år från Skåne men bor i Stockholm sedan 7 år tillbaka.
Jobbar som webbutvecklare, men håller även på lite med Arduinos, Raspberry Pi och
allt möjligt annat som innehåller elektronik och programmering.
Jag har ett stort spelintresse och har spelat hela livet.

Hittade hit tack vare mrTentacle som tipsade mig från sndb.
Blev inspirerad av Aynezs och mrTentacles Gudarnas Trekraft,
så nu har jag startat ett eget projekt med en svensk utgåva av
Final Fantasy III med kassett och Box som jag hoppas kan få se dagens ljus om inte allt för lång tid.
Välkommen!!! Vart jobbar du? 🙂

Sent from my iPhone using Tapatalk
Välkommen! 🙂

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
billy skrev:Välkommen!!! Vart jobbar du? 🙂

Tackar
Jag jobbar på Stopp (http://www.stopp.se)
Hjärtligt välkommen hit!
Översätter du FF3 helt alena? Och det är FF3 till NES vi talar om, inte sexan till SNES? 🙂 Final Fantasy måste vara den mest tillkrånglade serien som gjorts 😃

Har du börjat något med design för box och etikett? Vore kul att se 🙂
Det är FF3 till Snes jag talar om. Översättningen av spelet finns redan sedan tidigare. Så det jag gör är att få över det på kassett och designar/översätter boxen och etikett. Har inte kommit så långt ännu men har översatt texten på baksidan av boxen och börjat läsa på och lära mig programmeraren till kassetten.
OK! Ja jag tänkte nästan det. Det vore ett jävla jobb att ta på sig helt ensam att översätta ett final fantasy 🙂 Och FF6/FF3 är ju ändå vida känt som det bästa/näst bästa i serien.

Nu är jag ju själv en glad amatör, men skulle det finnas något jag kan hjälpa till med eller kunna ge input på så är det bara att säga till! Har ju själv pillat en del med gudarnas trekraft (även om MrTentacle gjorde det grövsta jobbet 😃 ).

Kommer du trycka upp flera exemplar?
Är det läge att klämma in att jag aldrig spelat något FF? 🙂