Tack för undervisningen!

16 April 2016Senaste svar: 215 visningar25 svar
Hallå alla!

Jag är inte svensk men lärande jag språket. Jag tror att spela tv-spel är ett kult (roligt?) sätt att lär sig ett nytt språk! 🙂

Jag skrivande bara tacka er, medlem Rom Raptor, och romhackare C_CliFF (om han inlägg här) för projektet Legenden om Zelda: Links Uppvacknande. Jag har spelat det nyligen. Det var bra och hade jag mycket kul! Jag kommer kanske att spela era andra projekt i framtiden, men måste jag vilar en stund. För mycket inlärning ger mig en huvudärk ibland...

Min svenska är inte perfekt men blir det bättre varje dag. Ni hjälpte! Tack igen!

En sist sak: Jag måste reporterar någoting. När jag fått Åskatrummen såg jag det här meddelandet:
AAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAA OUI
NON.

(Glömt att ta skärmdump... förlåt för det)

Jag spelade kanske en gammal version, men vet jag det var före v1.1. Möjligen är det fast nu...
Välkommen! Jag har släkt i Kanada. Dock inte i väst utan i och omkring Toronto.

Jag är bara översättare, inte romhackare, vilket gör att jag måste förlita mig på andra när buggar uppstår.
xeorix har varit inne och rotat i Links Uppvaknande förut så han kanske kan titta på buggen vid tillfälle?
Rom Raptor skrev:Välkommen! Jag har släkt i Kanada. Dock inte i väst utan i och omkring Toronto.

Jag är bara översättare, inte romhackare, vilket gör att jag måste förlita mig på andra när buggar uppstår.
xeorix har varit inne och rotat i Links Uppvaknande förut så han kanske kan titta på buggen vid tillfälle?

Tack! Jag är överraskad över att det finns personer läser fortfarande tråden!

Hur går det Final Fantasy VI projektet? Jag ser fram emot det!
Själva översättningen är uppskattningsvis 95% klar, men 50 herz-patchen gör att ljudet hamnar lite i osynk. Detta märks tydligt under operascenen vilket vi vill åtgärda.
Rom Raptor skrev:Själva översättningen är uppskattningsvis 95% klar, men 50 herz-patchen gör att ljudet hamnar lite i osynk. Detta märks tydligt under operascenen vilket vi vill åtgärda.

Fint! Jag visste inte att det finns ingen PAL versionen före nu. Enligt Wikipedia det är sant för hela serien före FFVII. Intressant (och ledsen)!
Det finns ingen officiell PAL-version, men vi kommer se till att översättningen går att spela på en europeisk konsol.

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in