Legenden om Zelda (NES)

14 September 2015Senaste svar: 1,054 visningar151 svar
Tja,
Satt igår och hade lite tråkigt så började kolla på att översätta första Zelda på NES.
Fastnade helt i detta så all "dialog" är nu översatt, översättningarna är en mix mellan
de engelska texterna och orginal japanska texterna då dessa ibland skiljer sig helt och
jag tyckte att de japanska var mer passande i vissa fall.

Här är ett googledoc med all dialog, längst ner i dokumentet finns det 2 länkar till en sida som förklarar de japanska och engelska texterna på ett bra vis.
Finns inga åäö i dokumentet det är för att jag kopierat de svenska från mina översättningar i spelet och där har jag inte lagt in det ännu.
Vissa översättningar kanske låter konstiga pga, begränsningar i antal tecken.
Dokumentet är satt så att det tillåter kommentarer så kommentera gärna där eller här om ni har förslag på ändringar.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Just nu håller jag på att spela igenom spelet och kolla så att alla placeringar av texter ser bra ut, nästa steg blir att ge sig på menytexter.

Antagligen blir det även box och kassetter när allt är klart och funkar som det ska 🙂

2015-09-21 version 1.0
Patch: http://illusionoftime.com/files/zelda_se_1_0.ips
Rom-namn: Legend of Zelda, The (Europe)

2015-09-25 box
Box förslag: http://reprobox.illusionoftime.com/?id=14431834435713441471778193301&type=NES_SMALL
Testprintar på boxen beställda och påväg med posten 🙂
Yeah! Från samma ställe som Aynez köper från?
Sweet!

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
billy skrev:Yeah! Från samma ställe som Aynez köper från?

Japp
Jag tror bestämt det var herr tevey som tipsade mig om det tryckeriet från början 🙂

Japp så var det 🙂
Thim pressar går på högvarv 😉 körde både kartonger/poster och manual därifrån. Väldigt trevligt arbete från deras sida.
Ja känner Thim lite sedan gymnasietiden, varit på lite LAN tillsammans och sånt, alltid riktigt trevlig.
Thim är galet bra att ha att göra med! Och karln levererar förbaskat bra grejer!

Blev lite sugen på ett ex nu också när jag varit med och hjälpt lite med översättningen 🙂. Hojta till om ni producerar några ex!
Absolut, det kommer bli ett gäng vet inte hur många ännu men kanske 15-20
Kunde man köa redan nu 😛??

Hehe ne tar ingen kölista ännu men ni som är aktiva här på modda kommer få chansen först.
Testprint på boxarna kommit, tycker det ser riktigt bra ut 🙂
Har inte limmat den ännu därför det är glapp på baksidan.
Något ni kan se som behöver fixas innan jag beställer fler?

Vilken svärta!

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
SÅ. JÄVLA. LÄCKERT!

En fråga bara. Jag vet inte ens vad tektiter är, men bör det verkligen vara stort T?
Ett fel är väl att den inte står här hemma på mitt bord?
Aynez skrev:SÅ. JÄVLA. LÄCKERT!

En fråga bara. Jag vet inte ens vad tektiter är, men bör det verkligen vara stort T?

Där har du Tektiter och deras namn står med stort T på orginalboxen, så jag körde på det med.
Jaha är det dom där jävlarna 😃

Nej men då håller jag med Billy, enda felet är att jag inte redan har det i min hand 😃

Sjukt snyggt, Viktor!
Shut up and take my camels.... Galet snyggt, Tevey!
(redigerat )

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in