Betatestare sökes till Final Fantasy VI!
26 November 2015Senaste svar: 183 visningar24 svar
Mina damer och herrar, stunden är äntligen kommen! Efter mycket slit av mig och mrTentacle är en första betaversion av Final Fantasy VI på svenska äntligen redo att testas. Fler än tusen ändringar är gjorda sedan förra versionen. Framför allt har vi bearbetat dialogen. Både för att det ska låta bättre på svenska, men också för att komma närmare den japanska originaltexten. De flesta fiender, föremål, magier etc. har döpts om till de japanska ursprungsnamnen. Vissa namn har vi dock låtit vara på grund av att de blivit så etablerade. Utöver detta så har vi utökat platsen för en del text, återställt censurerad grafik samt inkluderat en del buggfixar.
Vi skulle behöva ett antal frivilliga som betatestar denna översättning innan vi släpper patchen. Har du möjlighet att spela igenom hela spelet vore det guld, men vi kan också dela upp detta genom att olika personer spelar olika delar av spelet.
T ex. skulle vi kunna dela upp det med hjälp av dessa sparfiler: http://fantasyanime.com/finalfantasy/ff6/ff6saves.htm
Det vi vill att ni tittar på är framför allt:
*Stavning och grammatik
*Säger karaktärerna något ologiskt, oklart eller något som inte passar deras stil
*Överensstämmer dialogen med vad som står i menyerna (föremål, fiendenamn, magier etc.)
Vi söker främst betatestare som känner sig bekväma med det svenska språket, men alla som tror att de kan bidra med något är jättevälkomna!
Ni kan anmäla ert intresse i denna tråd, men vi tar detaljerna via pm.
/Rom Raptor
PS. Jag kommer uppdatera detta inlägg med vilka som deltar och vilken del av spelet de testar. DS
Vi skulle behöva ett antal frivilliga som betatestar denna översättning innan vi släpper patchen. Har du möjlighet att spela igenom hela spelet vore det guld, men vi kan också dela upp detta genom att olika personer spelar olika delar av spelet.
T ex. skulle vi kunna dela upp det med hjälp av dessa sparfiler: http://fantasyanime.com/finalfantasy/ff6/ff6saves.htm
Det vi vill att ni tittar på är framför allt:
*Stavning och grammatik
*Säger karaktärerna något ologiskt, oklart eller något som inte passar deras stil
*Överensstämmer dialogen med vad som står i menyerna (föremål, fiendenamn, magier etc.)
Vi söker främst betatestare som känner sig bekväma med det svenska språket, men alla som tror att de kan bidra med något är jättevälkomna!
Ni kan anmäla ert intresse i denna tråd, men vi tar detaljerna via pm.
/Rom Raptor
PS. Jag kommer uppdatera detta inlägg med vilka som deltar och vilken del av spelet de testar. DS
MmrTentacle#23
Gut 🙂
Det är tre olika sparfiler, den tredje är precis innan halva spelet.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Det är tre olika sparfiler, den tredje är precis innan halva spelet.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk