Betatestare sökes till Final Fantasy VI!

26 November 2015Senaste svar: 182 visningar24 svar
Mina damer och herrar, stunden är äntligen kommen! Efter mycket slit av mig och mrTentacle är en första betaversion av Final Fantasy VI på svenska äntligen redo att testas. Fler än tusen ändringar är gjorda sedan förra versionen. Framför allt har vi bearbetat dialogen. Både för att det ska låta bättre på svenska, men också för att komma närmare den japanska originaltexten. De flesta fiender, föremål, magier etc. har döpts om till de japanska ursprungsnamnen. Vissa namn har vi dock låtit vara på grund av att de blivit så etablerade. Utöver detta så har vi utökat platsen för en del text, återställt censurerad grafik samt inkluderat en del buggfixar.

Vi skulle behöva ett antal frivilliga som betatestar denna översättning innan vi släpper patchen. Har du möjlighet att spela igenom hela spelet vore det guld, men vi kan också dela upp detta genom att olika personer spelar olika delar av spelet.
T ex. skulle vi kunna dela upp det med hjälp av dessa sparfiler: http://fantasyanime.com/finalfantasy/ff6/ff6saves.htm

Det vi vill att ni tittar på är framför allt:
*Stavning och grammatik
*Säger karaktärerna något ologiskt, oklart eller något som inte passar deras stil
*Överensstämmer dialogen med vad som står i menyerna (föremål, fiendenamn, magier etc.)

Vi söker främst betatestare som känner sig bekväma med det svenska språket, men alla som tror att de kan bidra med något är jättevälkomna!

Ni kan anmäla ert intresse i denna tråd, men vi tar detaljerna via pm.

/Rom Raptor

PS. Jag kommer uppdatera detta inlägg med vilka som deltar och vilken del av spelet de testar. DS
Kul, sånt här gillar vi:)

Skickat från min iPad med Tapatalk
Kan snabbt tillägga att jag kan tänka mig att bygga ett par beta kassetter för utlåning för test på riktig hårdvara.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Snyggt grabbar nu är det på gång,
Jag hade jättegärna testat en del av spelet (tror inte jag har tid att spela igenom allt, hur långt är det egentligen?)
har aldrig spelat final fantasy (något alls) innan så jag kommer inte ha en aning om karaktärerna säger saker som inte passar deras unika stilar eller ej men resten ska jag nog kunna bidra med.

Har ni någon tidsram när testerna ska vara klara?

@tentacle: kan man köra på originalhårdvara och börja från någon save mitt i spelet eller de som spelar på originalhårdvara är dem som kör igenom hela?

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Skönt att ni börjar komma i mål 🙂 tyvärr så har jag nog inte tid att spela ett sånt här mastodontspel.

Kan preppa kassetten med sparfil en bit in, det går bra 🙂

Ja men välj den bit ni vill att jag ska spela alt låt spelet vara som det är så spelar jag så långt jag hinner (har bara hört gott om sexan och då jag aldrig kört det så vem vet) 😛

Det är verkligen ett bra spel!
Man kan ha tre olika sparfiler, tänker att jag lägger in en fil väldigt långt fram och en precis i början.

Jaha ja men kör på det 🙂 säg till om du vill ha något för frakten för att jag är omständig och vill köra på riktig hårdvara 😉

I fix 🙂
Runt 30h ligger spelet på

En av de allra bästa spelen som gjorts enligt mig. Har man aldrig spelat ett Final Fantasy och gör mer än bara det absolut nödvändiga skulle jag säga att spelet snarare ligger runt 40 timmar.
mrTentacle skrev:I fix 🙂
Runt 30h ligger spelet på

Ja men shit släng ihop en kassett om du har lust så spelar jag på i lugn och ro och lusläser allt på skärmen ^^ vill ni att jag börjar från en save istället så gör jag det 🙂!

Behövs en prototyp etikett, så jag slängde ihop en!
Design rakt stulen från nintendo:
Haha cool som fan xD

Mycket cool! Vi behöver en tråd med loggor och sånt här relaterat till modda 🙂

Sent from my iPhone using Tapatalk
Har hittat ett antal betatestare på LVV nu. För er som är intresserade kommer jag uppdatera vad som ändras med översättningen här:
http://ff6.bloggo.nu
Skickat en sån här till Lurx

Verkligen skitsnygg. Bästa prototypen ever made 🙂
Underbart! Säg till om du vill ha något för frakten 🙂

Du får betala returen 🙂

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in