Ankliv (DuckTales) - NES - hjälp mottages tacksamt.

10 November 2015Senaste svar: 427 visningar54 svar

Här är något som jag och Billy har på G.
Klassikern DuckTales till NES.

Jag har gjort en box som finns att beskåda/kritisera här: http://reprobox.illusionoftime.com/?id= ... pe=NES_BIG

En svensk översättning finns redan här: http://www.romhacking.net/translations/989/

Dock skulle vi behöva gå igenom den för att kolla språket, samt på något bra sätt fixa en svensk title screen (Prio ett här).
En manual vore ju såklart kul att ha också. Lurx kanske har en bra mall för manual?

Den som känner sig manad att hoppa på projektet på ett eller annat sätt får också väldigt gärna göra så 🙂

Och ja, jag vet att TV-serien inte hette Ankliv i Sverige... men om spelet inte får heta Ankliv så är jag inte med 😃
Fanns väl två dubbningar? En där de sjöng Ankliv och en där de sjöng Joakim von Anka och tre knattar.

Hur som helst, behövs något korrekturläsas (gäller alla projekt på denna sida) så är det bara att skicka mig ett pm.
Om folk undrar varför jag köpt så mycket NES-donors, här har ni svaret 🙂 prio är dom sagt att fixa title screen på denna, sen fortsätter jobbet med Ankliv 2 där jag kommer behöva lite hjälp med pekare 🙂

Sent from my iPhone using Tapatalk
Stämmer bra, raptorn 🙂 jag såg mest "Joakim von anka och tre knattar", men ankliv är ju lite smidigare som speltitel 🙂

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Aynez, varför visade du mig Modda.se, jag kommer bli ruinerad! 😞 🙂
Kan skriva upp mig på korrekturläsningslistan 😉
Ztreevox, det är ju härligt att köpa spel 😃

😛
Hade mer än gärna gjort title-screenen, men jag har lovat min fru att inte ta på mig fler projekt nu på ett tag 🙂
Har tyvärr ingen mall till manualerna, jag använde mig av en färdig manual som jag fixade till bar 😃

@xeorix du kommer få lite frågor om hur man gör dock! 🙂

Sent from my iPhone using Tapatalk
xeorix skrev:Hade mer än gärna gjort title-screenen, men jag har lovat min fru att inte ta på mig fler projekt nu på ett tag 🙂

Någon liten hemlighet kan man allt ha för sin fru 🙂

Jag skulle kunna börja kolla på översättning av Manualerna x2, har tröttnat på att slösurfa på jobbet medans datorn beräknar, så kan lika gärna hjälpa till med detta projekt 🙂
Haha ankliv eller inget. Håller med 🙂
Toppen ztreewox! Lägg till mig på fejan vettja. Enklast att bolla idéer där 🙂

Aynez skrev:Hade mer än gärna gjort title-screenen, men jag har lovat min fru att inte ta på mig fler projekt nu på ett tag 🙂

Någon liten hemlighet kan man allt ha för sin fru 🙂

Kanske får lite egentid i December. Der kliar verkligen i fingrarna 🙂
Hittade ett dokument på RH
http://www.romhacking.net/documents/693/

står att titelskärmen finns på adress 1C3DB - 1C3FF

Edit, hade fel adress, la till filen
Introskärmen verkar inte vara för svårt att modifiera, satt och testade lite nu genom att byta ut tiles mot siffror och bokstäver istället (kolla bild).

Jag såg även att översättningen från The Translators inte har översatt game over-skärmen och de har missat ett N i Transylvanien i landvalsmenyn. De måste fixas!
Angående introskärmen (påverkar mig när jag gör manualerna), vad skall svårighetsgraderna heta?
Även bra om de heter samma i båda spelen.
Gillade ankliv 2 valen, Lätt, Lagom och Skitsvår
Jag tycker lagom är rätt kul 🙂 typiskt svenskt. Men skitsvårt? Vad tycker ni andra?

Denna lilla mall slängde jag ihop till Aynez så han vet hur han bör designa den nya loggan 🙂
Med instruktionerna "håll dig på och innanför de gråa blocken som symboliserar tiles"
Lätt, lagom och svår röstar jag för 🙂

Jag röstar på bregott alternativet
Lätt (saltat)
Lagom (saltat)
Extra (saltat)

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in