Herr Gimmick [limiterad utgåva]
30 October 2015Senaste svar: 1,729 visningar206 svar
Blev klar med Halo 5 guardians innan idag och har nu suttit med min lilla översättning som jag tänkte visa upp för er här på modda 🙂
Mr. Gimmick aka Gimmick! i japan släpptes bara officiellt i skandinavien och japan tyvärr så fick japanerna sitt spel på hemspråket medans vi i skandinavien fick spelet på engelska o.O?!
vad har jag gjort då?
Jag har helt enkelt översatt hela spelet ända ner till eftertexterna, det blev lite jobbigt med tanke på platsbristen men jag fick bara formulera om mig ett par gånger för att allt skulle få plats!
fullt spelbar extravärld, hojta gärna till om jag ska ändra på något som låter fel.
vad ska jag göra?
Jag kommer att fixa ihop en fysisk utgåva av spelet (hur många det vet jag ej) MEN jag kommer inte "bara" att fixa en kassett och ett fodral
ska se om jag inte kan få till en manual samt en custom box och något mer utöver standard så att det verkligen blir en limiterad utgåva
(jag har mina idéer på vad jag ska göra! så fort jag har fått fram något vettigt resultat så presenterar jag det här)
jag kommer att köra på INL carts (bara nya delar), 1st kassett är redan beställd för testning här hemma
CHECKLISTA INNAN SLÄPP (PRELIMINÄR DEADLINE 15/12/31)
- ROM ÖVERSATT + NUMRERAD
- TESTKASSETT PROVKÖRD PÅ ORIGINALHÅRDVARA (PAL+NTSC)
- BESTÄLLNING LAGD PÅ RESTERANDE 36 EXEMPLAR
- BOX+MANUAL+ETIKETTER, KORREKTURLÄST OCH GODKÄNT
- TRYCKT ALL GRAFIK
- BOXAR UTSKURNA, VIKTA OCH KLISTRADE
- KARTONGER HOPVIKTA, NUMRERADE OCH FÖREMBALERADE I BOTTEN
- ETIKETTER UTSKURNA, LAMINERADE
- BAKSIDESETIKETTER DESIGNADE OCH UTSKURNA
- MANUALER FÄRDIGA OCH SKICKADE
- FLASHAT RESTERANDE 36 KRETSKORT MED INDIVIDUELL NUMRERING
- ANNONS + PRISSÄTTNING (MODDA.SE DÄREFTER SNDB.SE)
- FRAMSIDEETIKETTER OCH BAKSIDEETIKETTER PÅKLISTRADE
- KASSETTER MONTERADE MED KRETSKORT SAMT PROVTESTADE INNAN KRYMPFILM
- INPLASTNING AV SAMTLIGA SPEL
- KOMPLETTERA SPEL MED AKRYLBOX INNAN NEDPACKNING
- PACKA OCH EMBALLERA SAMTLIGA SPEL FÖR SNABBARE UTSKICK
- FRAKT BOKAT (BETALDA SPEL)
- UTSKICK AV SPEL
- - GRÖN kassett
-
so far så kan ni se lite bilder med de svenska texterna ^^

frågor till er:
vad tycker ni man ska köra på för färg på själva kassetten till en sån här repro? grön är det självklara valet men tyvärr så har dem inte det där jag ska köpa från :/
(köper från http://www.infiniteneslives.com/nessupplies.php#cases)
tror ni det är en idé att översätta spelet till både danska och norska och kanske erbjuda detta så att man täcker hela det skandinaviska området (finländska kommer inte att funka o.O)
efter att spelet har sålts i fysisk utgåva så hade jag tänkt att släppa själva patchen typ överallt men utan , bra eller dålig idé?
ja nä, det var alles! vad tycks?
update - 151101
har suttit och letat runt efter bilder/fanart utav gimmick och kom över ett par stycken men en fastnade jag för då jag bara älskar grottbanan i spelet
snickrade ihop både en "original label" och även en custom label, experimentrar bara lite nu men jag vill INTE att detta spelet ska misstas för att vara original då det redan är dyrt som det är och jag vet hur folk kan vara i samlarkretsar
kritik och synpunkter mottages med öppna famnar!
Bilder:
custom:

original:

båda två:

fråga:
regionskoden är som original: NES-G8-SCN
vad tror ni om att ha NES-G8-SV
och om jag gör en dansk och en norsk så kan man ha -DK och -NO på dem?
update nr2 - 151101

liten ändring, såg lite tomt ut på framsidan något som saknades helt enkelt!
nu står det GIMMICK på framsidan med texten från spelet
good or bad?

update - 151102
ännu en ny etikett med ändrad regionskod och gimmicktext på framsidan

nydesignad box som matchar etiketten på spelet

update - 151104
fixat lite och ni hade helt rätt med Gimmick loggan så jag satte en skugga runt bokstäverna istället och då kom fram lite mer,
jag har även tagit bort nintendo loggan på baksidan och ersatt den med modda loggan samt min egna som jag har uppdaterat lite.
Jag har lagt till en liten text på en av flärparna som ni ser i den andra bilden (kommer inte synas när boxen är ihopvikt)
vad tycks?
http://reprobox.illusionoftime.com/?id=14465931311619583861304576148&type=NES_SMALL

eftersom jag precis har lärt mig hur boxviewer funkar så fixade jag labeln också så ni kan vrida och vända och ha er 🙂
http://reprobox.illusionoftime.com/?id=1446594183682406588580336086&type=NES_CART
shoot guys, jag fortsätter med manualen nu ^^
update 2 - 151104
gjorde mitt bästa men tror du det funkar nu aynez 😛?
ändrade även översättningen efter din hjälp!
http://reprobox.illusionoftime.com/?id=14466748599218292151231665023&type=NES_SMALL
http://reprobox.illusionoftime.com/?id=144667502415993904821809101318&type=NES_CART
update - 151106
Rom Raptor hade rätt, Herr stavas utan punkt! så nu stavas herr gimmick utan punkt han med (tack för hjälpen)
passade även på att lägga in den gröna konturen och ljusa upp skuggan bakom loggorna 🙂
label:
http://reprobox.illusionoftime.com/?id= ... e=NES_CART
box:
http://reprobox.illusionoftime.com/?id= ... =NES_SMALL
tog även bort punkten i spelet ^^

update 2 - 151106
Då manualen redan är på svenska så är det svåraste att byta färgtema, nu är det avklarat och första sidan/sidorna tillfixade
Mr. Gimmick döps om till Herr Gimmick och stavfel korrigeras tex Din uppdrag -> Ditt uppdrag
litet smakprov på vad komma skall!
så fort all grafik är klar så åker jag och lilldamen ner till Malmö och fixar en provprint på rubbet ^^

update - 151108
Nu börjar "slutet" närma sig 😛
Jag har fått en hel del hjälp med korrekturläsningen utav Rom Raptor och det tackar jag så hemskt mycket för, jag har även flyttat omkring lite på loggor, ändrat stilen på "screenshots" på baksidan mm
MrTentales fråga angående texten "mattel- och NES versioner" fick mig att börja tänka lite,
jag visste sen innan att INL cartsen var regionsfria men då själva romen inte stödjer NTSC så kommer den bara att stödja PAL.
Men PAL är inte bara PAL-B utan även PAL-A och alla andra ställen där NES släpptes som kör PAL så som Australien som har mattel och NES versioner av 8-bit nintendo - dvs man kommer kunna köra spelet på alla konsoler omoddade (behöver inte klippa lockoutchippet)
Med denna info i bagaget har jag för tillfället tagit bort texten om bristen på stöd på framsidan samt det stora B:et,
jag har även ändrat varningstexten på baksidan
från: spelet stödjer bara europeiska NES
till: spelet stödjer inte amerikanska NES
såhär ser grafiken ut i detta nu!
statusen på manualen är att den är fullt redigerad samt "färglagd"
nästa vecka ska jag ta mig till malmö och snacka med tryckeriet och försöka få ett testtryck på rubbet för att sedan kunna testa skära ut boxen med silhouette cameo samt hitta rätt papperstyp som ska användas till manual och label (ska testa laminera detta)
Testcarten är påväg över havet och allt rullar på som det är tänkt snart kan jag få testa spela prototypen och leta buggar!
(redan testat i emulator men hur kul är det egentligen 😉 )
om ni har några frågor/funderingar/tips/trix ja vad som så kör på jag är idel öra
är det för övrigt någon här som är intresserad av ett exemplar så hojta till så jag vet (bokar inget kollar bara intresse)
ni får såklart förtur, annars kommer alla ex förutom nummer 13 att åka upp på sndb när allt är klart
update - 151112
Det har stått lite stilla här då jag väntar på delar till min testcart samt skärmatta till silhouette cameo men idag kom jag på att jag iallafall kunde testa printa manualen
och se om jag kunde se några självklara fel i fysisk form jämfört med digitalt
printet kördes i en vanlig bläckstråleskrivare, tyvärr drog den inte allt helt rakt när jag körde fram och baksida men resultatet blev helt okej
allt kommer att köras på tryckeriet sen och då blir det spikrakt!

update - 151119
Fick hem lite godis idag, ett paket från tryckeriet och ett paket med silhouette cameo skärmatta 12"x24" 😃!
detta är själva "testrundan"
10st ark boxar
1st manual
1st ark etiketter

Överlag är jag nöjd med testerna, silhouette cameo funkar klockrent och rakare/snabbare utskärning går nog inte att få 😛

Fick tips från tryckeriet att jag skulle lägga till lite grafik runt boxen så att jag slipper vita partier om den inte håller sig innanför linjerna!
spelade även in en liten film på just utskärningen med silhouette cameo
(stäng av ljudet då det bara är maskinen som hörs)
YouTube video
kunde såklart inte hålla mig så jag byggde ihop boxen och plastade in den bara för att få köra hela förfarandet iallafall en gång!
(bildbomb)

sammanfattning från dagens tester och observationer:
- Silhouette Cameo funkar klockrent med den nya mattan den skär sjukt bra!
- Alla utskrifter blev på tok för mörka jämfört men det löser vi enkelt innan de riktiga utskrifterna.
- När jag såg både box och kassett etikett vid sidan om varann tillsammans med manualen så passade tyvärr inte det lila från manualen in i helheten,
funderar på att köra på samma blå som finns i vattnet på boxen istället för det lila färgen. (bild 9-11)
- Etiketten var lite för liten behöver bli längre samt att jag inte kan använda mig av hörnklipparen då den klipper för stor radie på etiketten.
Jag fick även till "lamineringen" utav etiketterna utan några konstigheter (bild 12-13)
- Grafiken på locket på boxen stämmer inte överens med framsidan när man stänger locket (bild 6)
- De hade häftat manualen med två häftstift istället för ett i mitten (bild 14)
Bild 11 visar allt som kommer att hänga med vid köp 🙂
I väntan på kassetter och kretskort från USA så kommer jag se till att bygga ihop alla boxar samt laminera alla etiketter, så allt detta är klart när spelen väl kommer
update - 151127
såklart kunde jag inte hålla mig ifrån gimmick idag när den nya batchen med boxar och etiketter hade kommit in! så jag har nu gjort en box och laminerat en etikett samt satt fast den på prototypcarten 😃!
JÄMFÖRELSE - gammal till vänster ny till höger
ändringar - färgerna, svensk version -> svensk utgåva

NY CART
ändringar - storleken (nu passar den faktiskt kassetten)

HELA PAKETET
obs! manualen är den gamla varianten, den nya är mer turkos och det står instruktionsbok på den

Update - 151129
Det går bra nu!
För er som alltid har undrat hur 37st perfekt utskurna NES boxar ser ut staplade på varann här har ni en bild!

och här är då restprodukterna

Detta här gott folk är den sista hemligheten som kommer att släppas innan allt är klart (mer kommer vid själva releasen)
Jag ska fixa iordning med storlekarna och trixa lite till med layouten på texterna men allt är egentligen så gott som klart!
Tycker bara att det blir lite för tajt runt kanterna.
Jag skar med skalpellen och gled tyvärr runt en hel del (jävlar vilket glatt material) blev inte helt rakt :/
mallen på etiketterna kommer att göras om och slängas in i silhouette cameo för utskärning, spikraka utskärningar är ett måste!
för att inte dra ut på det mer, här har ni baksidan på herr gimmick kassetterna!

vad tycks?
is it a go or is it a no?
Har ni några synpunkter på texterna?
skippa loggan?
ja whatever just shoot!
FYI
guide kommer på hur man går till väga men först efter att herr gimmick är släppt.
Update - 151205
såja då var baksideetiketterna designade i silhouette studio och utskurna med cameon
nu ser det mycket bättre ut!
jag var även tvungen att slipa ner den lilla plastpluppen från gjutningen för det såg bara ut som skit med "upphöjningen/bubblan"

hälften av alla etiketter utskrivna

en snabb omgång i silhouette cameo resulterade i det här finfina resultatet!

slipade ner den lilla plastpluppen/restprodukten från gjutningen innan jag klistrade på etiketten

färdig baksida! underbart nu snackar vi 😃 mycket snyggare än första försöket (till höger) ^^
Update 2 - 151205
fixade iordning den undre etiketten med numrering - ändrade lite i designen också fick bli en förvånad herr gimmick istället 😃

alla etiketter utskrivna och utskurna med undantag för NROM (H) etiketten
(hade missat att lägga till skärlinjer, lade till dem i efterhand och skar bara ut den ena etiketten)

lite olika bilder på FME7 testcarten med båda etiketterna i rätt storlek monterade!
Mr. Gimmick aka Gimmick! i japan släpptes bara officiellt i skandinavien och japan tyvärr så fick japanerna sitt spel på hemspråket medans vi i skandinavien fick spelet på engelska o.O?!
vad har jag gjort då?
Jag har helt enkelt översatt hela spelet ända ner till eftertexterna, det blev lite jobbigt med tanke på platsbristen men jag fick bara formulera om mig ett par gånger för att allt skulle få plats!
fullt spelbar extravärld, hojta gärna till om jag ska ändra på något som låter fel.
vad ska jag göra?
Jag kommer att fixa ihop en fysisk utgåva av spelet (hur många det vet jag ej) MEN jag kommer inte "bara" att fixa en kassett och ett fodral
ska se om jag inte kan få till en manual samt en custom box och något mer utöver standard så att det verkligen blir en limiterad utgåva
(jag har mina idéer på vad jag ska göra! så fort jag har fått fram något vettigt resultat så presenterar jag det här)
jag kommer att köra på INL carts (bara nya delar), 1st kassett är redan beställd för testning här hemma
CHECKLISTA INNAN SLÄPP (PRELIMINÄR DEADLINE 15/12/31)
- ROM ÖVERSATT + NUMRERAD
- TESTKASSETT PROVKÖRD PÅ ORIGINALHÅRDVARA (PAL+NTSC)
- BESTÄLLNING LAGD PÅ RESTERANDE 36 EXEMPLAR
- BOX+MANUAL+ETIKETTER, KORREKTURLÄST OCH GODKÄNT
- TRYCKT ALL GRAFIK
- BOXAR UTSKURNA, VIKTA OCH KLISTRADE
- KARTONGER HOPVIKTA, NUMRERADE OCH FÖREMBALERADE I BOTTEN
- ETIKETTER UTSKURNA, LAMINERADE
- BAKSIDESETIKETTER DESIGNADE OCH UTSKURNA
- MANUALER FÄRDIGA OCH SKICKADE
- FLASHAT RESTERANDE 36 KRETSKORT MED INDIVIDUELL NUMRERING
- ANNONS + PRISSÄTTNING (MODDA.SE DÄREFTER SNDB.SE)
- FRAMSIDEETIKETTER OCH BAKSIDEETIKETTER PÅKLISTRADE
- KASSETTER MONTERADE MED KRETSKORT SAMT PROVTESTADE INNAN KRYMPFILM
- INPLASTNING AV SAMTLIGA SPEL
- KOMPLETTERA SPEL MED AKRYLBOX INNAN NEDPACKNING
- PACKA OCH EMBALLERA SAMTLIGA SPEL FÖR SNABBARE UTSKICK
- FRAKT BOKAT (BETALDA SPEL)
- UTSKICK AV SPEL
- - GRÖN kassett
-
so far så kan ni se lite bilder med de svenska texterna ^^

frågor till er:
vad tycker ni man ska köra på för färg på själva kassetten till en sån här repro? grön är det självklara valet men tyvärr så har dem inte det där jag ska köpa från :/
(köper från http://www.infiniteneslives.com/nessupplies.php#cases)
tror ni det är en idé att översätta spelet till både danska och norska och kanske erbjuda detta så att man täcker hela det skandinaviska området (finländska kommer inte att funka o.O)
efter att spelet har sålts i fysisk utgåva så hade jag tänkt att släppa själva patchen typ överallt men utan , bra eller dålig idé?
ja nä, det var alles! vad tycks?
update - 151101
har suttit och letat runt efter bilder/fanart utav gimmick och kom över ett par stycken men en fastnade jag för då jag bara älskar grottbanan i spelet
snickrade ihop både en "original label" och även en custom label, experimentrar bara lite nu men jag vill INTE att detta spelet ska misstas för att vara original då det redan är dyrt som det är och jag vet hur folk kan vara i samlarkretsar
kritik och synpunkter mottages med öppna famnar!
Bilder:
custom:

original:

båda två:

fråga:
regionskoden är som original: NES-G8-SCN
vad tror ni om att ha NES-G8-SV
och om jag gör en dansk och en norsk så kan man ha -DK och -NO på dem?
update nr2 - 151101

liten ändring, såg lite tomt ut på framsidan något som saknades helt enkelt!
nu står det GIMMICK på framsidan med texten från spelet
good or bad?

update - 151102
ännu en ny etikett med ändrad regionskod och gimmicktext på framsidan

nydesignad box som matchar etiketten på spelet

update - 151104
fixat lite och ni hade helt rätt med Gimmick loggan så jag satte en skugga runt bokstäverna istället och då kom fram lite mer,
jag har även tagit bort nintendo loggan på baksidan och ersatt den med modda loggan samt min egna som jag har uppdaterat lite.
Jag har lagt till en liten text på en av flärparna som ni ser i den andra bilden (kommer inte synas när boxen är ihopvikt)
vad tycks?
http://reprobox.illusionoftime.com/?id=14465931311619583861304576148&type=NES_SMALL

eftersom jag precis har lärt mig hur boxviewer funkar så fixade jag labeln också så ni kan vrida och vända och ha er 🙂
http://reprobox.illusionoftime.com/?id=1446594183682406588580336086&type=NES_CART
shoot guys, jag fortsätter med manualen nu ^^
update 2 - 151104
gjorde mitt bästa men tror du det funkar nu aynez 😛?
ändrade även översättningen efter din hjälp!
http://reprobox.illusionoftime.com/?id=14466748599218292151231665023&type=NES_SMALL
http://reprobox.illusionoftime.com/?id=144667502415993904821809101318&type=NES_CART
update - 151106
Rom Raptor hade rätt, Herr stavas utan punkt! så nu stavas herr gimmick utan punkt han med (tack för hjälpen)
passade även på att lägga in den gröna konturen och ljusa upp skuggan bakom loggorna 🙂
label:
box:
tog även bort punkten i spelet ^^

update 2 - 151106
Då manualen redan är på svenska så är det svåraste att byta färgtema, nu är det avklarat och första sidan/sidorna tillfixade
Mr. Gimmick döps om till Herr Gimmick och stavfel korrigeras tex Din uppdrag -> Ditt uppdrag
litet smakprov på vad komma skall!
så fort all grafik är klar så åker jag och lilldamen ner till Malmö och fixar en provprint på rubbet ^^

update - 151108
Nu börjar "slutet" närma sig 😛
Jag har fått en hel del hjälp med korrekturläsningen utav Rom Raptor och det tackar jag så hemskt mycket för, jag har även flyttat omkring lite på loggor, ändrat stilen på "screenshots" på baksidan mm
MrTentales fråga angående texten "mattel- och NES versioner" fick mig att börja tänka lite,
jag visste sen innan att INL cartsen var regionsfria men då själva romen inte stödjer NTSC så kommer den bara att stödja PAL.
Men PAL är inte bara PAL-B utan även PAL-A och alla andra ställen där NES släpptes som kör PAL så som Australien som har mattel och NES versioner av 8-bit nintendo - dvs man kommer kunna köra spelet på alla konsoler omoddade (behöver inte klippa lockoutchippet)
Med denna info i bagaget har jag för tillfället tagit bort texten om bristen på stöd på framsidan samt det stora B:et,
jag har även ändrat varningstexten på baksidan
från: spelet stödjer bara europeiska NES
till: spelet stödjer inte amerikanska NES
såhär ser grafiken ut i detta nu!
statusen på manualen är att den är fullt redigerad samt "färglagd"
nästa vecka ska jag ta mig till malmö och snacka med tryckeriet och försöka få ett testtryck på rubbet för att sedan kunna testa skära ut boxen med silhouette cameo samt hitta rätt papperstyp som ska användas till manual och label (ska testa laminera detta)
Testcarten är påväg över havet och allt rullar på som det är tänkt snart kan jag få testa spela prototypen och leta buggar!
(redan testat i emulator men hur kul är det egentligen 😉 )
om ni har några frågor/funderingar/tips/trix ja vad som så kör på jag är idel öra
är det för övrigt någon här som är intresserad av ett exemplar så hojta till så jag vet (bokar inget kollar bara intresse)
ni får såklart förtur, annars kommer alla ex förutom nummer 13 att åka upp på sndb när allt är klart
update - 151112
Det har stått lite stilla här då jag väntar på delar till min testcart samt skärmatta till silhouette cameo men idag kom jag på att jag iallafall kunde testa printa manualen
och se om jag kunde se några självklara fel i fysisk form jämfört med digitalt
printet kördes i en vanlig bläckstråleskrivare, tyvärr drog den inte allt helt rakt när jag körde fram och baksida men resultatet blev helt okej
allt kommer att köras på tryckeriet sen och då blir det spikrakt!

update - 151119
Fick hem lite godis idag, ett paket från tryckeriet och ett paket med silhouette cameo skärmatta 12"x24" 😃!
detta är själva "testrundan"
10st ark boxar
1st manual
1st ark etiketter

Överlag är jag nöjd med testerna, silhouette cameo funkar klockrent och rakare/snabbare utskärning går nog inte att få 😛

Fick tips från tryckeriet att jag skulle lägga till lite grafik runt boxen så att jag slipper vita partier om den inte håller sig innanför linjerna!
spelade även in en liten film på just utskärningen med silhouette cameo
(stäng av ljudet då det bara är maskinen som hörs)
YouTube video
kunde såklart inte hålla mig så jag byggde ihop boxen och plastade in den bara för att få köra hela förfarandet iallafall en gång!
(bildbomb)

sammanfattning från dagens tester och observationer:
- Silhouette Cameo funkar klockrent med den nya mattan den skär sjukt bra!
- Alla utskrifter blev på tok för mörka jämfört men det löser vi enkelt innan de riktiga utskrifterna.
- När jag såg både box och kassett etikett vid sidan om varann tillsammans med manualen så passade tyvärr inte det lila från manualen in i helheten,
funderar på att köra på samma blå som finns i vattnet på boxen istället för det lila färgen. (bild 9-11)
- Etiketten var lite för liten behöver bli längre samt att jag inte kan använda mig av hörnklipparen då den klipper för stor radie på etiketten.
Jag fick även till "lamineringen" utav etiketterna utan några konstigheter (bild 12-13)
- Grafiken på locket på boxen stämmer inte överens med framsidan när man stänger locket (bild 6)
- De hade häftat manualen med två häftstift istället för ett i mitten (bild 14)
Bild 11 visar allt som kommer att hänga med vid köp 🙂
I väntan på kassetter och kretskort från USA så kommer jag se till att bygga ihop alla boxar samt laminera alla etiketter, så allt detta är klart när spelen väl kommer
update - 151127
såklart kunde jag inte hålla mig ifrån gimmick idag när den nya batchen med boxar och etiketter hade kommit in! så jag har nu gjort en box och laminerat en etikett samt satt fast den på prototypcarten 😃!
JÄMFÖRELSE - gammal till vänster ny till höger
ändringar - färgerna, svensk version -> svensk utgåva

NY CART
ändringar - storleken (nu passar den faktiskt kassetten)

HELA PAKETET
obs! manualen är den gamla varianten, den nya är mer turkos och det står instruktionsbok på den

Update - 151129
Det går bra nu!
För er som alltid har undrat hur 37st perfekt utskurna NES boxar ser ut staplade på varann här har ni en bild!

och här är då restprodukterna

Detta här gott folk är den sista hemligheten som kommer att släppas innan allt är klart (mer kommer vid själva releasen)
Jag ska fixa iordning med storlekarna och trixa lite till med layouten på texterna men allt är egentligen så gott som klart!
Tycker bara att det blir lite för tajt runt kanterna.
Jag skar med skalpellen och gled tyvärr runt en hel del (jävlar vilket glatt material) blev inte helt rakt :/
mallen på etiketterna kommer att göras om och slängas in i silhouette cameo för utskärning, spikraka utskärningar är ett måste!
för att inte dra ut på det mer, här har ni baksidan på herr gimmick kassetterna!

vad tycks?
is it a go or is it a no?
Har ni några synpunkter på texterna?
skippa loggan?
ja whatever just shoot!
FYI
guide kommer på hur man går till väga men först efter att herr gimmick är släppt.
Update - 151205
såja då var baksideetiketterna designade i silhouette studio och utskurna med cameon
nu ser det mycket bättre ut!
jag var även tvungen att slipa ner den lilla plastpluppen från gjutningen för det såg bara ut som skit med "upphöjningen/bubblan"

hälften av alla etiketter utskrivna

en snabb omgång i silhouette cameo resulterade i det här finfina resultatet!

slipade ner den lilla plastpluppen/restprodukten från gjutningen innan jag klistrade på etiketten

färdig baksida! underbart nu snackar vi 😃 mycket snyggare än första försöket (till höger) ^^
Update 2 - 151205
fixade iordning den undre etiketten med numrering - ändrade lite i designen också fick bli en förvånad herr gimmick istället 😃

alla etiketter utskrivna och utskurna med undantag för NROM (H) etiketten
(hade missat att lägga till skärlinjer, lade till dem i efterhand och skar bara ut den ena etiketten)

lite olika bilder på FME7 testcarten med båda etiketterna i rätt storlek monterade!
Oolsson634#201
Fy fan va roligt kanske borde sätt 5000 som säljande på min från start då... Haha
// Olss0n634
// Olss0n634
RRom Raptor#202
Och jag som hunnit plasta upp min 😞 3800 garanterande svenska riksdaler rakt i soptunnan 😉
Llurx#205
Tack så mycket 😃 ja visst blev den är rätt nöjd med slutresultatet ^^ och folk verkar gilla den och kvaliteten på hela jobbet vilket glädjer mig!!
Kommer fler utgåvor och de kommer vara billigare och inte lika "omöjliga" att få tag på 😃!
Edit: när jag ändå har dig på tråden, började nyss kolla på erat lilla projekt aka revach, vet inte hur det har undkommit mig o.O
Frågan:
finns eran blueray fortfarande att få tag på?
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Kommer fler utgåvor och de kommer vara billigare och inte lika "omöjliga" att få tag på 😃!
Edit: när jag ändå har dig på tråden, började nyss kolla på erat lilla projekt aka revach, vet inte hur det har undkommit mig o.O
Frågan:
finns eran blueray fortfarande att få tag på?
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk