Lurx projekttråd - [Random]
16 December 2015Senaste svar: 763 visningar92 svar
Gör en liten tråd här inne jag med där jag listar mina reproprojekt.
Statusfärg:
Avslutad
På Gång
Paus
Till Försäljning (säljtråd skapad)
Projekt:
Herr Gimmick
Herr Gimmick har en egen tråd (låter den ligga där så fortsätter jag bygga på denna tråden istället from nu)
länk under spoiler
http://www.modda.se/viewtopic.php?f=17&t=189
Pokemon Green:
Det hela började med att jag beställde hem en repro utav pokemon green (helt översatt på engelska) från aynez kille i kina
men själva labeln på etiketten var ju ful som stryk. Spelet funkar klockrent och jag är hur nöjd som helst med den engelska översättningen ^^

det löste jag rätt så snabbt och jag testade printa denna på mitt silvriga papper, SKITSNYGGT
(ska byta plats på loggan samt lägga SoQ på höger sida och fixa all text i de grå fälten)

testade måla med den gröna färgen som jag hade hemma (inte så snyggt med det vara bara för testets skull)
tyvärr så tog det ju inte stopp där då jag inte hade någon box till spelet och på nätet fanns det bara boxar från usa (inte samma layout som våra här i europa) eller egengjorda tolkningar.
Fick hjälp av olsson här på forumet med att scanna in ett pokemon blå fodral och här har ni resultatet (kan inte använda reprobox3D då den inte stödjer denna layouten på GB boxarna)

jämfört med originalboxarna så har jag gjort följande:
bytt ut den franska texten mot svenska
modda.se qr-kod på baksida
swedish SoQ
modda.se och lurx logga på baksidan
det är såhär pokemon grön skulle sett ut enligt mig om det kom ut här i sverige och europa
kommer fixa box, spel och innerbox och ha det till försäljning så som herr aynez har gjort med zelda
jag kommer att släppa både etikett och box som tryckfärdiga filer om man känner för att göra dessa själv
Update:
Här kommer det bli ett jättehopp i projektet - allt är klart och jag är nöjd ^^
här följer en länk till nerladdning av både box och etikett som ni kan göra vad ni vill med: Pokemon Green Box+Etikett
Efter Herr Gimmick så kommer jag inte att köra numrerat och limiterat längre. Jag kommer helt enkelt att skapa en säljtråd så får folk boka upp sig under en viss tid säg 2 veckor, sen kommer det ges tid att betala och därefter gör jag beställning på det jag behöver för att avsluta affärerna.
bilder på färdiga produkten:

Har haft problem med att kassetterna buktar ut pga batteriet men nu är det åtgärdat!
MAH JONG
Översättning nummer två till rakning:
Fick ordning på det mesta rätt snabbt, men vilken jävla titelskärm o.O
tänkte att jag ville testa och se om det gick att översätta ett japanskt spel med hjälp av google translate appen så jag gav mig inte på ett så avancerat spel nu till en början.
har all text kvar inne i spelet behöver bara få ut vad den betyder samt lära mig spela mah jong så jag kan spela igenom det!
ska få ordning på "väljaren" i titelskärmen också så den hamnar närmare "lätt, mediuml, svår"
FYI
på japanska står där i stil med: "för den med lite kunskap, för den mediokre spelaren, för den som vill ha sig en utmaning"
fakta
spelet MAH JONG var det 5:e spelet som släpptes till famicom, detta släpptes även till NES i Hong Kong men i riktigt liten upplaga
det finns inte många kvar av detta spelet och det säljer dyrt vart det än kommer ut.
så varför inte översätta det och "komplettera" den svarta serien?
Jag har köpt en liten famicom manual på ebay som jag tänkte försöka översätta också, helt enkelt göra ett CIB MAH JONG (svarta serien)
finns bara en NTSC.rom på nätet från famicom det är den jag hackar
tyvärr så är hong kong originalet nästintill omöjligt att få tag på och jag tror ingen dumpar romen på det heller när de väl har köpt spelet xD
titelskärm:

paus skärm:

originalbox+cart:

vet ej hur manualen såg ut men jag kommer designa om allt(box, etikett och manual) och göra en "kopia" på svarta serien fast med MAH JONG
famicombox+cart+manual:

det är detta paketet jag köpte på ebay för 40spänn så sen ska manualen översättas!!
än sålänge så har det här bara varit kul faktiskt
Happily Ever After
slängde lite snabbt ihop en box samt etikett till det "nya" spelet Happily ever after
jag blev äckligt överdrivet förtjust av spelet av någon anledning 😛 tack Firebrand
http://reprobox.illusionoftime.com/?id= ... pe=NES_BIG

EPROMS på plats
AVRCICZZ på plats

Rewiring klar

in i snyggt skal

game on!

Statusfärg:
Avslutad
På Gång
Paus
Till Försäljning (säljtråd skapad)
Projekt:
Herr Gimmick
Herr Gimmick har en egen tråd (låter den ligga där så fortsätter jag bygga på denna tråden istället from nu)
länk under spoiler
http://www.modda.se/viewtopic.php?f=17&t=189
Pokemon Green:
Det hela började med att jag beställde hem en repro utav pokemon green (helt översatt på engelska) från aynez kille i kina
men själva labeln på etiketten var ju ful som stryk. Spelet funkar klockrent och jag är hur nöjd som helst med den engelska översättningen ^^
det löste jag rätt så snabbt och jag testade printa denna på mitt silvriga papper, SKITSNYGGT
(ska byta plats på loggan samt lägga SoQ på höger sida och fixa all text i de grå fälten)

testade måla med den gröna färgen som jag hade hemma (inte så snyggt med det vara bara för testets skull)
tyvärr så tog det ju inte stopp där då jag inte hade någon box till spelet och på nätet fanns det bara boxar från usa (inte samma layout som våra här i europa) eller egengjorda tolkningar.
Fick hjälp av olsson här på forumet med att scanna in ett pokemon blå fodral och här har ni resultatet (kan inte använda reprobox3D då den inte stödjer denna layouten på GB boxarna)

jämfört med originalboxarna så har jag gjort följande:
bytt ut den franska texten mot svenska
modda.se qr-kod på baksida
swedish SoQ
modda.se och lurx logga på baksidan
det är såhär pokemon grön skulle sett ut enligt mig om det kom ut här i sverige och europa
kommer fixa box, spel och innerbox och ha det till försäljning så som herr aynez har gjort med zelda
jag kommer att släppa både etikett och box som tryckfärdiga filer om man känner för att göra dessa själv
Update:
Här kommer det bli ett jättehopp i projektet - allt är klart och jag är nöjd ^^
här följer en länk till nerladdning av både box och etikett som ni kan göra vad ni vill med: Pokemon Green Box+Etikett
Efter Herr Gimmick så kommer jag inte att köra numrerat och limiterat längre. Jag kommer helt enkelt att skapa en säljtråd så får folk boka upp sig under en viss tid säg 2 veckor, sen kommer det ges tid att betala och därefter gör jag beställning på det jag behöver för att avsluta affärerna.
bilder på färdiga produkten:

Har haft problem med att kassetterna buktar ut pga batteriet men nu är det åtgärdat!
MAH JONG
Översättning nummer två till rakning:
Fick ordning på det mesta rätt snabbt, men vilken jävla titelskärm o.O
tänkte att jag ville testa och se om det gick att översätta ett japanskt spel med hjälp av google translate appen så jag gav mig inte på ett så avancerat spel nu till en början.
har all text kvar inne i spelet behöver bara få ut vad den betyder samt lära mig spela mah jong så jag kan spela igenom det!
ska få ordning på "väljaren" i titelskärmen också så den hamnar närmare "lätt, mediuml, svår"
FYI
på japanska står där i stil med: "för den med lite kunskap, för den mediokre spelaren, för den som vill ha sig en utmaning"
fakta
spelet MAH JONG var det 5:e spelet som släpptes till famicom, detta släpptes även till NES i Hong Kong men i riktigt liten upplaga
det finns inte många kvar av detta spelet och det säljer dyrt vart det än kommer ut.
så varför inte översätta det och "komplettera" den svarta serien?
Jag har köpt en liten famicom manual på ebay som jag tänkte försöka översätta också, helt enkelt göra ett CIB MAH JONG (svarta serien)
finns bara en NTSC.rom på nätet från famicom det är den jag hackar
tyvärr så är hong kong originalet nästintill omöjligt att få tag på och jag tror ingen dumpar romen på det heller när de väl har köpt spelet xD
titelskärm:

paus skärm:

originalbox+cart:

vet ej hur manualen såg ut men jag kommer designa om allt(box, etikett och manual) och göra en "kopia" på svarta serien fast med MAH JONG
famicombox+cart+manual:

det är detta paketet jag köpte på ebay för 40spänn så sen ska manualen översättas!!
än sålänge så har det här bara varit kul faktiskt
Happily Ever After
slängde lite snabbt ihop en box samt etikett till det "nya" spelet Happily ever after
jag blev äckligt överdrivet förtjust av spelet av någon anledning 😛 tack Firebrand
http://reprobox.illusionoftime.com/?id= ... pe=NES_BIG

EPROMS på plats
AVRCICZZ på plats

Rewiring klar

in i snyggt skal

game on!

Llurx#81
Gamemoddart skrev::oops: vad kul blandning 🙂
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Ska man offra spel så kan man lika gärna lägga på ett extra 😃!
Är det någon som vet varför armadilo är så segt btw? Känns som att hela spelet är en ända slowdown hade varit så mycket roligare om det flöt på ju :/
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
GGamemoddart#82
Hahahaha true 😉 .
Hoppas att vi hittar en öde famicom gruva 😁 😁
Hoppas att vi hittar en öde famicom gruva 😁 😁
KKreese#83
lurx: Jag har för mig att du skulle släppa rommen till Herr Gimmick? Vore skoj att testa den! Kanske du skulle kunna sälja en ips för säg 200 kr? Så stödjer man ju ändå ditt jobb vilket man såklart vill göra. Testade att köpa ett kretskort här när jag ändå drog iväg en beställning: http://www.infiniteneslives.com/nessupplies.php#FME7 - Valde varianten med 256 PRG + 128 CHR + Synthchippet. Antar dock att du körde utan, om du ens köpte där?
Fick programmeraren att funka i Win 10 och lyckades efter lite provande programmera N-ROM 256, UNROM och så även denna mapper då. Fräckt att använda en synthkrets på riktigt!
Fick programmeraren att funka i Win 10 och lyckades efter lite provande programmera N-ROM 256, UNROM och så även denna mapper då. Fräckt att använda en synthkrets på riktigt!
Llurx#84
Kreese skrev:lurx: Jag har för mig att du skulle släppa rommen till Herr Gimmick? Vore skoj att testa den! Kanske du skulle kunna sälja en ips för säg 200 kr? Så stödjer man ju ändå ditt jobb vilket man såklart vill göra. Testade att köpa ett kretskort här när jag ändå drog iväg en beställning: http://www.infiniteneslives.com/nessupplies.php#FME7 - Valde varianten med 256 PRG + 128 CHR + Synthchippet. Antar dock att du körde utan, om du ens köpte där?
yesbox det skulle jag (och ska) jag fixa behöver bara få tid till det så kommer den upp på romhacking (ska ta bort en del grejer som bara ska finnas på den sålda varianten av gimmick) 🙂
kruxet för din del om du vill köra med synhkretsen så används inte den i PAL versionen av gimmick utan du får ladda på den japanska FC romen och köra med en moddad NES för att få ut synthljudet (om jag har förstått det hela rätt)
göttmos det där, den programmeraren/dumparen är så enkel att använda!
KKreese#87
Testade igen, men nej det vägrar hoppa igång på min PAL enhet. Inte hela världen då just den versionen vill man ju spela på just ett ljudmoddat USA-NES. Tänkte att det skulle vara kul att ha ett amerikanskt/japanskt gimmick med synthen på.
Skumt att det där AY-chippet inte finns på Famicom carten? http://bootgod.dyndns.org:7777/profile.php?id=2695
VRC6 chippet finns ju på Castlevania III Japanska: http://bootgod.dyndns.org:7777/profile.php?id=3316
Nu börjar det kanske bli lite offtopic. Vi kanske skulle starta en NES/Famicom ljudchiptråd? Ganska fascinerad av detta som du kanske förstår. 🙂
Skumt att det där AY-chippet inte finns på Famicom carten? http://bootgod.dyndns.org:7777/profile.php?id=2695
VRC6 chippet finns ju på Castlevania III Japanska: http://bootgod.dyndns.org:7777/profile.php?id=3316
Nu börjar det kanske bli lite offtopic. Vi kanske skulle starta en NES/Famicom ljudchiptråd? Ganska fascinerad av detta som du kanske förstår. 🙂
Llurx#91
Rom Raptor skrev:Pokemon Green kom idag. Riktigt fin!
Gött kul att du tyckte om den! Känns som att alla blev nöjda med pokemon green 🙂!
@ztreewox: ellerhur alltså för mig spelar det ingen roll egentligen vad dem säljer det för ;D! 5k efter en vecka är dock att ta i xD haha
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk