Ztreewox renoverar hus! Köksö

19 August 2016Senaste svar: 366 visningar41 svar
På allmänhetens begäran!

Efter att spenderat nästan 4 år i Göteborg och 1 år i en tvåa med barn var det dags att skaffa större. Som jag troligen nämnt i chattråden kollade vi på att bygga nytt hus, men så blev det inte. Då dök detta hus upp i min hemstad Trollhättan och vi fastnade för läget och slog till. Jag fick flytta "hem", Rebecka fick flytta lite längre från Ulricehamn och Vincent flyttade närmare sin farmor och farfar!

Här är utgångsobjektet som kommer bli väldigt mycket vitare, det är planen iaf: http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt ... 5FBFF45083

Work in progress bilder:

Hallen
Före:

Efter:
Tak kök
Före:

Efter:

Bilder på färdiga rum:

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Och för den som undrar, så här ser ett kök ut utan fronter!

Imponerande!

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Tackar!

För er som kan stereo/ljud, ställde en fråga i chattråden, så kolla gärna där 😉

Testbyggt och kollat höjden på köksön idag, kommer bli fint!

Hålet till vänster skall också sättas igen och en stor bänkskivan kommer läggas ovanpå 🙂

Elektriker hittad och han var här igår, så nu kunde vi dra fasst skåpet och flytta ugnen 🙂

Schnyggt. Då kan du koka nudlar nu! 🙂
2 sidor på en stolpe är kvar, sen är alla inklädda i fin MDF board 🙂

Provmonterade även baksidan på köksön då skruven tog slut och affären var stängd.

Dåligt med uppdateringar här ser jag, så idag har vi tapetserar kök och halva vardagsrummet!

Golvet är även lagt och snart bara lister kvar 😉

Hej vad det går! 🙂

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Vilken skillnad!
Tackar!
Projekt lister blir nog efter jul/nyår, alldeles för mycket planerat under december helgerna.
Får småpilla med kakel, bänkskivor och sätta tillbaka köksluckorna (när de nu är klara) så länge.
Får jag tråkigt är ju annars projekt sovrum påbörjat 😉

Projekt måla kakel grått var ju Inga bekymmer!

Förhoppningsvis bänkskivor och köksluckor i helgen 🙂

Ja men smidigt att måla kakel ändå. Hellre det än att köpa nya 😃
Snart så!!!

Nuså ser detju ut som ett kök 🙂
Stiligt! Den här tråden får mig nästan att vilja köpa ett renoveringsobjekt 🙂

Sent from my iPhone using Tapatalk
Skönt att man kan insperera!
Tyvärr händer det inte mycket just nu, nytt jobb och mycket annat att pyssla med på fritiden. Men nästa jobb är att göra iordning sovrummet där det största bekymret blir att gömma TV:n snyggt, skall man gömma den i ett skåp eller skall man ha den hängandes i taket?
Nu har det hänt lite!

I väntan på att hitta inspirationen till att hålla på med pilljobbet sätta lister och byta bänkskivor har jag målat taket i sovrummet 😃

Börjat snickra ihop sänggavel!

Oj då! Här var inte igår man var inne 😛 Status just nu är att hela övervåningen är renoverad och klar (saknar några lister dock). Har tyvärr tappat bort Modda.se ett tag, då jag har vart upptagen med att gifta mig, bli tvåbarnsfar, skaffa båt, bygga altan/utekök, renovera färdigt, byta uppdrag på jobbet, bygga sandlåda osv.... För försöka att logga in lite oftare och dessutom även lägga upp lite nya bilder, håll ut!

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in