Aynez customboxar [Just nu: aningen för lat för att uppdatera tråden]

9 August 2015Senaste svar: 1,203 visningar202 svar
Tidigare grejer:

Super Metroid - SNES Custom Box
Utan Samus på baksidan | Skjutande Samus | Skjutande Samus med Gravity Suit | Sittande Samus

Dödskallegänget 2 (Goonies 2 - NES)
Box Etikett

Piff & Puff: Räddningspatrullen (Chip \'n\' Dale: Rescue Rangers - NES)
Framsida | Baksida | Etikett

Legenden om Zelda: Gudarnas Trekraft (TLOZ: ALTTP) - SNES UGC-cover
Omslag

Super Mario Bros. 2 - NES Custom Box
Box Etikett

The Legend of Zelda: Parallel Worlds - SNES
Box | Box(alternativt motiv) | Etikett | Etikett(alternativt motiv)

For the Frog the Bell Tolls - GB
Box | Box variant | Box variant 2 | Etikett

Cave Noire - GB
Box | Etikett

Legenden om Zelda: Links Uppvaknande - GBC
Box | Etikett

Super Mario World - SNES Custom box
Reprobox3D | Box

Super Castlevania 4 - SNES Custom box och etikett
Reprobox3D | Box | Etikett

Pokemon Blue Version - GB Custom box
Box | Reprobox3D

Donkey Kong Country - SNES Custom box och etikett
Box | Box variant (svart modda-logga) | Etikett | Reprobox3D

Pokemon Red Version - GB Custom box
Box | Reprobox3D

Pokemon Yellow Version - GB Custom box
Box | Reprobox3D

Starwing - SNES Custom box
Box | Etikett | Reprobox3D

U.N. Squadron - SNES Custom box
Box | Reprobox3D
Är inne på att göra lite skojiga svenska varianter på NES och SNES-boxar.

Hade gärna gjort en Ankliv, men den är lite knepig utan en bra Ducktales-font att utgå ifrån 🙂

Kom gärna med önskemål och förslag på roliga idéer!
Eftersom jag sitter på en Zelda parallel worlds-kasett (på engelska) så hade jag gärna velat ha en box (och etikett) som skulle passa bra brevid A link to the past 🙂

De boxar jag sett är alla baserade på NTSC-boxen vilket ju inte alls passar brevid palutgåvorna.
Har en Parallel worlds remodell etikett, kan skicka psd filen till Aynez så kanske han är bussig och tar fram en box?
I\'ll do my best! 🙂
Istället för att börja ta tag i något av de två önskemålen jag fått så började jag på något helt annat 😛

En Mario 2-box. Hittade en så fin bild någonstans på nätet som jag skamlöst drog ned i tanken om att den skulle passa bra på en lite mer flippad box. Är dock lite osäker på hur snyggt det blir 😛 Tror det blev snyggare i mitt huvud faktiskt 🙂 Men jag ska göra klart den ändå, så får vi se hur det färdiga resultatet blir 🙂

http://i.imgur.com/pDAD5y7.png
Jag gillart!
Dock lite scary att dom har helt tomma ögon..
Riktigt freaky, men sjukt cool, artwork 😃 Om man tar och städar upp baksidan och sidorna på boxen kan det nog bli riktigt coolt! Ta steget in in i InDesign nu Aynez 😉
MrT, ja, men det är även det som gör bilden så najs 😃
Petsson, ja egentligen är det dags, det är ju bara det där första steget som jag tycker är så jäkla tungt 🙂 Att vara helt färsk i en programvara är bland det värsta jag vet, det tog mig flera månader att sluta sura när vi skulle gå från Lotus till Outlook på jobbet 😃

Nu kom jag på varför jag hade gjort siffran 2 lite mindre först på framsidan, den täcker ju Luggans skalle 😛
Så är det nog, är det lynda.com som har massa bra tutorials? Länge sen nu.

Lotus...
Det finns en hel del där, ja. Annars har jag hört talas om något som kidsen kallar youtube, men det har jag inte kollat in än 😃

Ja du, jag vill ju såklart inte försvara Lotus notes på något sätt, missförstå mig inte.. det är värdelöst 😃
Nu är den klar. Blev inte så bra, men jag tror inte den blir så himla mycket bättre om jag börjar ändra på saker heller.. Så jag låter den vara som den blev så går jag över på nästa grej istället 🙂

https://dl.dropboxusercontent.com/u/971 ... custom.png
Fel logotyp för modda.se 😮 Skämmes ta mig... Haha

Diggar bilden som tusan
Arg, fuck 😛 Kan du maila mig rätt bild i vector-format tro? 🙂 till min skräpmail cow_days(at)hotmail(dot)com så slipper jag posta min riktiga mail 4all2see 🙂

Edit: Gjorde en etikett också för sakens skull
https://dl.dropboxusercontent.com/u/971 ... tikett.png
You got mail 🙂
Message received, sir.

Ändrat så att sladden inte är M\'ets pillevitt! 😉
Puuh!
Har påbörjat en Parallel Worlds-box nu. Långt ifrån klar, och är osäker på Framside-bilden och loggans placering..
Vilken färg bör bakgrunden ha tycker ni? Har gjort två varianter nedan. Säg till om någon annan skulle passa bättre?

Guld: https://dl.dropboxusercontent.com/u/971 ... 20guld.png
Silver: https://dl.dropboxusercontent.com/u/971 ... silver.png
Gillar silver varianten! har du testat att byta ut bilden på framsidan? Skulle prova med andra färger på den vanliga zelda texten, ill rött och silver går inte så bra ihop, tycker jag, kanske tona ner den lite bara.
Bra jobbat 🙂
Jag gillar vad jag ser! Guld ser snyggt ut mot Gudarnas trekraft och originalet, men detta är ju inte originalet så silver passar nog bäst.
Nice att du kör på remodel också, eftersom det är den versionen jag har 😉
Har ett par etiketter om du behöver, pma mig

Edit:
Lägger upp en säljtråd vid tillfälle, har en del etiketter

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
FöregåendeSida 1 av 11Nästa

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in