Legenden om Zelda - Links Uppvaknande

24 November 2015Senaste svar: 16,018 visningar54 svar
Som de flesta här vet har jag låtit tillverka några kassetter & kartonger baserade på den svenska romen av zelda 4 (översatt av vår alldeles egna rom raptor).

Tänkte att jag lika gärna kan lägga upp en tråd om det, då de sista kassetterna och kartongerna är på väg hem.

Detta är inget superambitiöst direkt, utan något jag bara gör för skojs skull. Kassetterna är t ex nyproducerade och köpta från kina, och jag spraymålar dem svarta 😉

Alla jag har tagit hem nu är bokade.. men det går nog fler tåg vad det lider.

Uppdaterad patch har Rom Raptor lagt upp här: http://alexanderpaul.se/translations/
Med i .zip-filen finns även en info-fil med instruktioner och cred.

Flyttar tråden till översättningar då den passar bättre där.
Åsktrumman är det åttonde (och sista) instrumentet. När man tar det så står det AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA . Jag har nu fixat buggen och även gjort ca 50 korrigeringar i texten. Kommer släppa en slutgiltig patch ganska snart.
Jag hoppas att puttefnask är med i version 2 🙂

Nu är patchen klar! Det blev cirka 100 ändringar totalt inkl. grafik, text och buggar. Patchen finns att ladda ner på min hemsida (länk finns i huvudinlägget). Sparade givetvis puttefnask för din skull snotcrow 😃
bra jobbat 🙂
Bra jobbat!
Har den laddats ner många gånger?

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Jag har inte statistik, men den kommer komma upp på flera av de mest kända romhackningssidorna i veckan också.
Bra jobbat verkligen, romhackning kan vara svårt 🙂

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Jo, det känns faktiskt riktigt tillfredställande att ha gått från noll kunskap om romhackning till att både redigera text i hex editor, lista ut och fixa pointer buggar samt hitta och redigera grafiken till titelskärmen.
Jag namedroppar rom raptor och aynez 😉

YouTube video
Trevlig video! Synd att du hann göra den innan den slutgiltiga patchen släpptes.
Nu är kassetterna med den slutgiltiga översättningen producerade och på väg till mig!
😃

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Nu har kassetterna kommit och de funkar fint med både Retron 5 och Game Boy Color! Inväntar etiketter och boxar. De som har köpt ett ex tidigare kommer få byta mot nya versionen gratis (så långt lagret räcker).
Bussigt! Skönt att allt fungerar 🙂

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in