[NES] 50/60HZ mod
14 January 2016Senaste svar: 8,848 visningar27 svar
Llurx#4
Haha nej det gör jag ju inte 😛 jag vet vem han är och har mailat honom innan och frågat lite bara 🙂 sa till honom att han skulle kolla in modda.se om han hade tid och lust! Han har ju trots allt sysslat med repros och moddning ett tag ^^
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Tittade på den igen, haha
Ser ut som något en Jawa på Tatooine skulle försöka kränga på en 🙂
Allvarligt, håller med Kreese, dokumentera plx.
Riktigt kul mod.
Ser ut som något en Jawa på Tatooine skulle försöka kränga på en 🙂
Allvarligt, håller med Kreese, dokumentera plx.
Riktigt kul mod.
Llurx#8
Kreese skrev:Är det 2a03 processorn man tar? Spännande dokumentera väl. Detta skulle vara skoj att göra.
https://www.modda.se/viewtopic.php?p=3871#p3871
Billy hittade detta för ett tag sen, istället för att chansa och köpa kloner som kanske inte funkar så köpte jag mig originalhårdvara. Istället för en NTSC NES så fick en famicom offra sig då dessa är billigare, spec när de säljs bättre begagnade av jawor 😉
Kort och gott så ta av ppu, cpu och crystal sen koppla 3 switchar på 3 olika punkter (ska hitta en bättre lösning sen) just nu vill jag bara se om jag får det att funka.
Dokumentera gör jag alltid ^^ orkar bara inte sammanställa det till läsbara dokument alla gånger xD men jag ska göra mitt bästa denna gången!
Update:
Satte mig igår med min "nya" famicom och började lödda av lite smått.
Först åkte nätdelen därefter on/off switchen, sen tog jag tag i PPU:n och blev klar med ena sidan, sprang snabbt iväg för att fixa med tvätten och när jag kom tillbaks så var lödsugen igång men kall?
Snackade med säljaren på ebay och de skickar ett nytt värmeelement till mig till ett reducerat pris (enligt dem så har det gått sönder på något vänster när det bara har stått i stället)
Kan keramiska element gå sönder delvis? Har nämligen tyckt att den har värmt olika bra sen jag började använda den.
Tänkte mer om det var skadat redan vid leveransen och nu brast det helt pga användning.
Llurx#12
Den bara la av, lödde av ena sidan på PPU:n sen la jag den i stället tog tvätten och sen var den kall 😛
Enligt säljaren så är det det keramiska elementet som gick sönder, fick köpa en ny för en spottspjuver.
Led lyser och allt ser bra ut inga komponenter som gått sönder den blir bara inte varm 😛
Enligt säljaren så är det det keramiska elementet som gick sönder, fick köpa en ny för en spottspjuver.
Led lyser och allt ser bra ut inga komponenter som gått sönder den blir bara inte varm 😛
Llurx#14
Jag fick bara köpa värmeelementet rätt billigt 60kr typ kostar annars 120-150 😛 måste bara vänta på det -.-\'
Killen nämnde också att man inte ska ha igång det när det bara står men ja det tog typ 15min att fixa tvätten 😛
Killen nämnde också att man inte ska ha igång det när det bara står men ja det tog typ 15min att fixa tvätten 😛
MmrTentacle#15
Kör du väldigt varmt eller? Jag har kört hela kvällar med min, kanske bara otur?
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
MmrTentacle#17
Samma här, undrar vad man behöver dom högre temperaturerna till?
Måste ju blitt nån spricka i elementet i frakten
Måste ju blitt nån spricka i elementet i frakten