[SMS+SGG] - 2 in 1 modd

14 February 2016Senaste svar: 2,176 visningar5 svar
Såg detta på nhanphanhippo:s instagram

ett Sega master system model 1 moddat så man kan spela game gear spel på det 😃

Blev lite konfunderad först då jag vet att detta inte går på originalhårdvara (man kan spela master system spel på ett game gear men inte åt andra hållet)

idag postade han ännu en bild och då på baksidan av konsolen som ser ut såhär och då fattade jag vad han hade gjort

han har helt enkelt byggt in ett game gear och tagit bort onödiga komponenter typ skärmen mm samt moddat med ett video ut kort likt detta här:

video ut + kontrollerport kit

så har man ett game gear hemma med trasig skärm så kan man väl lika gärna bygga in det i ett master system 😉
eller ja vart man än vill faktiskt man behöver inget master system ens ^^
Det där ser ju räserfräsigt ut!
SMS är så där härligt retro futuristisk. Om 10 personer skulle ge betyg 1 till 10 i hur snygg är SMS, så skulle den få alla betyg.

Till topic då. Jäkligt häftig modd. Hade velat testa lite GG någon dag
True that! Riktigt härligt oldschool futuristisk 😛 ungefär som en delorean!!

Har ett fungerande restaurerat GG (riktigt härlig maskin) och ett defekt GG (trasig skärm) dock inget SMS I har bara ett SMS II (RGB, 50/60Hz och blå powerled modd) om någon är sugen på att byta enheterna så gör jag det jättegärna 😃

Alex kidd inbyggt i SMS II

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Ohhh grymmt , jag ska få en master system som är defekt den startar inte 🙂 lätt fixat och en GG utan ljud 🙂 lätt fixat åxå . Undrar om jag ska ge mig på en sån mod !!!

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Hade varit kul att se 😃 jag är själv rätt sugen men jag får hejda mig lite. Har även varit sugen på att bygga ett stationärt GG ett tag men det är så mycket roligare att bygga in ju. Tror förövrigt inte att du behöver fixa ljudkortet då du tar kanalerna direkt från moderkortet ut till AV porten ^^

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in