[GC] Regionsfri/homebrew och SD läsare

21 March 2016Senaste svar: 16,045 visningar67 svar
Nu ska Gamecuben moddas om så att alla skivor funkar och även kunna spela direkt från sdkort.
Det jag har beställt är:
Xeno GC 2.0 http://www.gc-forever.com/wiki/index.php?title=XenoGC
sd gecko/wiikey http://www.gc-forever.com/wiki/index.php?title=SDGecko (vet att man kan bygga själv men den färdiga kostade 30:- så inte värt jobbet)

Någon som har gjort detta tidigare och har några bra tips/vanliga problem.

Återkommer med uppdatering, när jag fått hem sakerna och testat.
Har chippet jag med kollade över det och det skulle vara cakewalk ^^ har inte haft tid dock fullt upp med jobb och lackering av gb skal 😛

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Jag fuckade up med de där chippet för ett par år sedan eftersom jag aldrig hade lött på det sättet, utan kablar.

Tror nyckeln är mycket flux och att förtenna de punkter som ska lödas.

Håll oss uppdaterade 🙂

Sent from my iPhone using Tapatalk
cool tevey, jag beställde ett xeno gc i förra veckan så jag ska också modda min gb. köpte även en gameboyplayer från japan för 35:-, så jag ska försöka köra Gameboy Interface på den och tvinga ut 240p på monitorerna 🙂
Hehe har också köpt en gb player från Japan. Finns någon homebrew mjukvara till den som ska vara bra läste jag.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Gameboy Interface heter det

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
du tevey, var köpte du sd geckon nånstans?
Köpte en wiikey på ebay, finns även på aliexpress men orkade inte vänta så länge på frakt.

Edit: Denna köpte jag från spanien http://www.ebay.co.uk/itm/262133132717
Om man har moddat sitt GC med xenoGC och har wiikey kör man alla spelen direkt från wiikey och minneskortet då??

Japp du behöver bara bränna en skiva med swiss 0.3 på så startar du med den i och innefrån swiss kan du starta spel du har på sdkortet som sitter i wiikey/sd gecko adaptern
tack tevey, köpte den sista 🙂
Sjukt tevey! Najs, fan fick lite feeling nu lödar ikväll när lillflickan sover ^^

Köpte även ett japanskt lila gameboy player för 200kr fraktat ^^

Wiikey från ali är på ingång också
King! Vi får hjälpa varandra om frågetecken uppstår vid installationerna av prylarna :-)

Det jag ser framemot mest är möjligheten att tvinga ut 240p. 480i ser rent ut sagt förjäkligt ut :-(
Du får bygga den där hdmi modden som billy länkade till för ett tag sen 😉!

Edit:

HDMI, vad ska jag med det till när jag bara spelar på CRT ;-)
Vill också löda ikväll, väntar på min gamebit hade visst bara en 3.8mm
Snyggt jobbat förresten lurxy!
haha ja det gör jag med jag bara sa något så 1080P är ju bättre men jag instämmer CRT är kärlek ^^

tack btw! blev skitbra första försöket ett rött sken sen blev den orange nu behöver jag bara köpa små dvd skivor och testa bränna lite

ajajaj tevey, jag hade en sen jag lagade mina sega GG 🙂 då var jag tvungen att vänta
Okej, stora frågan..... Vem tar åt sig att löda min:)

// Olss0n634
Jag har hört att vissa spel inte funkar så bra att spela från sdkort via wiikey. Men köper man
En WASP eller wiikey fusion så kan man ersätta skivläsaren och få 100% kompatibilitet (typ)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in