[GBA] - Backlight AGS-101 modd [AVSLUTAD]

4 November 2015Senaste svar: 10,467 visningar44 svar
Såja fick äntligen tummen ur och la herr. gimmick åt sidan en natt!

idag med posten så kom min 40pin gba adapter och jag blev lite lyrisk!

köpte ett paket på tradera för en tid sen med 4 gba skärmar (2 ags 101 och två 001), defekt snes, ett par handkontroller (xbox och n64)
ags 001 skärmarna blev perfekta frontlight till GBC men båda ags 101 skärmarna hade trasiga ribbon cables (den ena mer än den andra)
jag lagade den enklaste och försökte koppla in den i ett gab sp med ags 001 moderkort (detta funkar inte man måste ha ett ags 101 moderkort på sitt gba sp)

thats the story!

nu så följde jag rosecoloredgamings tutorial lite snabbt mest för att koppla skärmen och se så den verkligen funkar (väntar på ett skal till mitt GBA som jag ska utföra den fulla modden på)
allt var frid och fröjd skärmen lyser upp och visar det den ska vida ^^ en chansning som gav en del tillbaks! för dryga 300 spänn fick jag ett fullt fungerande snes, nya xbox handkontroller, 2 frontlight modds till gbc och ett ags 101 moddat GBA! kan fan inte bli bättre

jag postar en bild längst ner på den andra ags 101 skärmen om någon tror sig kunna laga den så kan dem få den vill bara ha frakten betald isåfall!

ags 101 modd:
allt är hooked upp och redo för sin första start!

framsidan

lagningen - två spår var av mitt på kabeln, använde mig av hörlurskabel då den är tunnast och leder ingenting om man inte bränner bort isoleringen (gjorde det på ändarna)
jag fick skrapa fram kopparspåren på ribbon kabeln för att kunna lödda på spår 1 och 2! inte den snyggaste lödningen men ingen kortis och skärmen funkar (Y)

ITS ALIVE!

ags 101 skärm nr 2:
som ni ser så är kabeln av hela vägen in mot skärmen (metallhöljet finns här också var tvungen att ta av det för att visa skadan)
om någon tror sig kunna laga detta så får ni jättegärna skärmen (behöver inte mer än ett ags 101 gba 😉) jag vill bara ha betalt för frakten isåfall!
Snyggt byggt!

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Spanks!

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Snyggt! Fan så flitig du är 🙂

Har precis den färgen på min GBA.
Men totalt oanvändbar pga oupplysta skärmen. Vill du byta mitt omoddade mot ditt moddade? 😃

Nej men hojta till om du hittar en till sån skärm och vill sälja den + moddning. Då är jag intresserad

Edit: Vad är det för skal du köpt till din GBA(det som du väntar på)?
Tack snotcrow 😃 jag försöker har lite defekta grejer som jag har köpt på mig som jag vet går att laga, måsye bara få tummen ur och göra det bara -.-\'

Hemskt ledsen men denna behåller jag (tror du förstår varför 😉)

Ja men visst kommer jag över något så klart! Du kan ju också leta lite om du hittar något defekt/billigt gba sp ags 101 så kan vi lösa det så också det är inga som helst konstigheter att hjälpa till med moddningen ^^

Har faktiskt köpt mig en defekt ds lite som jag ska försöka convertera till en "gba macro" som jag kan sälja för en billig peng om du vill (när det nu blir klart) det är typ samma sak 😛

Väntar faktiskt på oranget skal till alla mina äldre handhållna nintendo!

Transparent orange till gbc och gb sen vanlig orange till gba sp och gba 😃
Jag gillar inte riktigt ds lite som GBA. Kanske om man plockar bort 2 av 4 knappar fram och spacklar igen hålen för de borttagna 🙂

Hehe nej men ska hålla utkik efter defekta sånna om peppen blir stor 🙂
Nä men då får det vara 😉 ville bara hjälpa till ju 😃

Ja men gör det så löser vi något ^^

Fick hem skalet till mitt gba idag ^^ så ikväll blir det in med bakrundsbelysta skärmen i detta och äntligen få avsluta detta lilla projekt 😃
sweet. Fan vad jag skulle vilja ha en bakgrundsbelyst "taco"-GBA 🙂
Här har vi min nymoddade bakgrundbelysta "taco"

Före:

Efter:

fy fan vad härligt alltså 😃!!
Snyggt! Vart köpte du skalet? Det är ju på en sån här man ska spela GBA, helt klart 🙂

Sent from my iPhone using Tapatalk
Taco kvällarna blev just ännu bättre 🙂
Extremt avundsjuk.
Tack, blev riktigt nöjd med den 🙂

Köpte skalet på ebay för nästan ingenting, klistermärket på baksidan tog jag från det gamla skalet med hjälp av lite värme.

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=191592939933&alt=web

Riktigt nice

Hittade ett nytt skal till mitt GBA!
nu är det riktigt enhetligt här hemma 😃
AGDQ 2017 - Pokémon, 1p3GB (lurx)

Nej men det är så jäkla vackert 🙂
Saay whaat xD?
Tack 😃!

AGDQ 2017 - Pokémon, 1p3GB (lurx)
Awesome Games Done Quick 2017 - Pokémon 1player3GameBoys (lurx)

Tänkte att du kan speedrunna 3 spel på en gång 🙂
Haha xD tackar nu fattar jag! Var tvungen att gå in och leta pokemon speedrun och hittade deras stream från 2015. Pokemon blå/röd på lite mer än 21min o.O och killen var "nöjd" alltså va fan xD

Goda nyheter!
Det verkar som någon hittat eller bbörjat tillverkar GBA-101 skärmar igen:
http://www.alibaba.com/product-detail/For-GBASP-BRIGHTER-LCD_520527901.html

Jag har kontaktat ett par säljare, vad tror ni ska vi dela på ett 10pack?

Wow! Behöver man fortfarande en adapter till "tacoGBA" då? Jag vill gärna ha 1 eller 2 till rätt pris 🙂

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in