[GB/GBP] Backlight

24 October 2015Senaste svar: 7,254 visningar29 svar
Har någon satt i backlight i en Gameboy eller Gameboy pocket? Vilken modell är att föredra?

Vet att följande säljer:
Kitsch Bent
Handheld legends
Nonelectronics

Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej så är det verkligen inte 😃

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Båda blev helpimpade nuikväll!
att backlight var bra det visste jag redan men bivertern gjorde ju spelen spelbara igen utan de inverterade färgerna! Rekomenderar verkligen biverter!

Båda två

Bara orange, tyckte om denna mest då backlighten inte var så stark och stör inte frugan när man ska spela i sängen

Nu kommer bara det svarta gameboyet med den vita backlighten som var lite väl stark för min smak

Vill behålla båda men en av dem måste väck tyvärr :/

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Intressant att den svagare var den mer spelbara 🙂 Men det har jag tänkt på också med mobilen. Drar alltid ner brightness till minsta i mörkret.

Vad är bivert?

Orangea blev ju riktigt läcker när hela konsollen lyser 🙂 En lysande tegelsten!
Snyggt! Jag tänkte också biverta! Till snot: biverta är när du först inverterar bilden när du installerar backlighten, det sitter en liten plastfilm i den som inverterar bilden. Sedan sätter du i ett chip som också inverterar bilden. Invertera + invertera = bivertera 😉 vilket gör att du är tillbaka där du började fast med bättre kontrast (eller hur Lurx?)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tack grabbar 🙂 ja det var det verkligen snot men som du säger så behövs inte mycket ljus i mörkret och orange är ett bekvämare ljus.

Exakt så funkar det billy ^^

Här nedan kommer en lite bättre bild i bättre ljus 🙂

Snyggt
Jag har funderat på att modda en Game Boy Pocket. Har redan moddat en "tegelsten" innan och vilken skillnad! Galet bra. Jag valde orange-gult sken på skärmen. Upplever det riktigt behagligt:
https://www.youtube.com/watch?v=iV4xgFqP9zw

Jag har även gjort en svart med rosa ljus (dock såld):
https://www.youtube.com/watch?v=dvdvvWdUaFs

Anledningen till att jag skulle vilja prova att göra en Pocket är att den ska ha bättre responstid och mindre eftersläpningar. Något som ni märkt av? Jag har själv inte spelat så mycket på Pocket att jag märkt någon skillnad.
tevey moddade ju en pocket nyligen vet dock ej hur mycket han har spelat på den jämfört med tegelstenen kolla med honom 🙂
Jag har inte spelat på en tegelsten (DMG) på säkert 10 år så har inte riktigt något att jämföra med.

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in