Logo?

4 August 2015Senaste svar: 258 visningar46 svar
Någon som är sugen på att slänga ihop en logga till sidan?
Petsson skrev:Mer cleant, låter som en bra idé. Får oftast längre hållbarhet 🙂 Har städat upp det lite nu. Känns som att det skulle kunna vara något! Haha, var faktiskt inne på lödkolv ett tag, men fick känslan att det kanske blev förknippat med endast en viss typ av moddning. Det kanske en kontroll gör också på ett sätt, men känns ändå mer allmänt och bredare på något sätt. Vad tror ni om den här?

Tjenare grabbar!

Denna tycker jag blev snyggast 🙂
Om man sammanfattar allas åsikter så tror jag nog vi är något på spåret här nu. Men för att bevara en del av effekten så lät jag kontrollen vara ifylld ändå. Sorry Billy 😃 Men det ger lite mer tyngd till det hela och då kan kontrollen ligga ovanpå texten.

Vad tror ni?

Bäst! Bravisimo!
Taget!
Fungerar ju även mot svart givetvis, exempelvis om man ska göra en t-shirt någon gång *wink* 😃

Gillart! Ska ta och ladda upp den på servern i helgen 🙂
Nice! High five på den grabbar 😃 Jag fixar fram en PNG med transparent bakgrund till dig Billy!
Billy: You got PM!
Som ni kanske sett så är logon uppe! Jag hinner dock inte ändra i färgtemat på forumet just nu men det kommer! Allt blått blir orange! 🙂
Gött!
får vi en logga på tabben också?
Det tycker jag! Antar att du menar i din chrometab? Petsson kan du något om favicons?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Hmm, nja. Vet hur man bakar in det i HTML och jag har formatet och så. Men hur man får in det i phpbb-forum-kod vet jag inte riktigt, aldrig pillat med det. Eller är det ren HTML där? Jag kan ta fram en favicon så kan vi ju testa!

EDIT: Billy: Så här gör man tydligen 🙂 https://www.phpbb.com/support/docs/en/3 ... a-favicon/

32x32:

64x64:
Koda kan jag, det är ju trots allt mitt jobb 🙂 tack! Ska se när jag får tid att lägga in den och leka med css.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja just jäklar ja, då vet du vad du gör, haha 😃 Kör bara. Behövs den i 16x16 också möjligen?
Hunnit kika något på favicons Billy? 🙂
Sorry, varit på bröllop hela helgen! Får se om jag kan få in dem idag när jag slutat 🙂 jobbar ju mot usa så blir sena kvällar ibland.
Petsson skrev:Hunnit kika något på favicons Billy? 🙂

Har du lust att göra en png i 260x260px så kommer den funka fint i alla möjliga webläsare och telefoner? 🙂
Yes sir! Kommer här

260x260:
Petsson skrev:Yes sir! Kommer här

Tackar! Nu ska den köras igenom denna för att få up alla möjliga storlekar 🙂 http://realfavicongenerator.net
Smidigt!

Skrivet som hastigast via Tapatalk

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in