Vi som äger/vill äga en Silhoutte Cameo och har tusen frågor!?

10 December 2015Senaste svar: 6,330 visningar14 svar
Tänkte att det finns folk som har tröttnat på att skära ut boxar för hand och köpt på sig en Silhoutte Cameo och står där med tusen frågor vi vill diskutera med någon som kanske vet mer @lurx 🙂

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Du råkar inte ligga inne med en bra mall på nes boxarna som du vill dela med dig av:) sen undrar jag om man kan måla egna linjer?

Skickat från min iPad med Tapatalk
Där kom tråden ja 😃

Jag har bara en mall till NES smallbox (då det är den ända boxen jag har fixat med i silhouette änsålänge )
Dock så har den en helt egen layout jämfört med tex den man kan ladda ner på teveys hemsida (3D reproviewer)

Jag kan skapa en mall till silhouette cameo som är baserat på teveys nes smallbox layout. Då kan egentligen alla som har en silhouette ladda ner smallbox layouten från teveys hemsida och skapa sin grafik baserat på den.

Sedan så tar man smallbox silhouette mallen som jag skapar så är allt frid och fröjd 😃

@tevey
Vi kanske kan ha silhouette mallarna för nerladdning på din sida sen jämte boxlayouterna?

Ja egna linjer är bara att måla på, det är som vilket bildredigeringsprogram som helst (frihand, färdiga former, överlappning ja you name it)

Man kan även göra så att programmet själv söker ytterkanten på grafiken som man vill klippa ut men då blir det tyvärr lite sådär fortfarande bra men inte bäst ^^

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Ja tar ni fram mallar för silhouette cameo kan jag hosta dom på reprobox
I fix!

edit:

såhär ser ut före och efter redigering

man kan låta programmet leta efter "kanten" och då blir det som det blir.

leker man med former och klipper och klistrar längst med kanten på sin grafik så blir det bäst.

Rekommendation:
innan jag skickar mina boxar till tryck så brukar jag att lägga till dryga 3mm grafik runt om boxen så om silhouetten hamnar lite vid sidan om på något ställe så får man iallafall inte en vit kant någonstans

programmet är då silhouette studio

NES SMALLBOX

PAPPERSSTORLEK: A3
SKÄRMATTA: 12"X24"
Var köper ni er Cameo? 🙂
Finns en affär här i gbg som säljer den

// Olss0n634
Verkar tyvärr inte som dom här butikerna kommer med på prisjakt 😞

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Minns inte vart jag köpte min få det var typ 3 år sen men någon internetsida ^^

Köper allt tillbehör på makeandcreate.se (de säljer silhouette cameo också)

Vad är det för sort skrivare man behöver för att printa på vinyl och skära med cameo ??
Men inte dom stora eller dyra typ Roland och sånt 😉. Har funderat på att börja göra mina egna vinyler som jag använder till mina customs .men har alltid tyckt att det var krångligt eller fett dyrt att köpa en bra skrivare.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Ska finnas vinylark som man skriver på men en bläckstråleskrivare. Tror dock att det blir snyggast om man trycker (om man nu kan det)

Monokrom vinyl finns annars att köpa överallt ^^

jag har för mig att det är inte vilken bläckstrålskrivare som helst som kan skriva på vinylark !!!!
har stött bara på fett dyra skrivare . att trycka motiv på vinyl har jag dock aldrig tänkt på .
Jag vet att silhouette har vinylark för inkjetprinters (utan några andra krav, men hur bra det blir det vill jag inte uttala mig om)

Jag kan fråga på tryckeriet här nere om det ens är möjligt jag vet som sagt inte 😛

Tänkt väcka lite liv i denna tråd. Denna maskin verkar ju fantastisk. Hur många av er arbetar med denna?
Själv trycker jag mina prints på A3 hos tryckeri och sedan skär dem med skalpell. Men med denna verkar man ju kunna få perfekta snitt istället.
Kan man ändå trycka prints hos tryckeri och bara slänga in i stansen? Förstod inte riktigt det här med referenspunkter..
tkabt06 skrev:Tänkt väcka lite liv i denna tråd. Denna maskin verkar ju fantastisk. Hur många av er arbetar med denna?
Själv trycker jag mina prints på A3 hos tryckeri och sedan skär dem med skalpell. Men med denna verkar man ju kunna få perfekta snitt istället.
Kan man ändå trycka prints hos tryckeri och bara slänga in i stansen? Förstod inte riktigt det här med referenspunkter..

@lurx är det dom har en cameo

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Du måste vara inloggad för att svara.

Logga in